  • 1. Data: 2002-10-24 14:13:53
    Temat: kasa mieszkaniowa
    Od: m...@p...onet.pl

    czy spotkam na tej grupie kogoś kto oszczędza lub już kupił chate dzięki kasie
    mieszkaniowej. Wymieniłbym się wiadomościami. kończę niedługo wpłaty i zbieram
    wszelkie rady i nie tylko.
    Na ile mogę liczyć kredytu kontraktowego czy dają 150 % i pod jakie
    zabezpieczenie.
    I taka sprawa: kończy mi się oszczędzanie w kwietniu i chciałbym od stycznia
    zwiększyć ratę (wiadomo chodzi o zwrot podatku) - czy mogę to zrobić

    pozdrawiam i licze na posty

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-10-24 16:18:00
    Temat: Re: kasa mieszkaniowa
    Od: "Jurek" <R...@p...onet.pl>

    Mozesz spoko zwiększać raty i odliczać , pod warunkiem że robisz to do
    terminu określonego przed końcem 2001 roku

    pozdroo

  • 3. Data: 2002-10-24 20:43:00
    Od: "KM" <k...@w...pl>

    Ja oszczedzałem w BPH i jeżeli jesteś w podobnej sytuacji to powiem ci jak
    to wyglądało w mojej sytuacji:
    jeżeli masz zdolność kredytową to dostaniesz 150%, oczywiście zdolność
    kredytowa jest liczona wg warunków krakowskich (przed połączeniem z PBK)
    czyli może się okazać, że w twoim oddziale do kredytów hipotecznych dla
    klienta z ulicy jest wymagane mniejsze zabezpieczenie niż dla kogoś kto u
    nich wpłaca pieniądze przez 3 lata (myślę, że tak jest pozostałych bankach)
    jeżeli chodzi o zabezpieczenia to obowiązkowo hipoteka, cesja polisy
    ubezpieczeniowej , żyranci.
    Jedynym plusem jest możliwość dowolnego zwiekszania wpłacanych pieniążków
    ale z tego co wiem okres wpłaty musi wynosić co najmniej pół roku (albo do
    podatku albo do kredytu)
    Pozdrawiam wszystkich KM

  • 4. Data: 2002-10-25 04:42:43
    Od: m...@p...onet.pl

    Na kredyt kontraktowy nie ma już żadnej ulgi ??? (nie da się wyciągnąć swoich
    pieniędzy z urzędu skarbowego).

    Mariusz

  • 5. Data: 2002-10-25 15:08:55
    Od: Rom <r...@o...pl>

    KM wrote:
    )
    > jeżeli chodzi o zabezpieczenia to obowiązkowo hipoteka, cesja polisy
    > ubezpieczeniowej , żyranci.

    Wymagali od Ciebie wszystkich form zabezpieczenia naraz? Ilu
    potrzebowałeś żyrantów ? Jakie musieli mieć zdolności kredytowe ?
    Ja też oszczędzam w BPH. Widzę że za kilka miesięcy czeka mnie większy
    problem niż myślałem.

    Pozdrawiam
    R.

  • 6. Data: 2002-10-25 15:26:33
    Od: "KM" <k...@w...pl>

    Mam w umowie zapisane wszystkie trzy zabezpieczenia plus 2 żyrantów mogacych
    za mnie przejąć spłacanie (taka sama zdolność kredytowa)