  • 111. Data: 2018-09-05 21:29:36
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Z tego, ci piszesz, wynika, że to nie jest Twój bank - a że Ty jesteś tego banku
    niewolnikiem czy własnością. I to najgorszego rodzaju, bo zdajesz sobie z tego
    sprawę, a nic z tym nie robisz.
    > Chyba że nie możesz - np. masz tam też hipotekę, a w umowie zapis zobowiązujący do
    konta. Ale on jest nielegalny i można się od tego uwolnić.

    Aby sie uwolnić to musi spłacić cały kredyt.

    --
    animka

  • 112. Data: 2018-09-05 22:00:35
    Od: z <...@...pl>

    > Z tego, ci piszesz, wynika, że to nie jest Twój bank - a że Ty jesteś tego banku
    niewolnikiem czy własnością. I to najgorszego rodzaju, bo zdajesz sobie z tego
    sprawę, a nic z tym nie robisz.

    Mam kilka poleceń zapłaty i czekam aż banki zaczną stosować unijne
    przepisy o przenoszeniu kont.

    Czy może lobby bankowe uwaliło pomysł? :-)

    > My zaś rozmawiamy wciąż o kontach, które są darmowe bez ŻADNYCH warunków.
    > I tylko takie polecamy jako backup.
    > Naprawdę są takie, nie mówiąc o KK.

    Czyli takie gdzie wpłacasz pieniądze i za możliwość obracania nimi przez
    bank nic nie dostajesz :-)

    Wciąż twierdzę że koszt utrzymania to ułamek koma przecinek tego co na
    nich leży :-)

    Rzeczywiście bardzo "elitarna" forma DARMOWOŚCI. Bank ma za darmo kasę
    do obracania.

  • 113. Data: 2018-09-05 22:32:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 21:30:24 UTC+2 użytkownik Animka napisał:
> [...]
    sprawę, a nic z tym nie robisz.
    do konta. Ale on jest nielegalny i można się od tego uwolnić.

    > Aby sie uwolnić to musi spłacić cały kredyt.

    Wydaje mi się, że jest to zabroniona sprzedaż wiązana i można, może z pomocą uokik,
    pozbyć się płatnego konta (np. w db pięknie się nazywa dbLife i kosztuje 15 czy
    20zł/mc), a kredyt spłacać na rachunek techniczny.
    Gorzej, jeśli sprzedaż wiązana dawała np. obniżenie marży - ale tutaj banki zwykle
    były zaślepione i konto płatne wciskały bez bonusu, bonusy bywały za wzięcie KK czy
    jakiegoś planu systematycznego wyłudzania.
    Choć pewnie to i tak musztarda po obiedzie, bo nawet banki nie były tak zaślepione i
    pazerne, by wymagać płatnego konta np. dłużej niż 5 lat. Chyba że ktoś nie doczyfał i
    nadal ma płatne, mimo, że już nie musi.

  • 114. Data: 2018-09-05 22:41:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 22:00:49 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
    >
    > Mam kilka poleceń zapłaty i czekam aż banki zaczną stosować unijne
    > przepisy o przenoszeniu kont.
    >
    > Czy może lobby bankowe uwaliło pomysł? :-)

    Jak przenosiłem - za 250zł wiśni - z wbk do krokodyla, to proponowali, że PZ
    przeniosą - nie skorzystałem, bo nie mam PZ nigdzie.
    Bodajże OGNIVO na to pozwala.
    Inna sprawa czy krokodyl to dobra propozycja - ale przenoszenie już działa,
    przynajmniej w teorii.

    > Czyli takie gdzie wpłacasz pieniądze i za możliwość obracania nimi przez
    > bank nic nie dostajesz :-)

    Jak to nic?
    Karty nie masz, więc nie czujesz - a to jest niemałe coś - wiem, bo używam dopiero od
    4 lat (wcześniej nie było sensu, bo biedronek nie brał ;)
    Ale chociażby te PZ.
    I brak konieczności sfania w ogonku po wypłatę i całej jej noszenia w kieszeni.

    > Rzeczywiście bardzo "elitarna" forma DARMOWOŚCI. Bank ma za darmo kasę
    > do obracania.

    Powiedział ten, co się o darmowość musi starać.
    Ale ku dobremu idzie.
    Kolejny level - wiśnie.
    Następny - KK - a kasę, którą bank za darmo obraca na lokatę lub KO i samemu obracać
    kasą, którą za darmo daje bank.
    Nie jest to może oscylator, ale frustrację zmniejszy ;>
    Zrobisz bankowi to, co on robi teraz Tobie ;P

  • 115. Data: 2018-09-06 02:31:54
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    i pazerne, by wymagać płatnego konta np. dłużej niż 5 lat. Chyba że ktoś nie doczyfał
    i nadal ma płatne, mimo, że już nie musi.

    Płaciłam ponad 6 zł. za m-c w PKO przez parę lat (bo to było wymagane).
    Wreszcie coś się zmieniło i zamknęłam to konto osobiste z którego nie
    korzystałam. Lepiej późno niż wcale :-)

    --
    animka

  • 116. Data: 2018-09-06 09:51:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Sep 2018 13:32:05 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]
    > z pomocą uokik, pozbyć się płatnego konta (np. w db pięknie się
    > nazywa dbLife i kosztuje 15 czy 20zł/mc), a kredyt spłacać na

    Tez mi chodzi cos po glowie, ze to zabronione, ale DB nic o tym nie
    wie i mowi ze umowa obowiazuje :-)

    Co wiecej - byly jakies zmiany regulaminow/cennikow i okazja do
    wymowienia, to DB stwierdzil, ze umowa kredytu jednak tego konta
    wymaga :-)

    Oczywiscie mozna by kredyt przeniesc ... ale teoretycznie jest na to
    tylko 2 tyg po zmianie, no mozna na tym stracic wiecej niz to koszt
    tego konta :-)

    > Gorzej, jeśli sprzedaż wiązana dawała np. obniżenie marży - ale
    > tutaj banki zwykle były zaślepione i konto płatne wciskały bez
    > bonusu, bonusy bywały za wzięcie KK czy jakiegoś planu
    > systematycznego wyłudzania.

    Alez oczywiscie ze byly jakies "promocyjne" warunki kredytu.

> [...]
    > tak zaślepione i pazerne, by wymagać płatnego konta np. dłużej niż
    > 5 lat. Chyba że ktoś nie doczyfał i nadal ma płatne, mimo, że już

    No i znajomy z uteskinieniem czeka na uplyw tych 5 lat i mowi "nigdy
    wiecej DB" :-)
    DB sie z nim zgadza i z Polski ucieka

    J.

  • 117. Data: 2018-09-06 17:09:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 5 września 2018 07:58:41 UTC-5 użytkownik Dawid
    Rutkowski napisał:

    >Ale czy na pewno fundusze z ROR bank moze komukolwiek pozyczyc? Tak
    >wewnetrznie i wg regulacji.
    >Bo cos mi sie kojarzy ze fundusze ROR i lokaty to osobne kupki i bank
    >nie moze pozyczac nikomu z kupki ROR. Tak przynajmniej bylo kiedys i
    >dlatego ROR powstal jako byt. >Aby rozgraniczyc ryzyko.

    Nie slyszalem o takim przepisie, ale kto wie, moze i jest.
    Ale to chyba powinny byc i zapisane w gwarancjach BFG, a nie jest.

    Swoja droga ta zmiana ciekawa - tyle lat byly u nas oprocentowane ROR
    i komu to przeszkadzalo ... import zachodnich/amerykanskich zwyczajow,
    czy jakies unijne przepisy ?
    Bo chyba nie krajowe ...

    J.

  • 118. Data: 2018-09-06 18:54:12
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 września 2018 10:10:06 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Swoja droga ta zmiana ciekawa - tyle lat byly u nas oprocentowane ROR
    > i komu to przeszkadzalo ... import zachodnich/amerykanskich zwyczajow,

    Nie sledzilem tematu zbytnio ale zawsze mi sie wydawalo ze lokaty sa przykrywka dla
    pozyczek. A ROR to tylko usluga trzymania pieniedzy. I dlatego ze bank ich dalej
    pozyczac nie mogl to nie bylo odsetek a czasem wrecz oplaty.

    Jesli srodki ROR tez podlegaja ryzyku i jak bank upada to dostaje sie tylko kwote
    gwarantowana to kiepski taki system.

    Co w sumie moglo by sie zgadzac z tym ze pieniadze na moim koncie nie sa moje.

    Zamotane to...

  • 119. Data: 2018-09-07 07:17:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2018 09:54:12 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    gwarantowana to kiepski taki system.
    > Co w sumie moglo by sie zgadzac z tym ze pieniadze na moim koncie nie sa moje.

    I jeszcze niuans - BFG w swych raportach podaje po prostu "depozyty
    klientow", czasem dzielac na "gospodarstw domowych" i "firm".
    A nie dzieli na ROR i oszczednosciowe.

    No i mamy kolejny powod do kilku kont - a jak bank upadnie ?
    BFG zwroci, ale za tydzien czy dwa.

    A w miedzyczasie ... Provident ? :-)

    J.

  • 120. Data: 2018-09-07 11:39:43
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 06.09.2018 o 17:09, J.F. pisze:

    > Swoja droga ta zmiana ciekawa - tyle lat byly u nas oprocentowane ROR i
    > komu to przeszkadzalo .

    A teraz za to nie ma oprocentowanych lokat, więc na jedno wychodzi.

    Tutaj nastąpiła jakaś olbrzymia zmiana na przestrzeni pokoleń - jak się
    czyta stare angielskie czy francuskie powieści, to tam było pełno ludzi
    żyjących z odsetek od kapitału, który można było bezpiecznie ulokować na
    jakieś 5 procent - w warunkach bez inflacji, a więc na czysto.

    Teraz co prawda żyją osoby typu Bill Gates, podwajające miliardowe
    kapitały w kilka lat, ale dla 'klasy średniej' możliwość 'życia z
    procentów' znikła.

    MJ