  • 1. Data: 2006-05-20 08:13:32
    Temat: korzystne przewalutowania ?
    Od: "oskar" <j...@e...pl>

    Witam,
    W zwiazku ze znacznym podwyzszeniem marzy za przwalutowanie transakcji w
    obcych walutach w banku Millennium chcialbym sie zorientowac, ktore banki
    oferuja korzystne przewalutowania i niskie marze. Wykonuje sporo transakcji
    w obcej walucie i jak do tej pory oferta Millennium byla bardzo korzystna
    ale wprowadzona 3% marza jak mniemam zmiania juz ten stan. Czym wiec placic
    za granica w strefie euro ?
    Pozdrawiam,
    oskar

  • 2. Data: 2006-05-20 09:00:18
    Temat: Re: korzystne przewalutowania ?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "oskar"
> [...]
    > korzystna
    > ale wprowadzona 3% marza jak mniemam zmiania juz ten stan. Czym wiec

    jesli chodzi ci oplacenie kartą w sklepie to faktycznie kazdy bank ma
    inne marże na takie operacje i nie każdy się do nich przyznaje,
    dlatego wyjeżdzając testujemy karty różnych banków. Najlepiej jak się
    zrobi kilkoma kartami taką samą wypłatę w bankomacie w ciągu paru
    minut.
    poczytaj sobie na ten temat wątek sprzed 3 lat
    http://tinyurl.com/lbzz2
    w tej chwili na wyjazdy polecałbym przedpłaconą kartę Maestro
    Podróżnik ING Banku Śląskiego (jesli oprzeliczenia z EUR)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2006-05-20 09:16:51
    Od: "turczy" <t...@f...pl>

    Użytkownik "oskar" <j...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w obcej walucie i jak do tej pory oferta Millennium byla bardzo korzystna
    > ale wprowadzona 3% marza jak mniemam zmiania juz ten stan. Czym wiec

    Z może debetówka MC w euro? BZWBK Ma coś takiego

  • 4. Data: 2006-05-20 10:54:49
    Od: "oskar" <j...@e...pl>

    Użytkownik "turczy" napisał w wiadomości :
    > Z może debetówka MC w euro? BZWBK Ma coś takiego
    Wolalbym nie zakladac kolejnego rachunku, tym bardziej w BZWBK ale zapoznam
    sie ze szczegolami regulaminu i TOiP.
    Pozdrawiam,
    oskar

  • 5. Data: 2006-05-20 11:05:10
    Od: "oskar" <j...@e...pl>

    Użytkownik "blad" napisał w wiadomości :

    > poczytaj sobie na ten temat wątek sprzed 3 lat
    > http://tinyurl.com/lbzz2

    Pamietam nawet te watki z grupy bo sporo wtedy osob testowalo i wypowidalo
    sie na ten temat.
    Teraz jakos cisza, po wakacjach sie dowiemy ? :-)
    W przypadku Millennium sytuacja jest smutna o tyle, ze jakis czas temu
    podniesli dla VE prowizje za wyplaty gotowki, dalej jednak koncowe
    rozliczenia wypadaly korzystnie na tle konkurencji. Teraz wzrasta marza z 1
    na 3% za przewalutowanie.
    W przypadku wiec wyplaty gotowki za granica juz na wejsciu mamy 2,5%
    prowizji min 9 zl ( to jest wlasciwie norma wsrod oferty polskich bankow) i
    dodatkowo 3% za przewalutowanie. Calkiem sporo...

    > w tej chwili na wyjazdy polecałbym przedpłaconą kartę Maestro
    > Podróżnik ING Banku Śląskiego (jesli oprzeliczenia z EUR)

    Tak, to jest warta zainteresowania karta ale niestety nie ma ona
    odblokowanych transakcji zdalnych i o ile na wyjazdach sie sprawdzi to juz
    przy platnosciach w sieci nie...
    Pozdrawiam,
    oskar

  • 6. Data: 2006-05-21 13:39:35
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "oskar"

    > Tak, to jest warta zainteresowania karta ale niestety nie ma ona
    > odblokowanych transakcji zdalnych i o ile na wyjazdach sie sprawdzi
    > to juz
    > przy platnosciach w sieci nie...

    ale jak sie ją już ma i OKO, żeby mieć prawo do podglądu internetowego
    na konto karty to nic nie stoi na przeszkodzie by kupic za 12 zl
    eKartę - a to jest taka przedpłacona VE którą można placic przez
    internet
    *** blad ***

  • 7. Data: 2006-05-21 17:27:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    turczy <t...@f...pl> wrote:
    > Z może debetówka MC w euro? BZWBK Ma coś takiego

    PKO BP, albo Polabank? :)
    W millennium marza dotyczy przewalutowania - a pamietaj, ze ich karty w USA
    sa przelicznae via USD, a w Europie via Euro. W karju trzecim via USD

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 8. Data: 2006-05-22 06:00:57
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:e4q83b$n2q$1@news.onet.pl...

    > PKO BP, albo Polabank? :)
    > W millennium marza dotyczy przewalutowania - a pamietaj, ze ich karty w
    USA
    > sa przelicznae via USD, a w Europie via Euro. W karju trzecim via USD

    ZTCP w Mille marza dotyczy "transakcji w walutach obcych" (albo "transakcji
    zagranicznych"...) wiec nie ma pewnosci ze trasakcje w strefie EUR lub USD
    sa od niej wolne.
    Czas pokaze...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2006-05-22 06:03:55
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "oskar"

    > jesli chodzi ci oplacenie kartą w sklepie
    (...)

    > Najlepiej jak się
    > zrobi kilkoma kartami taką samą wypłatę w bankomacie w ciągu paru
    > minut.

    Ehemm....
    Nie jest dobrym testem wyplata w bankomacie skoro "chodzi ci o placenie
    karta w sklepie"...
    Sa banki, ktore maja inne (gorsze) kursy dla gotowki niz dla bezgotowkowych.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2006-05-22 06:45:46
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Slawek Kos napisał(a):

> [...]
    >zagranicznych"...) wiec nie ma pewnosci ze trasakcje w strefie EUR lub USD

    No wlasnie... to, co bylo dla mnie do tej pory oczywiste ( marza
    dotyczyla przewalutowania transakcji w walucie innej niz waluta
    rozliczeniowa karty i np. dla platnosci w euro nie byla stosowana ) po
    kontakcie z pracownikami Mille - przestalo byc oczywiste ..., czesc z
    nich twierdzi, ze platnosci w euro lub usd rowniez beda nia obarczone....
    darek