  • 11. Data: 2003-01-01 16:33:38
    Temat: Re: korzystanie z rku internetowego w kawiarence internetowej...
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 1 Jan 2003 17:21:28 +0100, "rena" <r...@p...pl> wrote:

    >Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    >wcisniecie
    >
    >tak po prostu? to nie jest jakos glebiej ukryte?

    np. w procesach (zaladka w task managerze w win2k) pod jakas super
    waznie brzmiaca nazwa.
    Ale jak juz pisal Robert tego typu programy sa istotnym
    niebezpieczenstem jesli zabezpieczeniem sa wylaczne statyczne hasla
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 12. Data: 2003-01-01 16:50:12
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    > Ale nie jestem w tej dziedzinie specjalistą, więc za bardzo mi nie ufaj.
    > Odpowiadam, bo być może dziś mała szansa dostania bardziej fachowej
    > odpowiedzi.

    nie badz taki skromny - duzo wiesz i jednoczesnie potrafisz to ciekawie i
    prosto wytlumaczyc:)

  • 13. Data: 2003-01-01 16:57:11
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:auv682$52u$1@foka.acn.pl, rena wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie badz taki skromny -

    No to ja juz nie wiem, kogo słuchac - (prawie) wszyscy, ktorych znam, radza
    mi cos wrecz przeciwnego ;)

    > duzo wiesz i jednoczesnie potrafisz to
    > ciekawie i prosto wytlumaczyc:)

    Moze to i prawda, ale raczej nie dotyczy to bankowosci czy komputerów.

    Niemniej bardzo dziękuję za miłe słowa :)

    --
    Robert

  • 14. Data: 2003-01-01 17:11:57
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 1 Jan 2003 17:30:05 +0100, w <auv52h$689$1@topaz.icpnet.pl>,
    "Robert" <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Raczej na liście procesów być powinien, tyle że może być zakamuflowany jako
    > coś z pozoru niewinnego.

    Niekoniecznie, może być niewidoczny. BTW. na tej zasadzie działają
    programy do obsługi kawiarenek -- nie widać na liście procesów, więc i
    ubić nie można.

    > Ale nie jestem w tej dziedzinie specjalistą, więc za bardzo mi nie ufaj.
    > Odpowiadam, bo być może dziś mała szansa dostania bardziej fachowej
    > odpowiedzi.

    W Win98 to każdy może taką pluskwę zamontować, ale np. w NT czy XP
    jest to znacznie trudniejsze.

    A admin takiej cafe ma całą gamę środków, by i tak podejrzeć co tam
    skrobiemy po klawiaturze.

  • 15. Data: 2003-01-01 17:12:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    rena <r...@p...pl> wrote:
    > ...czy jest mniej bezpieczne, niz np. korzystanie z domu czy pracy?...

    Tak.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2003-01-01 17:14:09
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    rena <r...@p...pl> wrote:

    > a moglbys napisac cos wiecej, bo ja sie na tym wogole nie znam. chodzi mi o
    > sytuacje np. przebywania za granica i potrzeby zrobienia przelewu z kafejce
    > internetowej. czy jest to az tak niezbezpieczne, ze lepiej sobie darowac?

    A jaką masz gwarancję, że w kafejce na kompie nie ma zainstalowanego
    programiku, który przechwytuje to, co wklepujesz przez klawiaturę (na
    przykład hasło)? Albo że strona, którą widzisz jest naprawdę stroną
    banku (było kiedyś wałkowane).

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2003-01-01 17:15:53
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> wrote:
    > np. w procesach (zaladka w task managerze w win2k) pod jakas super
    > waznie brzmiaca nazwa.

    O ile nie jest dla lusera zablokowane.

    > Ale jak juz pisal Robert tego typu programy sa istotnym
    > niebezpieczenstem jesli zabezpieczeniem sa wylaczne statyczne hasla

    Pozostaje numer 'na podkładkę', czyli podłożenie innej strony. W wypadku
    kiedy masz własną sieć to manipulując DNS-ami możesz cuda zrobić.

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2003-01-01 17:22:21
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > programiku, który przechwytuje to, co wklepujesz przez klawiaturę (na
    > przykład hasło)? Albo że strona, którą widzisz jest naprawdę stroną

    Pierwsze ryzyko juz nieco omowilismy. Jesli chodzi o drugie zagrozenie, to
    malo prawdopodobne jest, aby w kraju zagranicznym ktos wiedzial o mBanku i
    podstawial jego zapis DNS.

    To drugie ryzyko mozna zmniejszyc znacznie logujac sie na adres numeryczny
    mBanku:

    https://193.41.230.81

    (i potwierdzając alert bezpieczeństwa)

    --
    Robert

  • 19. Data: 2003-01-01 18:38:43
    Od: Trek_ <trek@usun_to.klub.chip.pl>

    Dnia 2003-01-01 17:19, Użytkownik Robert napisał:

    > Najprostszym sposobem w najczesciej spotykanym systemie op. jest wcisniecie
    > Ctrl-Alt-Del i krytyczne obejrzenie listy uruchomionych programów. W razie
    > czego można podejrzliwca zamknąć - najwyzej cos przestanie działać ;)

    na podstawach programowania uczą jak to ominąć :)

    Pio'Trek'.

  • 20. Data: 2003-01-01 18:49:20
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia śro, 01 sty 2003 at 17:15 GMT,
    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(a):

    > Pozostaje numer 'na podkładkę', czyli podłożenie innej strony. W wypadku
    > kiedy masz własną sieć to manipulując DNS-ami możesz cuda zrobić.

    Tego typu podejścia powinna zdradzić przeglądarka - alarmem
    certyfikatów. Dlatego ważna jest pewna przeglądarka (połatana wszystkim
    czym potrzeba) oraz nie wciskaniem OK przed przeczytaniem ze
    zrozumienim komunikatu.

    Jurek