  • 11. Data: 2006-05-23 19:01:00
    Temat: Re: korzystne przewalutowania ?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos"
    > Ehemm....
    > Nie jest dobrym testem wyplata w bankomacie skoro "chodzi ci o
    > placenie
    > karta w sklepie"...
    > Sa banki, ktore maja inne (gorsze) kursy dla gotowki niz dla
    > bezgotowkowych.

    no to czekam na jakis przyklad - ja takiego nie spotkalem
    *** blad ***

  • 12. Data: 2006-05-23 20:55:50
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Slawek Kos"
    >
    > no to czekam na jakis przyklad - ja takiego nie spotkalem

    PKO BP
    ING (nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale kiedy mialem Podroznika to
    bylo...)
    IMO wszystkie ktore maja w swoich kursach walut rozroznienie na "dewizy" i
    "pieniadze" - dzisiaj tak widzialem na stronie BPH.

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2006-05-24 07:39:22
    Od: mateusz_id <m...@o...pl>

    > IMO wszystkie ktore maja w swoich kursach walut rozroznienie na "dewizy" i
    > "pieniadze" - dzisiaj tak widzialem na stronie BPH.

    Dzwoniłem przed chwilą do BZ WBK tak wszelkie trasakcje kartą (gotówkowe
    i bezgotówkowe) dokonywane za granicą są rozliczane wg. kursu dewiz.
    W ING tak samo - tego jestem pewien bo przez rok wypłacałem ich kartą
    EUR w bankomacie i zawsze był to kurs dewiz.
    Nie wiem dlaczego miało by być inaczej.
    Kurs "pieniędzy" używany jest przy zakupie waluty w odddziale.

  • 14. Data: 2006-05-24 17:26:48
    Od: darek <d...@g...pl>

    Slawek Kos napisał(a):

    > ZTCP w Mille marza dotyczy "transakcji w walutach obcych" (albo "transakcji
    > zagranicznych"...) wiec nie ma pewnosci ze trasakcje w strefie EUR lub USD
    > sa od niej wolne.
    > Czas pokaze...

    No wlasnie, niestety chyba marza dotyczy przeliczenia euro/usd na pln
    rowniez...
    Zadalem Millennium nst. pytanie:
    "...W związku ze znacznym podwyższeniem marży za przewalutowanie
    transakcji wykonanych w obcych walutach proszę wyjaśnić, czy marża ta
    dotyczy również transakcji w walucie rozliczeniowej karty - euro/USD ?"

    Cytuje odpowiedz banku w tym zakresie:
    "uprzejmie informujemy, iż marża Banku jest pobierana przy
    przeliczeniach walutowych w przypadku transakcji dokonanych w walutach
    obcych, a więc także w euro i dolarach. Karty Visa Electron są wydawane
    wyłącznie do kont złotówkowych. Rachunki kart kredytowych również są
    prowadzone w złotówkach. Płatności dokonywane w euro i dolarach
    amerykańskich nie muszą być przez Visę dodatkowo przeliczane na te
    waluty, tylko od razu na złotówki"

    darek

  • 15. Data: 2006-05-25 16:30:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "mateusz_id" <

> [...]
    > kursu dewiz.
    > W ING tak samo - tego jestem pewien bo przez rok wypłacałem ich

    potwierdzam ING, natomiast faktycznie sprawdzilem swoje testy z 2004
    jak inteligo nalezalo juz do PKOBP robilem operacje w bankomacie
    zarowno kartą VE PKOBP jak i Inteligo
    i karta Inteligo byla rozliczana po kursie dewiz z dnia księgowania
    natomiast karta PKOBP po kursie sprzedazy pieniedzy z dnia transakcji

    Jak widac w ramach jednego banku zasady rozliczen mogą być tak różne
    :-)
    ale PKOBP jest chyba jedynym bankiem ktory stosuje kurs pieniedzy w
    zagranicznych bankomatach
    *** blad ***