  • 1. Data: 2003-01-01 15:40:43
    Temat: korzystanie z rku internetowego w kawiarence internetowej...
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    ...czy jest mniej bezpieczne, niz np. korzystanie z domu czy pracy?...

  • 2. Data: 2003-01-01 15:50:07
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:auv25q$2vs$1@foka.acn.pl, rena wrote:
    > ...czy jest mniej bezpieczne, niz np. korzystanie z domu czy pracy?...

    statystycznie rzecz biorąc tak, choć zależy z kim mieszkasz/pracujesz ;)

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-01-01 16:00:54
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On Wed, 1 Jan 2003 16:50:07 +0100, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

    >statystycznie rzecz biorąc tak

    to są jakieś statystyki? Wiadomo komuś może, ile banki netowe
    przyjmują reklamacji o ilości nieautoryzowanych wejść na konto?

    Tomasz

  • 4. Data: 2003-01-01 16:00:59
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > statystycznie rzecz biorąc tak, choć zależy z kim mieszkasz/pracujesz ;)

    a moglbys napisac cos wiecej, bo ja sie na tym wogole nie znam. chodzi mi o
    sytuacje np. przebywania za granica i potrzeby zrobienia przelewu z kafejce
    internetowej. czy jest to az tak niezbezpieczne, ze lepiej sobie darowac?

  • 5. Data: 2003-01-01 16:06:33
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:auv3bp$3jr$1@foka.acn.pl, rena wrote:
> [...]
    > chodzi mi o sytuacje np. przebywania za granica i potrzeby zrobienia
    > przelewu z kafejce internetowej. czy jest to az tak niezbezpieczne,

    Ale który bank? Np. LGnet dość niebezpieczne; mBank, Inteligo mniej
    niebezpieczne.
    Na obcym komputerze jest większe ryzyko istnienia programu, który jest w
    stanie zapamiętać identyfikator i hasło i postawić je do dyspozycji np.
    właścicielom kawiarenki. Jeśli jest to renomowana kawiarenka z porządnej
    sieci, to ryzyko jest niewielkie. Podobne ryzyko może wystąpić np. w pracy.
    Jeśli operacje na koncie są dodatkowo zabezpieczone jakimś hasłem
    jednorazowym (z kartki, zdrapki, tokena), to wtedy nawet istnienie takiego
    złowrogiego programu nie grozi wyprowadzeniem pieniędzy.
    Nawet w najmniej sprzyjających warunkach ryzyko jest znikome, więc nie
    należy przesadzać z tą paranoją.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-01-01 16:08:02
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:72461vokm2e01hd68ahij89aot1v0868gb@4ax.com, calcium300mg wrote:

    > to są jakieś statystyki? Wiadomo komuś może, ile banki netowe
    > przyjmują reklamacji o ilości nieautoryzowanych wejść na konto?

    Nie wiem, czy istnieją opublikowane statystyki. Mi chodziło o co innego: o
    niedeterministyczny charakter związku między lokalizacją komputera (praca,
    dom, ...) a stopniem ryzyka.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-01-01 16:13:05
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    > Ale który bank? Np. LGnet dość niebezpieczne; mBank, Inteligo mniej
    > niebezpieczne.

    no wlasnie mbank...

> [...]
    > właścicielom kawiarenki. Jeśli jest to renomowana kawiarenka z porządnej
    > sieci, to ryzyko jest niewielkie. Podobne ryzyko może wystąpić np. w

    sluchaj, a czy ja jako uzytkownik komputera jestem w stanie sprawdzic, czy
    cos takiego jest zaintalowane w moim kompie?

    bardzo ciekawe rzeczy piszesz!!!

  • 8. Data: 2003-01-01 16:19:52
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:auv42f$3vq$1@foka.acn.pl, rena wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > no wlasnie mbank...

    No to możesz raczej się nie obawiać. Ryzyko jest bardzo niewielkie, a w
    najgorszym wypadku może ktoś wykonać przelew zdefiniowany.

    > sluchaj, a czy ja jako uzytkownik komputera jestem w stanie
    > sprawdzic, czy cos takiego jest zaintalowane w moim kompie?

    W pewnym zakresie tak. Zależy od umiejętności, czasu dostępu do komputera
    (czy masz regularnie, czy sporadycznie), systemu operacyjnego.

    Najprostszym sposobem w najczesciej spotykanym systemie op. jest wcisniecie
    Ctrl-Alt-Del i krytyczne obejrzenie listy uruchomionych programów. W razie
    czego można podejrzliwca zamknąć - najwyzej cos przestanie działać ;)

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-01-01 16:21:28
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    > Najprostszym sposobem w najczesciej spotykanym systemie op. jest
    wcisniecie
    > Ctrl-Alt-Del i krytyczne obejrzenie listy uruchomionych programów.

    tak po prostu? to nie jest jakos glebiej ukryte?

  • 10. Data: 2003-01-01 16:30:05
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:auv4i6$48b$1@foka.acn.pl, rena wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tak po prostu? to nie jest jakos glebiej ukryte?

    Raczej na liście procesów być powinien, tyle że może być zakamuflowany jako
    coś z pozoru niewinnego.
    Ale nie jestem w tej dziedzinie specjalistą, więc za bardzo mi nie ufaj.
    Odpowiadam, bo być może dziś mała szansa dostania bardziej fachowej
    odpowiedzi.

    --
    Robert