  • 11. Data: 2004-05-09 10:21:42
    Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik PrzemB napisał:

    > W Inteligo powiadomienie SMS'em dostajesz w
    > ciągu minuty po transakcji (z reguły po kilkunastu sekundach),

    _natychmiast_ - zwykle zanim pieniądze zdążą wyjechać z bankomatu /
    zanim zdążę się podpisać na slipie.

    A właśnie. Tak teraz pomyślałem. Blokada zakładana jest w momencie
    dokonywania autoryzacji - czyli przed podpisaniem się na slipie.
    Teraz pytanie: jeśli kasjerce nie spodoba się mój podpis i nie
    zaakceptuje transakcji w POSie - blokada i tak będzie wisieć ?

  • 12. Data: 2004-05-09 10:27:42
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

> [...]
    > Teraz pytanie: jeśli kasjerce nie spodoba się mój podpis i nie
    > zaakceptuje transakcji w POSie - blokada i tak będzie wisieć ?

    Pewnie powisi. Ja jeszcze takiego przypadku nie mialem.

    W kazdym razie blokada powinna byc zakladana po potwierdzeniu dokonania
    transakcji, a nie przed. Nie wiem dlaczego tego nie zrobili.

    Bartol

  • 13. Data: 2004-05-09 12:57:06
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Bartol Partol napisał:

    > Pewnie powisi. Ja jeszcze takiego przypadku nie mialem.
    >
    > W kazdym razie blokada powinna byc zakladana po potwierdzeniu dokonania
    > transakcji, a nie przed. Nie wiem dlaczego tego nie zrobili.

    AFAIK blokada zawsze jest zakładana na kwotę X w momencie wysłania
    zapytania do CA o to, czy można pobrać kwotę X [czy jest pokrycie]... a
    zapytanie jest wysyłane przed podpisywaniem się / PINowaniem...

  • 14. Data: 2004-05-09 13:15:46
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    No jednak mialem. W BePeHaha.

    > AFAIK blokada zawsze jest zakładana na kwotę X w momencie wysłania
    > zapytania do CA o to, czy można pobrać kwotę X [czy jest pokrycie]... a
    > zapytanie jest wysyłane przed podpisywaniem się / PINowaniem...

    W sumie niby slusznie. Ciekawe zatem ile taka blakade trzymaja, gdy nie
    dostana potwierdzenia dokonania transakcji. W BPH niby 7 dni, ale kase
    oddali mi wczesniej.

    Bartol

  • 15. Data: 2004-05-09 14:10:59
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Bartol Partol napisał:

    > W sumie niby slusznie. Ciekawe zatem ile taka blakade trzymaja, gdy nie
    > dostana potwierdzenia dokonania transakcji. W BPH niby 7 dni, ale kase
    > oddali mi wczesniej.

    Czekaj, czekaj. Mam wrażenie, że się nie rozumiemy. Ja mówiłem o
    _generalnych_ zasadach, panujących ogólnie w bankach, nie tylko w inteligo.

    A jeśli chodzi o samo inteligo - trzyma blokady przez 7 dni.

  • 16. Data: 2004-05-09 14:26:09
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Czekaj, czekaj. Mam wrażenie, że się nie rozumiemy. Ja mówiłem o
    > _generalnych_ zasadach, panujących ogólnie w bankach, nie tylko w inteligo.

    Toz dlatego do BePeHaha sie odwolalem, ze generalnie niby. ;-)

    > A jeśli chodzi o samo inteligo - trzyma blokady przez 7 dni.

    OK. A pytales wczesniej:

[...]

    Czyli co, bedzie mimo wszystko wisiec 7 dni?

    Bartol

  • 17. Data: 2004-05-09 15:36:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Bartol Partol napisał:

    > Czyli co, bedzie mimo wszystko wisiec 7 dni?

    No właśnie myślę, że będzie i chcę, żeby mnie ktoś wyprowadził z błędu
    jeśli się mylę. :-)

    Ale obstawiam, że w tym się nie mylę. :-)

  • 18. Data: 2004-05-09 16:09:30
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > No właśnie myślę, że będzie i chcę, żeby mnie ktoś wyprowadził z błędu
    > jeśli się mylę. :-)
    >
    > Ale obstawiam, że w tym się nie mylę. :-)

    Jak znam zycie to nie. ;-))

    Bartol

  • 19. Data: 2004-05-09 19:53:06
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    > Jak znam zycie to nie. ;-))

    A mnie się wydaje*, że jest tak:

    1. Transakcja z PIN-em - kasjerka wklepuje dane, klient wklepuje PIN.
    Jeśli odmowa - wiadomo.
    Jeśli zgoda - POS drukuje slip z potwierdzeniem.
    2. Transakcja z podpisem - kasjerka wklepuje dane i czeka
    Transakcja bez autoryzacji - POS drukuje slip, klient się podpisuje,
    towar sprzedany.
    Transakcja z autoryzacją - bank daje zgodę i zakłada blokadę.
    klient podpisuje, podpis zgodny, towar sprzedany.
    klient podpisuje, podpis niezgodny, kasjer wysyła cancela.

    M. in. po to istnieją blokady i rozliczenia z Visy, żeby zminimalizować
    ilość błędów typu problemy na łączach, niezgodne podpisy, nieumiejętność
    obsługi POS-a, zwykłe omyłki. Blokada ma to do siebie, że po regulaminowym
    (bankowym) czasie sama schodzi i nie ma żadnej sprawy. A rozliczenie to już
    konkretna operacja księgowa, którą trzeba reklamować jeśli coś się nie
    zgadza.

    *jeśli się mylę, proszę o poprawienie.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 20. Data: 2004-05-09 21:05:34
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:

> [...]
    > Jeśli odmowa - wiadomo.
    > Jeśli zgoda - POS drukuje slip z potwierdzeniem.

    Placilem Maestro z PINem. Tzn. probowalem zaplacic. Kasjerka wczytywala
    karte i podawala kwote, ja zatwierdzialem kwote i podawalem PIN. Za
    kazdym razem wyjezdzal kwitek z napisem typu "problemy z autoryzacja,
    transakcja odrzucona". Na piec prob bank zalozyl mi dwie blokady. Jedna
    mimo tego, ze byla informacja o bledach i anulowaniu transakcji, a druga
    czekala ciagle na potwierdzenie, czyli nie bylo informacji, ze zostala
    odrzucona. Tak mi zeznal konsultant.

    Niestety karta nie byla inteligowa i nie moglem sledzic za pomoca SMSow,
    co tez bank ciekawego na moim koncie wyczynia. ;-)

    Bartol