  • 41. Data: 2006-07-12 16:08:31
    Temat: Re: karty typu co-brand w Polsce
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:2278.00000108.44b515f2@newsgate.onet.pl...

    > no wiec wlasnie bo jest zupelnie odwrotnie.
    > liczba autoryzacji maleje bo takie sa tendencje
    > rynkowo-biznesowe
    > mniej routing'u w sieci to wiecej zasobow dla maszyn na
    > przetwarzanie
    > transakcji. procesory dalej cholernie drogie a liczba opercaji
    > tylko rosnie
    > a nie maleje.dodatkowo banki podpisuja wzajemne umowy i klient
    > wyplaca
    > w obcych "za friko". pisze "za friko" bo i tak koniec koncow
    > zaplaci ;)

    Nie przecze ze moze byc w rzeczywistosci odwrotnie, ale ja jako
    uzytkownik mam wlasnie takie wrazenie jak napisalem wczesniej.
    Transakcji bezgotowkowych wykonuja naprawde duzo, nie mam tu na
    mysli 20 czy 30 miesiecznie. Kart uzywam grubo ponad 10-ciu.. I
    tez nie mam tu na mysli jedenastu.

    Ja sie nie odnosze do transakcji w bankomatach, tylko do
    bezgotowkowych w posach i zdalnych. O ile jeszcze 3 a moze 4 latka
    temu trafialy sie czesciej takie bez autoryzacji (lub z udawana
    autoryzacja offline'ową), to obecnie nie pamietam kiedy taka
    ostatnia mialem na jakiejs Visie czy MC (tzn. pamietam ze mialem
    raz na VG Rajfiego ale dosc dawno), a zazwyczaj (choc nie zawsze)
    odruchowo zerkam na wydruk z terminala. Tylko na Amex'ach mi sie
    czesto trafiaja (niezaleznie czy zielony czu zolty).

    > Service Code Digits Value,trz cyfrowy,przyklad chyba
    > najbardziej restrykcyjnej
    > kompilacji to 520, 5-karta dziala tylko w kraju banku
    > wystawcy,2 wymagana jest
    > pozytywna autoryzacja,0-wymagany jest PIN
    > ale to sa specyficzne produkty typu "low income" czy "low end"

    A czy wiesz, dla ktorych BIN-ów nie ma tego "2" ? Ewentualnie czy
    da sie to latwo przeczytac z paska ? Nie pytam czy da sie
    zmienic... :-)))
    W kazdym razie mity o tym, ze dla zoltych kart to wyglada inaczej
    niz dla niezoltych raczej sie nie potwierdzaja w praktyce. Byc
    moze dla platynowych i wyzszych, ale tu na razie nie jestem w
    stanie przetestowac z braku takiego egzemplarza, choc moze juz
    niedlugo.. :-)))

    > ale nie pytasz mnie chyba jak/gdzie placic w pos nie majac
    > pokrycia
    > w saldzie rachunku karty kredytowej ;)

    Jak na razie nie mam takich potrzeb, ale taka wiedza byla by
    atrakcyjna, nie przecze. Przy czym nie tyle by mnie interesowalo
    jak/gdzie, ale czym. Choc odpowiedz na pytanie "jak byle-czym" (o
    ile istnieje jednoznaczna, w co watpie) byla by oczywiscie
    najbardziej atrakcyjna. :-)

    marekz

  • 42. Data: 2006-07-13 07:18:56
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

> [...]
    > odruchowo zerkam na wydruk z terminala. Tylko na Amex'ach mi sie
    > czesto trafiaja (niezaleznie czy zielony czu zolty).

    w bankomacie obcym bedzie zawsze.
    w terminalu, jak na wydruku jest kod autoryzacji to sprawa jasna.

    > A czy wiesz, dla ktorych BIN-ów nie ma tego "2" ? Ewentualnie czy
    > da sie to latwo przeczytac z paska ? Nie pytam czy da sie
    > zmienic... :-)))

    nie wiem. nie mam dostepu do BIN'ow ktorych nie robilem :)
    znajac jednak rynek kartowy mozna sie nieco domyslac/zgadywac.
    im bardziej prestizowy produkt tym paradoskalnie mozna bardziej poszalec.
    jakkolwiek sa ludzie w bankach, u acquirer'ow ktorzy monitoruja transakcje
    sa tez do tego odpowiednie narzedzia, aby zapobiegac fraud'om, wtedy potrafia
    zadzwonic i zapytac czy pan/pani usiluje wlasnie dokonac takiej transakcji.
    a jak w ciagu godziny np jest 10 transakcji pod rzad z tego samego card
    acceptor terminal id na kwote 98pln np. no to juz wiadomo o co chodzi nie ? ;)

    czy da sie przeczytac z paska ? moze jakims skanerem...
    ale ja slabo wierze w ten holywoodzki skimming
    poza tym duzo parametrow karty nie jest zapisywane na karcie
    tylko w plikach w systemach kartowych

> [...]
    > moze dla platynowych i wyzszych, ale tu na razie nie jestem w
    > stanie przetestowac z braku takiego egzemplarza, choc moze juz

    ja mam m.in gold amexa, nie widze wiekszej roznicy w samym dzialaniu
    od jakiejs visa silver.tylko specyfika danej organizacji.troche inaczej
    sie rozliczaja. i tyle.

    z ciekawych kart w pkobp pojawila sie visa infinite
    Polska jest 5-tym krajem UE ktora ja wydaje
    co ciekawe podobno nie wystarczy zarabiac mase szmalu aby ja dostac ;)
    annual fee jedne 700 PLN :) ale za to oprocentowanie 16%
    a minimalny limit to marne 100000.00 PLN hehe
    aplikujesz ? ;)

> [...]
    > jak/gdzie, ale czym. Choc odpowiedz na pytanie "jak byle-czym" (o
    > ile istnieje jednoznaczna, w co watpie) byla by oczywiscie

    no wlasnie praktycznie byle czym :)
    statystyki sa jednak bezlitosne.
    ok 80% oszustw bankowych jest wykonywanych przez pracownikow
    lub przy ich udziale :(

    i to jest dopiero smutne.

    SW

  • 43. Data: 2006-07-13 07:35:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MarekZ napisał(a):

> [...]
    > odruchowo zerkam na wydruk z terminala. Tylko na Amex'ach mi sie
    > czesto trafiaja (niezaleznie czy zielony czu zolty).

    Ostatnio zestawienie Visa+terminal CKC kilka razy zadziałało bez
    autoryzacji. Kwoty poniżej 100 zł, a visa bodajże z mbanku.

    M.

  • 44. Data: 2006-07-14 19:18:17
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:085e.00000033.44b5f3e0@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > wtedy potrafia
    > zadzwonic i zapytac czy pan/pani usiluje wlasnie dokonac takiej

    A tak, mialem to wielokrotnie, choc raczej w formie 5 minut po
    transakcji, szczegolnie jak byla nowa karta. Raz, czasem 2 razy, a
    potem sie juz banki przyzwyczajaja do wysokich kwot transakcji i
    przestaja niepokoic.

    > a jak w ciagu godziny np jest 10 transakcji pod rzad z tego
    > samego card
    > acceptor terminal id na kwote 98pln np. no to juz wiadomo o co
    > chodzi nie ? ;)

    Ale nie jest to regula. Raz dla celow testowych wykonalem pod rzad
    6 transakcji w tym samym posie, w ciagu okolo 5 minut. Zrobilbym
    wiecej, ale juz sie ludzie zaczynali dziwnie patrzec... :-) Zero
    reakcji banku.

> [...]
    > dzialaniu
    > od jakiejs visa silver.tylko specyfika danej organizacji.troche

    Ale masz jednoczesnie zielonego ? Bo mnie chodzi o to, ze ten
    "status zoltosci" niczego nie zmienia w rozwazanym temacie.
    Podobnie zolta visa czy zwykla visa, zolty MC czy zwykly tez zero
    roznic. Natomiast upieram sie, ze przy amexie, czy to zielonym czy
    to zoltym, czesciej sie trafia niezerowy f-l, no chyba ze jednak
    jestem Wybrańcem.

    > z ciekawych kart w pkobp pojawila sie visa infinite
    > Polska jest 5-tym krajem UE ktora ja wydaje
    > co ciekawe podobno nie wystarczy zarabiac mase szmalu aby ja
    > dostac ;)

    No i ja masy to nie zarabiam, czyli jesli to jest warunek
    konieczny ale niewystarczajacy, to... :-))) Ale nie sadze aby byl
    konieczny.

    > annual fee jedne 700 PLN :) ale za to oprocentowanie 16%

    Cene bym moze i z bolem przezyl, bo zapewne jest spora wartosc
    dodana do tej karty, oprocentowanie mnie nie kreci, bo mam tansze
    zrodla.

    > a minimalny limit to marne 100000.00 PLN hehe
    > aplikujesz ? ;)

    Hehehe, jesli maja oferte przeniesienia i zsumowania limitow
    minimum 7 kart, to aplikuje. Choc efekty tego aplikowania to
    zapewne znam... :-))))))

    > no wlasnie praktycznie byle czym :)
    > statystyki sa jednak bezlitosne.
    > ok 80% oszustw bankowych jest wykonywanych przez pracownikow
    > lub przy ich udziale :(
    >
    > i to jest dopiero smutne.

    Coz robic - taki rok. :-) Od tego wymyslili ubezpieczenia, zeby
    sie klient uczciwoscia innych mniej musial martwic (jak to dziala
    w praktyce to juz tez inna sprawa).

    marekz

  • 45. Data: 2006-07-21 09:02:54
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Zapewne dzialaja jakies mechanizmy, ze nie oplaca im sie ustawiac
    > niezerowego fl w pzypadku MC i Visa, a jednoczesnie oplaca w
    > przypadku Amex'a. Bo w przypadku MC i Visy to mam wrazenie, ze nie
    > mniej niz 95% transakcji jest autoryzowanych on-line (mam nawet
    > wrazenie, ze praktycznie 100% ale nie chce przegiąć).

    Swego czasu w Leader Price był FL, ale potem rozwiązali sobie problem nieco
    inaczej - ot, tabliczka "płatność kartą powyżej 50 zł". Już w paru innych
    miejscach podobny FL spotkałem :-)