    From: "Stormy Waters" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty typu co-brand w Polsce
    Date: 13 Jul 2006 09:18:56 +0200

    > Ja sie nie odnosze do transakcji w bankomatach, tylko do
    > bezgotowkowych w posach i zdalnych. O ile jeszcze 3 a moze 4 latka
    > temu trafialy sie czesciej takie bez autoryzacji (lub z udawana
    > autoryzacja offline'ową), to obecnie nie pamietam kiedy taka
    > ostatnia mialem na jakiejs Visie czy MC (tzn. pamietam ze mialem
    > raz na VG Rajfiego ale dosc dawno), a zazwyczaj (choc nie zawsze)
    > odruchowo zerkam na wydruk z terminala. Tylko na Amex'ach mi sie
    > czesto trafiaja (niezaleznie czy zielony czu zolty).

    w bankomacie obcym bedzie zawsze.
    w terminalu, jak na wydruku jest kod autoryzacji to sprawa jasna.

    > A czy wiesz, dla ktorych BIN-ów nie ma tego "2" ? Ewentualnie czy
    > da sie to latwo przeczytac z paska ? Nie pytam czy da sie
    > zmienic... :-)))

    nie wiem. nie mam dostepu do BIN'ow ktorych nie robilem :)
    znajac jednak rynek kartowy mozna sie nieco domyslac/zgadywac.
    im bardziej prestizowy produkt tym paradoskalnie mozna bardziej poszalec.
    jakkolwiek sa ludzie w bankach, u acquirer'ow ktorzy monitoruja transakcje
    sa tez do tego odpowiednie narzedzia, aby zapobiegac fraud'om, wtedy potrafia
    zadzwonic i zapytac czy pan/pani usiluje wlasnie dokonac takiej transakcji.
    a jak w ciagu godziny np jest 10 transakcji pod rzad z tego samego card
    acceptor terminal id na kwote 98pln np. no to juz wiadomo o co chodzi nie ? ;)

    czy da sie przeczytac z paska ? moze jakims skanerem...
    ale ja slabo wierze w ten holywoodzki skimming
    poza tym duzo parametrow karty nie jest zapisywane na karcie
    tylko w plikach w systemach kartowych

    > W kazdym razie mity o tym, ze dla zoltych kart to wyglada inaczej
    > niz dla niezoltych raczej sie nie potwierdzaja w praktyce. Byc
    > moze dla platynowych i wyzszych, ale tu na razie nie jestem w
    > stanie przetestowac z braku takiego egzemplarza, choc moze juz
    > niedlugo.. :-)))

    ja mam m.in gold amexa, nie widze wiekszej roznicy w samym dzialaniu
    od jakiejs visa silver.tylko specyfika danej organizacji.troche inaczej
    sie rozliczaja. i tyle.

    z ciekawych kart w pkobp pojawila sie visa infinite
    Polska jest 5-tym krajem UE ktora ja wydaje
    co ciekawe podobno nie wystarczy zarabiac mase szmalu aby ja dostac ;)
    annual fee jedne 700 PLN :) ale za to oprocentowanie 16%
    a minimalny limit to marne 100000.00 PLN hehe
    aplikujesz ? ;)

    > Jak na razie nie mam takich potrzeb, ale taka wiedza byla by
    > atrakcyjna, nie przecze. Przy czym nie tyle by mnie interesowalo
    > jak/gdzie, ale czym. Choc odpowiedz na pytanie "jak byle-czym" (o
    > ile istnieje jednoznaczna, w co watpie) byla by oczywiscie
    > najbardziej atrakcyjna. :-)

    no wlasnie praktycznie byle czym :)
    statystyki sa jednak bezlitosne.
    ok 80% oszustw bankowych jest wykonywanych przez pracownikow
    lub przy ich udziale :(

    i to jest dopiero smutne.

    SW