  • 101. Data: 2018-09-05 16:01:37
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 15:42:57 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Ale czy na pewno fundusze z ROR bank moze komukolwiek pozyczyc? Tak wewnetrznie i
    wg regulacji.
    > Bo cos mi sie kojarzy ze fundusze ROR i lokaty to osobne kupki i bank nie moze
    pozyczac nikomu z kupki ROR. Tak przynajmniej bylo kiedys i dlatego ROR powstal jako
    byt. Aby rozgraniczyc ryzyko.

    Ciekawostka.
    Gdyby tak było to opłata za ROR byłaby uzasadniona, a jej "zwrot" miałoby się
    pośrednio z części % z lokat.
    Ale wtedy też od kasy na ROR nie powinno być rezerwy obowiązkowej - a chyba jest. I,
    jeśli czegoś nie pokręciłem, ostatnio było o tym na grupie, kiedyś nawet od ROR była
    większa niż od lokat - choć już nie pamiętam czemu, więc może było odwrotnie, ale
    teraz jest tak samo.
    A skoro jest tak samo, to można pożyczać z każdej kupki, jedynie nadzór pilnuje, żeby
    nie było zbytniej rozbieżności między zapadalnością depozytów (w tym tych z "zerową"
    zapadalnością, czyli RORów, był to też element walki z lokatami 1-dniowymi) a
    kredytów.

  • 102. Data: 2018-09-05 16:25:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 15:02:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Pewnie jak spełnię jakieś tam warunki. A mnie się nie chce bawić z bankami w
    ciuciubabkę.

    Warunki oczywiście są, ale żadne, których teraz nie spełniasz.
    Żeby dostać 300zł trzeba zapłacić przez dwa miesiące min. 5 razy/mc.
    Dodatkowa stówka za osiągnięcie 2 dwa miesiące 2k wydatków.
    Czyli za nic, bo i tak kartą płacisz.
    Ale z Tobą to jak z moją żoną - tzn. nawet gorzej, bo jej można wytłumaczyć, że nie
    musi nosić wszystkich 6 kart, wystarczą dwie.
    A czy szara i bura czy srebrna i niebieska to nie ma żadnego znaczenia.

    > Kurcze przecież nawet jak za hotel będziesz płacił i okaże się że karta nie działa
    to nie jest jakaś życiowa tragedia czy inny koniec świata. Hotele na takie sytuacje
    też mają stosowne procedury zapewne. Tego w praktyce nie przerabiałem ale zdziwiłbym
    się jakby było inaczej

    No i zdziwić się możesz.
    Może w 5-gwiazdkowym poszli by jakoś na rękę - ale "normalnie" to jest albo blokada z
    karty albo płatność z góry, żadnych faktur na przelew czy innych wynalazków - aha,
    karta musi być kredytowa.

    Cóż, szkoda gadania, co ja będę za sprzedawcę z banku robił, nawet za polecenie nic
    nie dostanę ;>
    Jeszcze bym zrozumiał argument, że DG i załatwianie KK to droga przez mękę, albo że
    musisz płacić debetówką, bo wpadniesz w jakieś opłaty.
    Chyba że spod lwa jesteś?

  • 103. Data: 2018-09-05 16:28:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Napisz łaskawie czy opłata za prowadzenie konta 5 zł/mies. bez
    >żadnych innych kosztów, kart, bankomatów... 10 przelewów w miesiącu
    >płatnych 50 gr. to ina bajka. Czy bank zarobi w mies. te 5 zł
    >obracając moimi 5 tysiącami (bo tak stanowi regulamin) czy nie zarobi
    >5 zł?

    Jak pozyczy na 15% to zarobi.
    Ale teraz jakby coraz trudniej frajera zdobyc, to powiedzmy ze jak
    pozyczy na 10%, to tez zarobi.
    Jak pozyczy na 5%, to tez zarobi.

    Jak kupi obligacje SP na 2%, to tez zarobi - ale czy pokryja mu sie
    koszty ?
    Jak kupi bony skarbowe - tez zarobi.

    Jak pozyczy na WIBORze, to tez zarobi ... ale jak za duzo bedzie
    chetnych do pozyczania i WIBOR spadnie, to moze byc gorzej.

    J.

  • 104. Data: 2018-09-05 16:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 5 września 2018 10:06:32 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    >Hmmm, pojawia się to mimo wszystko.
    >Z "moich":
    >- aliasy można sobie dowolnie (oczywiście z ograniczeniami, np.
    >oranżada nie pozwala na stosowanie kropek) wybrać w milku, citi
    >(tutaj to jest prawie obowiązkowe, choć można się jeszcze logować
    >numerem karty), mBąku, oranżadzie (ale nie może być tak sam jak w
    >mBąku), inteligo,
    [...]

    no to co - dla wygody ustawiamy wszedzie taki sam ? :-)

    J.

  • 105. Data: 2018-09-05 16:35:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 5 września 2018 07:35:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Myślę że loginu nie podadzą przez telefon tylko zaproszę do oddziału

    Mysle ze podadza.
    Tylko trzeba inteligentnie "wpisuje login 12345678, haslo, i mowi ze
    zablokowane" ... myslisz, ze nie powiedza ze sie w loginie pomylilem ?

    Gorzej, ze moga zaczac od "zresetowalem haslo, przyjdzie panu na
    telefon" ...

    J.

  • 106. Data: 2018-09-05 16:37:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2018-09-05 o 07:40, J.F. pisze:

    >Życie jest ryzykowne :-)
    >A doświadczenie życiowe pozwala się zabezpieczyć działającymi
    >narzędziami ;-)

    No i dlatego mam konto w jednym banku, w drugim i jeszcze 500 zl w
    portfelu :-)

    J.

  • 107. Data: 2018-09-05 16:53:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5b8f9deb$0$589$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > w miesiącu płatnych 50 gr. to ina bajka. Czy bank zarobi
    > w mies. te 5 zł obracając moimi 5 tysiącami (bo tak stanowi

    Gdybyś miał swój biznes, wiedziałbyś o tym, że liczba klientów
    też ma znaczenie? Inaczej brzmi w Polsce:

    mamy miliony klientów

    niż:

    mamy prawie milion klientów

    a brzmienie to wyraża się kosztem pozyskania kolejnych klientów,
    z których część wygeneruje stosowny zysk. Dobry klient wybierze
    jaki bank? -- mający kilka tysięcy klientów, czy mający kilka
    milionów klientów?

    -=-

    Wiedziałeś (akurat błądziłeś) o tym, że klikanie w link daje
    zysk pisarzowi strony, gdyż strona zyskuje popularność, ale
    nie wiesz, że ,,martwy'' klient też daje zysk?

    BTW klikania... Skoro zarabiam na mej stronie 0,00 pln -- czy
    spopularyzowanie daje mi zysk? Imo nie daje.

    -=-

    IMO przeciętny klient oszczędza lub zadłuża się tak,
    że generuje zysk bankowi, zaś koszty obsługi klienta
    teraz są niemal zerowe.

    Kiedyś myślałem, że bankom niemiłe (delikatnie ujmując)
    jest przyjmowanie wpłat bilonowych, aż pewnego dnia
    pracowniczka Mille wyprowadziła mnie z błędu.

    -=-

    Głupi człowiek dookoła widzi piętrzące się problemy
    i koszty, ale mądry widzi szanse na zyski, choć obaj
    obserwują to samo ,,zjawisko''.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 108. Data: 2018-09-05 19:09:20
    Od: z <...@...pl>

    Nikt tu nie bierze pod uwagę efektu skali i możliwości technicznych
    które w ostatnich czasach wzrosły lawinowo. Dlaczego?

    Mój bank uważa że dopiero jak obraca moimi 5000 zł to zwraca mu się
    koszt utrzymania konta w wielkości 5 zł.

    Czy tylko mi się wydaje że to jest śmiechu kupa?

    To taki przykład z życia ale myślę że odzwierciedlający
    poziomy/piętra/himalaje różnicy między tymi dwoma kwotami w XXI wieku

  • 109. Data: 2018-09-05 19:17:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 16:37, J.F. pisze:
    > No i dlatego mam konto w jednym banku, w drugim i jeszcze 500 zl w
    > portfelu :-)

    Czyli masz jedno konto założone z potrzeby religijnej bo racjonalnie
    tego się wytłumaczyć nie da.
    Zwłaszcza że wspomniałeś o portfelu.

    Ciekawe jak duży jest procent klientów tak postępujących.

    I oczywiście jaki jest zysk banków wykręcony religijną propagandą. :-)

    Wiem jestem wrednym zazdrosnym małym człowieczkiem co Rydzyka przeklina
    podczas każdej modlitwy ;-)

  • 110. Data: 2018-09-05 19:52:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 19:10:02 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Nikt tu nie bierze pod uwagę efektu skali i możliwości technicznych
    > które w ostatnich czasach wzrosły lawinowo. Dlaczego?

    Za nowy komputer i wdrożenie go też trzeba zapłacić - i jakoś trzeba na to zarobić.
    Ale to oczywiście nie znaczy, że musi być to z opłat od klientów.

    > Mój bank uważa że dopiero jak obraca moimi 5000 zł to zwraca mu się
    > koszt utrzymania konta w wielkości 5 zł.
    >
    > Czy tylko mi się wydaje że to jest śmiechu kupa?

    Z tego, ci piszesz, wynika, że to nie jest Twój bank - a że Ty jesteś tego banku
    niewolnikiem czy własnością. I to najgorszego rodzaju, bo zdajesz sobie z tego
    sprawę, a nic z tym nie robisz.
    Chyba że nie możesz - np. masz tam też hipotekę, a w umowie zapis zobowiązujący do
    konta. Ale on jest nielegalny i można się od tego uwolnić.

    My zaś rozmawiamy wciąż o kontach, które są darmowe bez ŻADNYCH warunków.
    I tylko takie polecamy jako backup.
    Naprawdę są takie, nie mówiąc o KK.
    Tak jak np. aero2 na backup netu.
    Na naszej religii bank nie zarabia.
    Więc "free your mind", niech nie będzie już wyprany, i zmień bank.
    Bo jak wciąż będziesz przyjmował błędne założenia to nigdy się nie dogadamy i
    będziesz wychodził na trolla.

    Bank będzie próbował zarabiać na wszystkim. Jedynie rynek lub regulacje pomogą
    konsumentom. Ale rozsądny konsument wybjera lepszą ofertę. Chyba że jest tak
    zapracowany, że po 5zł się nie schyli.
    A po 200zł i darmowe ubezpieczenie za możliwość obracania Twoją pensją - w milku?