  • 11. Data: 2018-09-03 17:45:34
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-03 o 15:26, Miroo pisze:

    > Czy ja wiem.. Podobno bezpieczniejszy jest notes w domu w szafie, niż
    > KeePass w komputerze. Oczywiście hasła w notesie też warto jakoś
    > zaszyfrować :)

    Mam tani i prosty zegarek z funkcją "databank".
    Idealne narzędzie do zapamiętywania pinów czy durnych haseł
    z jeszcze durniejszym obowiązkiem użycia liter, cyfr i diabli
    jeszcze wiedza czego.
    Notes w szafie jest dobry ale czasami mamy do tej szafy za daleko.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-09-03 18:44:51
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2018 Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał/a:

    > Czy to dużo bezpieczniejsze?

    Tak.

    > Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła,
    ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?

    Taka, że jak masz wszędzie te same hasła, to jeśli
    hasło do jakiegoś forum czy innego websklepu wycieknie,
    to bad guy ma dużą szansę na dostęp do Twojej
    poczty czy banku właśnie.

    > A o ile mniejsza wygoda - trzeba te różne hasła wydobywać, wpisywać - a jak masz
    jedno, to masz je "w palcach".

    Leniwcom Keepas może wpisywać sam :)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 13. Data: 2018-09-03 18:51:16
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-09-03, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Czy to dużo bezpieczniejsze?
    > Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła,
    ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?

    https://haveibeenpwned.com/
    I teraz jeśli masz te same hasło do różnych serwisów, to pomyśl co pan złodziej może
    zrobić. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 14. Data: 2018-09-03 20:30:17
    Od: z <...@...pl>

    > Śmiać się możesz, póki nie zgubisz portfela albo coś się w banku nie pochrzani, a
    Ty akurat kasy będziesz potrzebował itp.

    Mogę też stracić dostęp do netu, mogą mi kompa shakować, komp/komórka
    może się zepsuć, komórkę/kartę/portfel mogę zgubić ;-)... moze porwać
    mnie ufo... :-)

    > Średnio inteligentny matoł, jeśli się nie boi, to jeśli już opanuje jeden bank, to
    opanowanie drugiego zajmie mu 10% tego czasu.

    Ale po co?

    Żeby banki więcej na mnie zarobiły?

    > Na mnie nic nie zarabiają poza tym, że korzystają z mojej kasy

    Dobrze że mam przynajmniej tego świadomość. A gdybyś trzymał w jednym
    banku większą ilość na większy procent? Mniej byś tracił :-)

    > Zaś ogólnie sprawia mi to przyjemność i jest formą hobby i zabawy.

    To inna rozmowa :-)

    Każdemu wolno trwonić swój czas i pieniądze jak mu się tylko podoba.

    Nie oczekuj jednak że wszyscy mają takie upodobania ani że uznają to za
    mądre podejście przy rozporządzeniu rodzinnym majątkiem :-)

    Dalej nie widzę powodu żeby mieć więcej kont. Wisienki? bleeechhhhceeeee :-)
    Że konto będzie miało awarię?
    No właśnie. Jak bank nie zapłaci za mnie rachunku na czas to kto
    poniesie konsekwencje?

    Nigdy mi się nie zdarzyło dlatego pytam

  • 15. Data: 2018-09-03 20:38:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <...@...pl> writes:

    [...]
    > Dalej nie widzę powodu żeby mieć więcej kont. Wisienki? bleeechhhhceeeee :-)
    No to nie miej. Nikt Ci nie każe.
    Ale pozwól innym żyć po swojemu. Mogą?

    [..]

    > Nigdy mi się nie zdarzyło dlatego pytam

    Mi (odpukać) wypadek samochodowy się też nie zdarzył.
    Czy to znaczy, że się nie zdarzają i nie należy się zabezpieczać na tą
    ewentualność.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Support bacteria -- it's the only culture some people have!

  • 16. Data: 2018-09-03 21:13:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 20:38, Kamil Jońca pisze:

    > Ale pozwól innym żyć po swojemu. Mogą?

    Przecież napisałem że mogą. Czytaj dokładniej.

    Ktoś tu rzucił hasło "dywersyfikacja" bo może coś pójść nie tak z jednym
    kontem.
    Chcę się dowiedzieć co Wam idzie nie tak?
    Te "produkty" są aż tak niedopracowane, ułomne, nie potrafiące zadowolić
    użytkownika że trzeba się asekurować i mieć ich kilka żeby normalnie żyć?

    Chcę zrozumieć.

    Pogodziłem się z tym że bank trzyma moje pieniądze w "próżni" przez 3
    dni (a mamy wszak XXI wiek) i nie pracują one dla mnie podczas głupiego
    przelewu

    > [..]

    > Mi (odpukać) wypadek samochodowy się też nie zdarzył.
    > Czy to znaczy, że się nie zdarzają i nie należy się zabezpieczać na tą
    > ewentualność.

    A kupujesz 2 samochody żeby ograniczyć prawdopodobieństwo albo zamawiasz
    2 taksówki albo zakładasz 2 prezerwatywy? :-)

  • 17. Data: 2018-09-03 21:19:46
    Od: z <...@...pl>

    UWAGA Znalazłem powód. Późno bo późno ;-)

    Drugie konto może być w celu ukrycia zaskórniaków przed małżonką

    Wpisujcie miasta :-)

  • 18. Data: 2018-09-03 21:31:19
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <...@...pl> writes:

> [...]
    > Te "produkty" są aż tak niedopracowane, ułomne, nie potrafiące
    > zadowolić użytkownika że trzeba się asekurować i mieć ich kilka żeby

    nie. Ale zawsze może pójść coś nie tak. Jeśli koszt zabezpieczenia nie
    jest wysoki (no bo w końcu ile kosztuje 2 czy 3 konta?) to czemu tego
    nie zrobić. W imię jakiejś ideologii?

    > Chcę zrozumieć.

    Nie. Ty się chcesz przyp....ć. To widać z Twoich postów, nie tylko w tym
    wątku.

    > Pogodziłem się z tym że bank trzyma moje pieniądze w "próżni" przez 3
    > dni (a mamy wszak XXI wiek) i nie pracują one dla mnie podczas
    > głupiego przelewu
    Hm. Nie zdarzyło mi się czekać 3 dni na przyjście przelewu[1], ale ja
    truskawki cukrem.

    > A kupujesz 2 samochody żeby ograniczyć prawdopodobieństwo albo
    > zamawiasz 2 taksówki albo zakładasz 2 prezerwatywy? :-)

    Znowu udajesz, że nie rozumiesz. Podpowiem: w tym akapicie nie chodziło
    o 'dywersyfikację' tylko o wnioskowanie na podstawie "mi sie nie
    zdarzyło"
    KJ

    [1] - acz mogę się domyślić, że chodzi weekend.

    Generosity and perfection are your everlasting goals.

  • 19. Data: 2018-09-03 21:42:16
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 września 2018 21:19:48 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > UWAGA Znalazłem powód. Późno bo późno ;-)
    >
    > Drugie konto może być w celu ukrycia zaskórniaków przed małżonką
    >
    > Wpisujcie miasta :-)

    Jedziesz na stacje
    tankujesz auto za 250 zł
    wyciągasz karte i chcesz zapłacić
    karta nie działa gotówki masz 200 zł
    co wtedy robisz?

  • 20. Data: 2018-09-03 22:08:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 21:42, Bolko pisze:

    > Jedziesz na stacje
    > tankujesz auto za 250 zł
    > wyciągasz karte i chcesz zapłacić
    > karta nie działa gotówki masz 200 zł
    > co wtedy robisz?

    Mam 250 zł po co mi druga nie działająca karta :-)

    Co to za dywersyfikacja jak sztabki złota trzymasz tylko w oddzielnych
    pokojach? :-)

    PS. Właśnie walczę z usługodawcą internetowym. W mordę w XXI wieku żeby
    się nie można było do banku zalogować :-)

    A co by było gdyby ten usługodawca obsługiwał rzeczoną stację? :-)