  • 1. Data: 2006-05-19 21:52:44
    Temat: konto bankowe w UK - z góry dziękuję za cenne uwagi
    Od: " " <n...@g...pl>

    potrzebuje zalozyc konto w UK

    mam legalna stała pracę + chcę odpalić działalność gospodarczą
    nie mam NIN i potwierdzenia adresu

    jak mogę najszybciej założyć konto?
    ile to będzie trewało co mam po kolei zrobić

    dzięx z góry

  • 2. Data: 2006-05-19 23:16:43
    Od: "L" <_...@o...pl>

    Użytkownik <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > potrzebuje zalozyc konto w UK
    >
    > mam legalna stała pracę + chcę odpalić działalność gospodarczą
    > nie mam NIN i potwierdzenia adresu
    >
    > jak mogę najszybciej założyć konto?
    > ile to będzie trewało co mam po kolei zrobić

    Wskazane byłoby poproszenie pracodawcy o potwierdzenie twoich zarobków za
    pomocą listu intencyjnego, jednakże nie każdy bank będzie to akceptował. Z
    moich doświadczeń wiem że HSBC nie miał problemów ale na początek dostaniesz
    prawdopodobnie tzw. basic bank account i karte do wyciągania pieniędzy z
    bankomatu (tzw. cash card). Potwierdzeniem adresu może być cokolwiek,
    najczęsciej używa się rachunków za media (prąd, gaz, telefon). Nie mam w tym
    doświadczenia ale w HSBC gdy poprosiłem o zmiane adresu po prostu go
    zmienili a początkowo wystarczyło im to że przy zakładaniu konta podałem im
    adres mojego miejsca pracy który widniał na liście polecajacym. Swoją drogą
    NIN powinieneś dostac w ciągu 2 tygodni, być może list od nich też wystarczy
    jako dowód adresu.