eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › karty kredytowe - prośba o sprawdzenie regulaminów
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2005-03-16 23:33:48
    Temat: karty kredytowe - prośba o sprawdzenie regulaminów
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Witam,

    Po wejściu w życie sławetnej Ustawy wiele banków zmieniając zapisy
    regulaminowe cichcem pogorszyło warunki korzystania z kart.

    Być może mało kto zwraca na to uwagę i być może nie jest to w zgodzie z
    prawem, ale cóż, żyjemy w RP...

    Zatem mam prośbę do Was o skontrolowanie zapisów regulaminów Waszych KK,
    a dokładniej:

    1. Procedura zastrzegania karty - tj. jakie obowiązki bank scedował na
    nas i jak próbuje .

    Przykładowe zapisy, które mnie wkurzają:
    a) żądanie zgłaszania faktu kradzieży czy nawet i zaginięcia na policji
    (w kraju i zagranicą);
    b) obowiązek potwierdzenia faktu kradzieży, czy zaginięcia poprzez
    osobistą wizytę w placówce banku (np w ciągu 48h), lub przesłanie (w
    przypadku pobytu za granicą) wszelkich dokumentów (w tym policyjnych)
    faksem do banku;
    c) czasem wymagane jest uczynienie tego li tylko na z góry określonym
    formularzu (pod rygorem nieuwzględnienia faktu zastrzeżenia jako
    wiążącego i odmówieniem przyjęcia pełnej odpowiedzialności za transakcje
    mające miejsce po zastrzeżeniu karty);

    2. Procedura reklamacji transakcji - czyli jakie my mamy obowiązki a
    bank prawa i czy bank nam wierzy...

    Mówiąc innymi słowy:
    a) czy bank uznaje wstępnie nasze reklamowane transakcje, czy też wymaga
    płacenia za nie... Czasem istniej bliżej nieokreślony zapis: "bank może
    uznać";
    b) czasem pojawia się żądanie dostarczenia wszelkich dodatkowych
    dokumentów w tym dostarczenia wszystkich potwierdzeń transakcji (za dany
    okres) i to nie tylko za te transakcje które reklamujemy;
    c) zawężenie okresu w którym możemy zgłosić reklamację do np. 14 dni
    licząc od dnia dnia zamknięcia cyklu rozliczeniowego (a nie generowania
    transakcji, czy otrzymania historii transakcji);
    d) czasem wymaga się wypełnienia specjalnych formularzy, lub zgłaszania
    zaistnienia "nieswoich" transakcji na policję i przesłanie potwierdzenie
    zgłoszenia tego faktu do banku;

    Przykładów mogę mnożyć, ale i tak nie pokryje to w nawet minimalnym
    stopniu tego co banki umieszczają w swoich regulaminach, a ich
    wyobraźnia jest szeroka...

    Napiszcie co w regulaminach Waszych kart istnieje i co budzi Wasz
    (słuszny zapewne) niepokój.
    Moim ideałem jest karta dla której:
    ad 1) Wystarczy zgłosić telefonicznie fakt kradzieży i nic więcej nie
    potrzeba;
    ad 2) Bank uznaje wstępnie wszelkie reklamowane transakcje, a my możemy
    zgłaszać wątpliwości telefonicznie nawet miesiąc po zakończeniu okresu
    rozliczeniowego.

    Pozdrawiam,

    Tomek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1