  • 1. Data: 2006-05-19 23:44:32
    Temat: konto które wybrać z dwojga złego BPH czy PKO BP czy BPS (trochę długawe)
    Od: "L" <_...@o...pl>

    Witam!
    Nadszedł czas że pora wiać z Pekao S.A. (z całego serca im życze żeby
    zdechli w jak największych meczarniach).W mojej
    miejscowości jest dodatkowo tylko Bank Spółdzielczy zreszony w BPS. Konto
    będzie prowadzone dla osoby która ma raczej
    ponad przeciętny dochód (około 5000 zł miesięcznie) ale nie jest
    "biznesmenem któremu bardzo dobrze idzie")
    Wymagania w stosunku do konta są raczej dość typowe ale na czym mi
    najbardziej zależy (w kolejności od najważniejszego):

    -bezpłatne bankomaty (zwłaszcza BPS lub Pekao SA - tylko te 2 są dostępne na
    miejscu)
    -bezpłatne przelewy (chociażby przez internet)
    -rozsądne oprocentowanie (0.01% w Pekao w skali roku to kpina z klientów)
    -duży debet (w Pekao obecnie jest około 7000 zł)
    -mile widziana karta VISA z jak najniższymi prowizjami od transakcji
    bezgotówkowych - do sporadycznego używania w internecie

    Najpierw uderzyłem do lokalnego Banku Spółdzielczego - w sume zaoferowali
    całkiem niezłe warunki:
    -debet około 10K zł
    -visa na 2 lata za 40 zł
    -prowadzenie konta za 2 zł + 4zł za dostęp przez internet
    -bezpłatne przelewy (zarówno w banku jak i przez internet)
    -oprocentowanie 0,6% - są lepsze ale, dobre i to - i tak 60 x więcej niż
    Pekao S.A.
    Niestety jest jedno ale - zaściankowy sposób myślenia osoby która będzie
    właścicielem konta - twierdzi że w banku będą podglądac
    konto i ze względu na to że jest to mała miejscowość (gdzie kazdy zna
    każdego) to będa komentarze nt. operacji na koncie - czy pracowników
    banku nie obowiązuje przypadkiem takie coś jak tajemnica bankowa? i w
    przypadku naruszenia jej nie można zarządać odszkodowania za
    naruszenie warunków? Ale mniejsza o to teraz druga opcja którą zacząłem
    rozważać

    Konto Sezam MAX. Zasadniczo posiada podobne zalety - tak przynajmniej
    wygląda to na papierze
    -bezpłatny bankomat
    -darmowe przelewy przez internet
    -dobre oprocentowanie
    -debet powinien być podobny
    -oddział dostępny lokalnie (10 km)
    Wady to:
    -brak oddziału lokalnie ale jeśli jest bankomat to jest OK
    -niepochlebne opinie na grupie dyskusyjnej
    -dośc spora opłata - 13 zł ale do przełknięcia

    Chodzi mi teraz o to czy warto w pchać się w BPH. Na papierze wygląda bardzo
    dobrze ale czy nie mają jakichś ukrytych i nieprzyjemnych opłat albo innych
    "niespodzianek". Trochę nie spasowało mi nieumieszczenie na stronie
    jakiegokolwiek regulaminu konta.
    Zalezałoby mi na uwolnieniu sie od Pekao S.A. ale nie chciałbym wdepnąc w
    coś jeszcze gorszego - problem w tym że i tak osoba dla której będzie ten
    rachunek jest bardzo odporna na zmiany i musiała zostac doprowadzona do
    ostateczności i zdecydowała się zmienić konto dopiero po długich namowach i
    udodwadnianiu jak Pekao S.A ją beznadziejnie traktuje. Pozdrawiam i licze na
    Waszą pomoc. Oferty innych banków odpadaja - brak stosownych
    (bezprowizyjnych bankomatów w okolicy).

    Lukasz

  • 2. Data: 2006-05-20 00:56:33
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Ja bym wziął BPS (serio). Warunki są całkiem niezłe.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2006-05-20 05:59:48
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > Nadszedł czas że pora wiać z Pekao S.A. (z całego serca im życze żeby

    Wiesz.... niedługo Pekao S.A wchłonie BPH

    Darek

  • 4. Data: 2006-05-20 09:45:32
    Od: "L" <_...@o...pl>

    > Wiesz.... niedługo Pekao S.A wchłonie BPH
    Tego sie właśnie obawiam :( ale może warunków nie zmienią. Niestety nie mam
    za dużego wyboru. Trudno żeby do bankomatu dymać po 25 km albo płacić za
    kazdym razem. Troche jest to irytujące. Ale nic nie poradze. Takie miejsce
    zamieszkania.

  • 5. Data: 2006-05-20 13:00:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    L [###_...@o...pl.###] napisał:

    Mam konto w BPH. Całkiem sensowne warunki, ale musisz się liczyć z
    tym, że bank co jakiś czas przeprowadza jakieś tajemnicze i karkołomne
    operacje mające zwiększyć jego dochody. Zwłaszcza, jak im dobrze
    idzie, to korzystają z okazji. Niby od prawnej strony jest wszystko w
    porządku, ale z punktu widzenia klienta detalicznego jest to dość
    kłopotliwe. Trzeba na bieżąco śledzić zmiany ich regulaminu. Nawet
    pytanie pracowników w banku nic nie da, bo nie wiedzą.

    Swego czasu było nawet na tym forum głośno o nagle wprowadzonej
    opłacie za niekorzystnie z karty. Zasad jej obliczania pomimo
    obowiązywania gdzieś od dwóch miesięcy nie było ni tylko w ogólnie
    dostępnych informacjach w banku, ale nie znali ich nawet konsultanci.
    Dopiero kierownik (koordynator) zmiany przypomniał sobie, ze gdzieś
    coś tam w jakiejś zastrzeżonej części ich serwisu było i już po około
    godzinie mniej więcej dowiedziałem się o co chodzi.

    Problem ten mniej więcej załatwia śledzenie tego forum.

    Bank spółdzielczy ma tę wadę, że o ile lokalnie będzie wszystko
    dobrze, to w wypadku dalszego wyjazdu nie masz już dostępu do swojego
    banku. A to duża wygoda móc prawie wszystko załatwić nawet na urlopie
    nad morzem, choć jesteś z gór przykładowo.

  • 6. Data: 2006-05-20 14:48:43
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > kłopotliwe. Trzeba na bieżąco śledzić zmiany ich regulaminu. Nawet

    Chyba chodziło Ci o TOiP

    > pytanie pracowników w banku nic nie da, bo nie wiedzą.

    To zależy gdzie trafisz.

    > Swego czasu było nawet na tym forum głośno o nagle wprowadzonej
    > opłacie za niekorzystnie z karty. Zasad jej obliczania pomimo

    Mogę się mylić ale według mnie to zawsze było w TOiP

    > Problem ten mniej więcej załatwia śledzenie tego forum.

    To się zgadza.

    Darek

  • 7. Data: 2006-05-20 19:28:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Darek [###0...@n...poczta.onet.###] napisał:

    > Chyba chodziło Ci o TOiP

    Też.

    > To zależy gdzie trafisz.

    Jak mam to rozumieć? Zazwyczaj trafiałem z tymi pytaniami do banku.
    Sugerujesz, że mam zacząć gdzie indziej pytać? Ja mam tam konto od
    kilkunastu lat. W tym czasie było wielu różnych konsultantów. Ale
    sytuacja ta jest niezmienna. Sądzę, że nie jest to wynik złej woli
    tych wszystkich osób, tylko taka polityka banku i tyle. Inna sprawa,
    że konsultanci to się tam zmieniają jak w kalejdoskopie. Ja po tych
    kilkunastu latach lepiej znam ich system komputerowy i przepisy
    wewnętrzne, jak spora część konsultantów. Poza tym, w chwili obecnej
    obsługa przez internet jest na tyle rozwinięta, że w zasadzie nie
    chodzę do oddziału, bo nie mam po co. Raz na dwa lata po kartę i do
    kasy, by wpłacić pieniądze. Czasem coś tam zapytać, ale ostatnio się
    na tyle podszkoliłem, że w sumie nie mam takiej potrzeby.

    > Mogę się mylić ale według mnie to zawsze było w TOiP

    Z opłatą za kartę było akurat tak, że nie było. Nie było w każdym
    razie ani w tej Tabeli, która była na www, ani w tej która wisiała w
    banku w gablocie, ani w tej, do które mieli dostęp pracownicy.

    Wiele rzeczy jednak faktycznie oczywiście jest. Stąd pisałem, że
    oczywiście działają zgodnie z prawem. Tyle, że od banku, który przy
    każdej okazji "uprzejmie" informuje o swoich promocjach oczekiwał bym,
    że z podobną werwą poinformuje również o zmianach w opłatach. I tylko
    o to mi chodzi.

    Gdybym gustował w bieżącym śledzeniu TOiP, to bym się w banku
    zatrudnił. Ale ja tam jedynie chcę pieniądze przechowywać i nie mam
    zamiaru sporej części życia poświęcać na śledzenie nowinek.

  • 8. Data: 2006-05-20 20:08:18
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > Jak mam to rozumieć? Zazwyczaj trafiałem z tymi pytaniami do banku.
    > Sugerujesz, że mam zacząć gdzie indziej pytać? Ja

    Sugeruje że są różni ludzie., jedni robią dobrze swoją robotę inni nie.

    > tych wszystkich osób, tylko taka polityka banku i tyle.

    Nie sądzę.

    > że konsultanci to się tam zmieniają jak w kalejdoskopie. Ja po tych

    I pewnie po częsci tu tkwi główny problem.
    > chodzę do oddziału, bo nie mam po co. Raz na dwa lata po kartę i do

    [czepiem się]Kartę to chyba wysyłają do domu :) [/kończę się czepiać]

    > na tyle podszkoliłem, że w sumie nie mam takiej potrzeby.

    Oj musisz nadrobic zaległości. Zmian w BPH nie moga przerobić nawet
    pracownicy.

    > każdej okazji "uprzejmie" informuje o swoich promocjach oczekiwał bym,
    > że z podobną werwą poinformuje również o zmianach w opłatach. I tylko
    > o to mi chodzi.

    Za duze wymagania masz :) Wiesz jakie to pociaga za sobą koszty?

    Darek

  • 9. Data: 2006-05-20 22:14:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Darek [###0...@n...poczta.onet.###] napisał:

    > [czepiem się]Kartę to chyba wysyłają do domu :) [/kończę się
    czepiać]

    Powinni. Nie wiem z jakiego powodu w moim wypadku indywidualnym to
    przynajmniej tak nie działa i po prostu raz na te dwa lata muszę tam
    iść i wyrazić swoje głębokie niezadowolenie z tego faktu. Podejrzewam,
    że może to być wynik tego, że swego czasu musiałem wymienić kartę, bo
    się po prostu starła od używania. Była nieczytelna. Wymienili mi, ale
    chyba im się w systemie terminy jakoś dziwnie "rozbiegły". Ostatnio po
    prostu poszedłem tak z miesiąc przed terminem i przypomniałem się na
    wszelki wypadek. I przyszła w terminie.

  • 10. Data: 2006-05-21 19:59:23
    Temat: Re:
    Od: Hal <h...@o...pl>

    L wrote:

> [...]
    > -niepochlebne opinie na grupie dyskusyjnej
    > -dośc spora opłata - 13 zł ale do przełknięcia

    debet nie jest w cenie tych 13 zł

    pzdr
    hal