  • 1. Data: 2006-09-29 09:20:38
    Temat: Najtansze konta
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Taniej jest w internecie
    (Gazeta Prawna/29.09.2006, godz. 05:00)

    Najtańszymi rachunkami dla osób obsługujących konto przez internet są oferty
    mBanku, MultiBanku, Nordea Banku i Fortis Banku. Korzystający z placówek
    powinni zainteresować się ofertą Banku Pocztowego, PKO BP i Getin Banku.

    Co decyduje o atrakcyjności rachunku? Większość klientów wskazuje na dogodną
    lokalizację placówek, szeroką sieć bankomatów i dostęp przez zdalne kanały.
    Dla osób obsługujących konto wyłącznie przez internet czy telefon
    lokalizacja ma mniejsze znaczenie. I odwrotnie - tradycjonalistów nie
    interesują usługi zlecane elektronicznie.

    Najlepsze dla internauty...

    Z analizy Gazety Prawnej i portalu Bankier.pl wynika, że aktywni internauci
    powinni zainteresować się ofertą mBanku, Multibanku, Nordea Banku i Fortis
    Banku. Wybór jednego z tych kont gwarantuje niskie koszty obsługi oraz
    szeroką sieć bezprowizyjnych bankomatów. Wyboru dokonaliśmy spośród ponad 20
    różnych ofert.

    mBank oferuje eKONTO, za którego obsługę nie pobiera opłaty. Bezpłatnie
    wydaje również debetową kartę Visa Electron, umożliwiającą wypłaty bez
    prowizji z blisko 1,5 tys. bankomatów. Pobranie gotówki z innych maszyn
    kosztuje 5 zł. Za przelew przez internet płaci się 50 gr.

    MultiBank za 5 zł miesięcznie prowadzi Multikonto Ja z darmowymi przelewami
    przez internet. Bank pobiera 2 zł miesięcznie za obsługę karty. Opłaty można
    uniknąć, płacąc kartą za zakupy na kwotę 500 zł miesięcznie. Wypłata gotówki
    z obcego bankomatu kosztuje 5 zł. Do dyspozycji klientów jest 1500
    bankomatów.

    Bardzo konkurencyjna jest propozycja Nordea Bank Polska. Prowadzenie konta
    Nordea kosztuje 3 zł miesięcznie, a przelew przez internet 60 gr. Klienci
    mogą korzystać bezpłatnie z bankomatów banku i BZ WBK, a dwa razy w miesiącu
    mogą za darmo wypłacić gotówkę z maszyn Euronetu. Wypłata z innych
    bankomatów kosztuje 4 zł.

    Dla korzystających zarówno z przelewów, jak i wypłat gotówkowych najlepszy
    będzie Fortis Bank. Wydawana do e-Pakietu karta Visa Electron umożliwia
    wypłacanie środków bez prowizji ze wszystkich bankomatów na świecie.
    Wszystkie przelewy internetowe są bezpłatne. Koszt obsługi rachunku to w
    sumie 8 zł miesięcznie.

    ...i klienta tradycyjnego

    Większość klientów wciąż wykonuje operacje w okienku bankowym. Dla nich
    ważna jest sieć placówek, a także opłata za przelew w oddziale. W większości
    banków jest to koszt nawet 5 zł.

    Warta uwagi jest oferta Banku Pocztowego. Prowadzenie ROR-u oraz obsługa
    karty miesięcznie kosztuje 5,40 zł. Klienci mają do dyspozycji 5,7 tys.
    placówek pocztowych, w których mogą zlecać przelewy (3 zł), wpłacać i
    wypłacać gotówkę bez prowizji. Za niecałe 4 zł gotówkę może przywieźć
    listonosz.

    Liczącą ponad 3,5 tys. sieć placówek i ajencji oferuje państwowy gigant PKO
    BP. Do dyspozycji klienta pozostawia również prawie 1,9 tys. bankomatów.
    Prowadzenie Superkonta to koszt 5,40 zł miesięcznie. Do tego dochodzi 10 zł
    rocznie opłaty za kartę. Przelewy w oddziale kosztują 4 zł, mniej zapłacimy
    natomiast korzystając z ajencji.

    Warte uwagi jest także Konto Uniwersalne w Getin Banku. Za jego prowadzenie
    bank pobiera miesięcznie 4,5 zł. Dodatkowa opłata w wysokości 4 zł jest
    pobierana za kartę płatniczą, o ile miesięcznie nie dokonamy zakupów na
    kwotę 100 zł. Przelew w jednej z ponad 150 placówek kosztuje 3 zł. Do
    dyspozycji klientów jest ponad 1,4 tys. bankomatów.

    Ważne, gdzie mieszkamy

    Dla części klientów przedstawione oferty nie muszą być najlepsze. W swoich
    analizach przyjęliśmy bowiem pewne założenia - pod uwagę wzięliśmy nie tylko
    koszt prowadzenia konta, ale również fakt, że statystycznie klient wykonuje
    miesięcznie kilka przelewów, a w ciągu roku kilka razy wypłaca gotówkę z
    obcego bankomatu.

    Ważne jest również to, że część banków o bardzo dobrej ofercie ma po prostu
    zbyt mało placówek, by można było polecić jego ofertę każdemu klientowi. Tak
    jest na przykład chociażby z ofertą banków spółdzielczych czy mniejszych
    banków komercyjnych. To, ile zatem ostatecznie zapłacimy za korzystanie z
    rachunku bankowego, w dużej mierze zależy od tego, gdzie mieszkamy. Na całe
    szczęście coraz mniej sprawdza się to w przypadku banków wirtualnych i tych
    z rozbudowaną ofertą internetową.

    http://biznes.onet.pl/5,1362418,prasa.html

  • 2. Data: 2006-09-29 10:46:48
    Temat: Re: Najtansze konta
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    MK wrote:
> [...]
    > mBanku, MultiBanku, Nordea Banku i Fortis Banku. Korzystający z placówek
    > powinni zainteresować się ofertą Banku Pocztowego, PKO BP i Getin Banku.

    PiS prawda. A co z Lukasem i e-konto/e-konto pro?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl

  • 3. Data: 2006-09-30 18:46:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Lubojański napisał(a):
> [...]

    Lukas zwykly - 36 zl za Token (uznajmy, ze wplywy sa takie, ze konto za
    free), do tego bankomaty jedynie BZ WBK + euronet przy placowkach -
    czyli mniej niz w wymienionych bankach.
    Zalozenie bylo, ze 6 razy do roku wyplacisz gotowke z bankomatu obcego.
    Wowczas wyplata procentowo kosztuje odpowiednio duzo. (zwyciezcy maja
    oplaty stale, lub jak Fortis ich nie maja)
    Podobnie przy PRO - zeby bylo za free musisz miec 5 tysiecy caly czas na
    lokacie. Nie wszyscy maja. A w ten sposob mozna zaczac kombinowac z
    kontami Millennium, etc. Tutaj masz bez kombinowania.

    Oczywiscie mozesz sie spierac, ze mozesz nie wyciagac kasy z obcych
    bankomatow, albo trzymac 5 tysiecy, ale zycie jest zyciem i kazdemu nie
    dogodisz.

  • 4. Data: 2006-10-01 17:44:47
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Lukas zwykly - 36 zl za Token (uznajmy, ze wplywy sa takie, ze konto za
    > free), do tego bankomaty jedynie BZ WBK + euronet przy placowkach -
    > czyli mniej niz w wymienionych bankach.

    Ja nie mam tokena i żyję ;-D Bankomatów też mi wystarcza.

    > Zalozenie bylo, ze 6 razy do roku wyplacisz gotowke z bankomatu obcego.
    > Wowczas wyplata procentowo kosztuje odpowiednio duzo. (zwyciezcy maja
    > oplaty stale, lub jak Fortis ich nie maja)

    Szczerze to mi się nie zdarzyło jeszcze wypłacać w Polsce z bankomatu
    prowizyjnego (nie mówię o Lukasie ale w ogóle). No ale może ja mało
    reprezentatywny jestem bo nawet w kiosku próbuję kartą płacić ;-D

> [...]
    >
    > Oczywiscie mozesz sie spierac, ze mozesz nie wyciagac kasy z obcych
    > bankomatow, albo trzymac 5 tysiecy, ale zycie jest zyciem i kazdemu nie

    To prawda. Ale faktem jest że ekonto potrafi być całkiem bezprowizyjne.
    Ja używam go co prawda głównie do rozprowadzania pieniędzy po innych
    swoich kontach i do robienia opłat, ale już mój ojciec ma je jako
    podstawowe (chociaż musiałem go baaardzo długo przekonywać żeby zamienił
    konto w PeKaO na coś sensowniejszego).

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 5. Data: 2006-10-02 22:49:04
    Od: "Grażyna Ł." <l...@n...pl>

    Ja jestem zadowolona z VW Bank, przelewy bezpłatne, 5,-zł za prowadzenie
    konta,wszystkie bankomaty do dyspozycji, koszt wyplaty z każdego bankomatu
    1,50 a jak wyplacam 400,-zł i wiecej to bezprowizyjnie.

    Pozdrawiam
    Grażyna