  • 1. Data: 2011-10-19 10:20:20
    Temat: konto firmowe IB emerytura - plus i minusy
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Jakie są za i przeciw założenia konta firmowego w Idea Banku z opcją
    emerytury (składka min 200zł wrzucana w koszty, 2% cashback na konto
    emerytalne)
    Jakie widzicie plusy i minusy takiego rozwiązania bo ja takie:
    + wrzucam w koszty
    - jak odwidzi mi się konto (bo np. podniosą opłaty) to przez 5 lat muszę je
    używać

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-10-19 20:41:31
    Temat: Re: konto firmowe IB emerytura - plus i minusy
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > + wrzucam w koszty
    > - jak odwidzi mi się konto (bo np. podniosą opłaty) to przez 5 lat muszę

    za konto (przez cały okres) płacisz tyle ile masz napisane w umowie
    czyli np. 200 zł, nie ma zatem opcji, że podwyższą ci opłatę; konto de
    facto kosztuje 0 zł, bo przecież całość trafia do PSO

    masz więcej pytań lub wątpliwości to zapraszam na priva (adres w sigu)
    założyłem już kilka takich programów i klienci są zadowoleni ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-10-20 09:48:06
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > za konto (przez cały okres) płacisz tyle ile masz napisane w umowie czyli
    > np. 200 zł, nie ma zatem opcji, że podwyższą ci opłatę; konto de facto
    > kosztuje 0 zł, bo przecież całość trafia do PSO

    może i tak, ale opłaty są dość spore - z 200zł robi się jakieś 180zł przez
    opłaty manipulacyjne, jeśli wrzucam to w koszty to o ile moja inwestycja
    (czyli ta którą wybierze bank bo ja się na tym nie znam) nie straci to
    jestem na plusie, ale z tego co czytam to nie znając się na tym kompletnie
    można nieźle wtopić...

    > masz więcej pytań lub wątpliwości to zapraszam na priva (adres w sigu)
    > założyłem już kilka takich programów i klienci są zadowoleni ;-)

    wątpliwości mam o tyle że jestem kompletnym laikiem w inwestowaniu, a
    czytając opinie o skandii widzę że pojęcie o tym trzeba mieć, a bank
    gwarancji żadnej nie daje, nawet zwrotu środków

    Lukasz

  • 4. Data: 2011-10-20 20:06:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > inwestycja (czyli ta którą wybierze bank bo ja się na tym nie znam) nie
    > straci to jestem na plusie, ale z tego co czytam to nie znając się na

    bank NIE wybiera inwestycji, to w co chcesz inwestować wybierasz sobie
    sam i sam tym zarządzasz

    > wątpliwości mam o tyle że jestem kompletnym laikiem w inwestowaniu, a
    > czytając opinie o skandii widzę że pojęcie o tym trzeba mieć, a bank
    > gwarancji żadnej nie daje, nawet zwrotu środków

    bank jest tylko od przekazania składki na konto skandii, możesz wybrać
    sobie fundusz z gwarantowaną stopą zwrotu i cieszyć się tym, że płacisz
    niższe podatki + masz 2% cashbacku bez żadnych ograniczeń

    do tego który bank zaoferuje Ci konto firmowe na których wszystkie
    przelewy są gratis, masz debetówkę gratis (+ cashback) i jeszcze możesz
    (bez żadnych opłat) wypłacać ze wszystkich bankomatów!

    nie namawiam, mogę jedynie wyjaśnić wątpiwości ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2011-10-21 06:54:52
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > do tego który bank zaoferuje Ci konto firmowe na których wszystkie
    > przelewy są gratis, masz debetówkę gratis (+ cashback) i jeszcze możesz
    > (bez żadnych opłat) wypłacać ze wszystkich bankomatów!

    co do tego to akurat przeliczam zdolność kredytową bo bank spełnia dużą
    część moich wymagań - oprocentowanie 15% to nie szczyt marzeń (w ING teraz
    mam 4,5%+wibor, Nordea daje chyba 4%+wibor), ale że mało korzystam z limitu
    (tak naprawdę kilka, max kilkanaście dni w roku) to mi to nie przeszkadza.
    Zastanawiałem się jednak którą opcję wybrać - ze Skandią czy bez (o ile moje
    zdolności kredytowe wyjdą ok, bo często teoretycznie mogę dostać dużo, a w
    praktyce ktoś się zorientuje że nie jestem emerytem, nie pobieram renty i
    jakoś dziwnie młody jestem więc mi się nie należy :/

    Lukasz

  • 6. Data: 2011-10-21 06:58:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 20 Oct 2011 22:06:37 +0200, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    >bank jest tylko od przekazania składki na konto skandii, możesz wybrać
    >sobie fundusz z gwarantowaną stopą zwrotu i cieszyć się tym, że płacisz
    >niższe podatki + masz 2% cashbacku bez żadnych ograniczeń

    a można wejść i wyjść z tej "skandii" w dowolnym momencie czy są
    jakieś minimalne okesy, przed upływem których dostaje się "po
    kieszeni"?

    >do tego który bank zaoferuje Ci konto firmowe na których wszystkie
    >przelewy są gratis, masz debetówkę gratis (+ cashback) i jeszcze możesz
    >(bez żadnych opłat) wypłacać ze wszystkich bankomatów!

    hmmm, chyba czas zapoznać się z ofertą IB po tym, jak "wyższa kultura"
    pogorszyła warunki "zarabiającego".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2011-10-21 20:28:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > teraz mam 4,5%+wibor, Nordea daje chyba 4%+wibor), ale że mało korzystam
    > z limitu (tak naprawdę kilka, max kilkanaście dni w roku) to mi to nie

    zdolność kredytową? a o tym jeszcze nie pisaliśmy, nie wiem jak w ING
    lub innej Nordei, ale w IB dostaniesz kredyt nawet jak masz stratę na
    działalności

> [...]
    > dużo, a w praktyce ktoś się zorientuje że nie jestem emerytem, nie
    > pobieram renty i jakoś dziwnie młody jestem więc mi się nie należy :/

    ale co się nie należy? chcesz zacząć oszczędzać na emeryturę jak już na
    niej będziesz? wtedy nie będzie to miało sensu...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2011-10-21 20:30:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > a można wejść i wyjść z tej "skandii" w dowolnym momencie czy są
    > jakieś minimalne okesy, przed upływem których dostaje się "po
    > kieszeni"?

    to jest program długoterminowy! tak należy go traktować, okres
    oszczędzania 15 lat i oczywiście są opłaty likwidacyjne, jeżeli
    planujesz zbierać rok lub dwa to 3maj się od tego rozwiązania z daleka -
    taka moja rada

    > hmmm, chyba czas zapoznać się z ofertą IB po tym, jak "wyższa kultura"
    > pogorszyła warunki "zarabiającego".

    według mnie warto, ale sam musisz ocenić czy ta oferta Ci odpowiada,
    gdybyś chciał skorzystać to daj znać

    --
    pozdrawiam
    RobertS