  • 1. Data: 2006-07-24 06:54:51
    Temat: [Inteligo] Dużo pytań początkującego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Właśnie rozpocząłem przeprowadzkę bez zmiany banku z Superkonta do
    Inteligo (nie PKO Inteligo). I mam oczywiście mnóstwo pytań. Mam
    nienajlepsze doświadczenia z bankowymi infoliniami, więc bardziej liczę
    na poprawne odpowiedzi "praktyków" tutaj.

    1. Jeśli dobrze rozumiem regulamin to pełne zawarcie umowy nastąpi w
    momencie gdy firma kurierska dostarczy do Inteligo egzemplarz umowy z
    moim podpisem. Konto aktywowałem w 15 minut po odbiorze przesyłki
    startowej.
    Czy mogę go już bezpiecznie używać? Nie zostanie zablokowanoe bo np.
    przesyłka zwrotna do Intelligo zaginie?

    2. Czym się różni przelew QuickMoney od przelewu standardowego w ramach
    kont Inteligo?

    3. Czy zmiany limitu na karcie można dokonać tylko przez operatora?

    4. Czy zmiana limitu na karcie obowiązuje natychmiast czy np od
    następnego dnia?

    5. Słyszałem, że Inteligo ma zwyczaj wstrzymywać większe przelewy i
    dzwonić w celu ich potwierdzenia. Od jakich kwot tak robią?

    6. Tuż po aktywacji konta w systemie jako data otwarcia był podany
    17.07. Dzisiaj jest tam wpisany 21.07. Czy to się jeszcze będzie
    zmieniać?

    7. Rozumiem, że opłaty za kartę i prowadzenie rachunku będą pobierane
    co miesiąc 21-ego w godzinach 0.00-1.00 w czasie "przerwy technicznej".
    Czy pieniądze na przelew muszę mieć o godzinie 23.59 dnia 20-ego, czy
    może wystarczy jeśli na 21-ego będzie zdefiniowany wcześniej przelew z
    datą przyszłą?

    8. Czy data pobrania opłat i dopisania odsetek zmienia się jeśli 21-y
    wypada w sobotę, niedzielę lub święto?

    9. Stan rachunku można sprawdzić bez opłat w bankomatach euronetu. Czy
    także w bankomatach PKO BP?

    10. Czy od wpłat w ajencjach PKO jest prowizja?

    11. Czy od wypłat w ajencjach PKO z terminalem POS jest prowizja?

    12. Czy w celu wpłaty w ajencji lub oddziale PKO trzeba wypełniać
    druczek, czy robi się to na zasadzie zlecenia ustnego?

    13. Czy płatnności wymagają potwierdzenia kodem jednorazowym z karty?

    14. Które opoeracje na obligacjach wymagają potwierdzenia kodem
    jednorazowym a które nie?

    15. Czy jeśli już mam dostęp do rachunku rejestrowego obligacji przez
    Inteligo to mogę z tego dostępu zrezygnować bez zamykania konta
    Inteligo?

    16. Czy korzystając z dostępu do rachunku obligacji przez Inteligo mogę
    zmienić rachunek do wypłat na rachunek w innym banku (np przez złożenie
    dyspozycji w punkcie sprzedaży obligacji)? Czy nie spowoduje to utraty
    dostępu przez Inteligo?

  • 2. Data: 2006-07-24 09:58:57
    Temat: Re: [Inteligo] Dużo pytań początkującego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    jureq wrote:

    > Mam nienajlepsze doświadczenia z bankowymi infoliniami, więc bardziej
    > liczę na poprawne odpowiedzi "praktyków" tutaj.

    Naprawdę nie ma nikogo, kto zna odpowiedź chociaż na część pytań?

  • 3. Data: 2006-07-24 10:06:57
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    jureq napisał(a):

    > Naprawdę nie ma nikogo, kto zna odpowiedź chociaż na część pytań?

    Tu pewnie ktos zna. Ale na darmowej infolinii wiedza na pewno (?).

    http://www.inteligo.pl/infosite/pomoc_faq.htm
    http://www.inteligo.pl/infosite/pomoc_pierwsze-kroki
    .htm
    http://www.inteligo.pl/infosite/pomoc_kontakt.htm

    --
    elephanto

  • 4. Data: 2006-07-24 10:10:27
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:ea1qro$igu$2@opal.futuro.pl, *jureq* wrote:

    > 2. Czym się różni przelew QuickMoney od przelewu standardowego w
    > ramach kont Inteligo?

    Nazwą.

    > 8. Czy data pobrania opłat i dopisania odsetek zmienia się jeśli 21-y
    > wypada w sobotę, niedzielę lub święto?

    Nie. Natomiast nie wiem co by bylo gdyby im awaria tego dnia wypadla.

    --
    darnok

  • 5. Data: 2006-07-24 10:12:05
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Z konta Inteligo zrezygnowałem już jakiś czas temu, ale myślę, że niewiele
    się zmieniło:

    > 2. Czym się różni przelew QuickMoney od przelewu standardowego w ramach
    > kont Inteligo?

    QuickMoney idzie natychmiast na konto prowadzone również przez Inteligo.
    Standardowy idzie w sesjach elixir, zatem zasila konto później niż quick
    money. Durne to rodzielenie, ale cóż...

    > 3. Czy zmiany limitu na karcie można dokonać tylko przez operatora?

    Z tego co pamiętam to chyba tak.

    > 5. Słyszałem, że Inteligo ma zwyczaj wstrzymywać większe przelewy i
    > dzwonić w celu ich potwierdzenia. Od jakich kwot tak robią?

    Na pewno nie do 10.000zł, w każdym razie ja nie miałem takiego przypadku.

    > 10. Czy od wpłat w ajencjach PKO jest prowizja?

    Nie było.

    > 12. Czy w celu wpłaty w ajencji lub oddziale PKO trzeba wypełniać
    > druczek, czy robi się to na zasadzie zlecenia ustnego?

    Lepiej zawsze mieć potwierdzenie.

    > 13. Czy płatnności wymagają potwierdzenia kodem jednorazowym z karty?

    Przelewy (w tym quick money) tak.

  • 6. Data: 2006-07-24 10:17:16
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    pytan bylo calkiem sporo i najlepiej na nie odpowiedza na infolinii,
    komu by sie tutaj chcialo tyle pisac

    i tak na przyszlosc:
    takie pytania zadaje sie PRZED zalozeniem konta, a nie dopiero po fakcie...

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2006-07-24 10:22:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    elephanto wrote:

    > Tu pewnie ktos zna. Ale na darmowej infolinii wiedza na pewno (?).

    Z moich doświadczeń wynika, że ten "?" jest bardzo uzasadniony. Dlatego
    tak jak pisałem wolę odpowiedzi praktyków.
    Strony, które podałeś zdążyłem przejrzeć. I dlatego lista pytań nie
    jest 2 razy dłuższa.
    Dzięki za odzew.

  • 8. Data: 2006-07-24 10:23:52
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

> [...]
    > startowej.
    > Czy mogę go już bezpiecznie używać? Nie zostanie zablokowanoe bo np.

    No jak bank nie będze miał podpisanej przez Ciebie umowy, to nie ma podstaw
    do prowadzenia konta, zdaje się, że wtedy przesyłają nową umowę kurerem ?

    > 2. Czym się różni przelew QuickMoney od przelewu standardowego w ramach
    > kont Inteligo?

    Oba idą natychmiast, ale wysyłając QM odbiorca nie ma danych nadawcy
    przelewu (tylko numer rach. nadawcy)

    > 3. Czy zmiany limitu na karcie można dokonać tylko przez operatora?

    Tak

    > 4. Czy zmiana limitu na karcie obowiązuje natychmiast czy np od
    > następnego dnia?

    Trwa 1 dzień roboczy (jak nie zlecisz późnym popołudniem i poprosisz, to
    powinno się udać jeszcze tego samego dnia)

    > 5. Słyszałem, że Inteligo ma zwyczaj wstrzymywać większe przelewy i
    > dzwonić w celu ich potwierdzenia. Od jakich kwot tak robią?

    Różnie, ale jak jest wstrzymany do potwierdzenia, to od razu widać to na WWW

    > 6. Tuż po aktywacji konta w systemie jako data otwarcia był podany
    > 17.07. Dzisiaj jest tam wpisany 21.07. Czy to się jeszcze będzie
    > zmieniać?

    nie, ta data jest ustalana w oparciu o datę podpisania umowy (jeśli się
    zmieniła, to oznacza zapewne, że umowa wpłynęła do banku i wiedzą już kiedy
    ją podpisałeś)

> [...]
    > Czy pieniądze na przelew muszę mieć o godzinie 23.59 dnia 20-ego, czy
    > może wystarczy jeśli na 21-ego będzie zdefiniowany wcześniej przelew z

    nawet jeśli pod przelew są zablokowane środki, to opłaty pobrane mogą
    spowodować, że przelew nie pójdzie, liczą się środki w momencie faktycznej
    realizacji (jeśli do PKO BP i Inteligo to od razu idzie po przetwarzaniu,
    jeśli poza bank, to pierwszą sesją), jeśli chodzi o opłaty, to żadna blokada
    ich nie powstrzyma ;)

    > 8. Czy data pobrania opłat i dopisania odsetek zmienia się jeśli 21-y
    > wypada w sobotę, niedzielę lub święto?

    nie

    > 9. Stan rachunku można sprawdzić bez opłat w bankomatach euronetu. Czy
    > także w bankomatach PKO BP?

    tylko euronet, ale już za wypłatę tam zapłacisz (można za to za free zmienić
    też w euronecie pin i wydrukować kilka ostatnich transakcji)

    > 10. Czy od wpłat w ajencjach PKO jest prowizja?

    nie

    > 11. Czy od wypłat w ajencjach PKO z terminalem POS jest prowizja?

    chyba wszystkie ajencje mają terminale ?
    prowizji nie ma, jest chyba tylko max. kwota wypłaty 1000pln

    > 12. Czy w celu wpłaty w ajencji lub oddziale PKO trzeba wypełniać
    > druczek, czy robi się to na zasadzie zlecenia ustnego?

    zależy od agencji/oddziału - czasem tak, czasem nie

    > 13. Czy płatnności wymagają potwierdzenia kodem jednorazowym z karty?

    utworzenie płatności tak, realizacja nie

> [...]
    > zmienić rachunek do wypłat na rachunek w innym banku (np przez złożenie
    > dyspozycji w punkcie sprzedaży obligacji)? Czy nie spowoduje to utraty

    co do obligacji to nie wiem, dzwoń na infolinię (ale do obligacji jest
    osobny numer zdaje się)

  • 9. Data: 2006-07-24 10:34:35
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    bez urazy, ale ja myślę, że nie wszystkie pytania zrozumiałeś...

  • 10. Data: 2006-07-24 10:44:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Pen wrote:

    Dzięki!