  • 1. Data: 2005-03-16 19:46:07
    Temat: reklamacja zakupów skradzionym numerem KK
    Od: anonymous <w...@c...it>

    Witam!
    Mam pytanie o to jak wygląda reklamacja w mBanku zakupów KK VC jeśli bym
    stwierdził że ktoś się posłużył moim numerem ?
    Czy fakt że ta karta ma ubezpieczenie w standardzie oznacza że
    reklamacje na pewno zostaną uwzględnione i nie mam się wogóle czym
    przejmować, czy też mogą być mimo wszystko problemy ?
    Załóżmy taką sytuację: składam polecenie stałego obciążenia KK w BOKu
    operatora GSM np. w Idei. W tym momencie numer mojej karty gdzieś
    wędruje ze wszystkimi moimi danymi na kartce papieru. Co prawda na
    infolinii Ideii powiedzieli że formularz upowiażnienia daje się w BOK
    tylko do przefaksowania i potem zabiera, ale i tak ktoś odbierze faks i
    będzie mógł spisać dane. Na tym formularzu nie wpisuje się kodu CVV2,
    czy to oznacza że karta jest bezpieczna ? W końcu Idea może pobrać
    zdalnie pieniądze nie znając tego kodu, więc może ktoś inny też by miał
    taką możliwość ?
    Próbowałem się coś więcej dowiedzieć w mLinii, ale ciągle wszyscy
    eksperci od kart kredytowych są zajęci, a zwykli pracownicy infolinii
    nie umieją odpowiedzieć na takie pytania.
    Pewnie ktoś pomyśli że wszędzie węszę spisek, no ale chciałbym znać
    wszystkie realne zagrożenia.

  • 2. Data: 2005-03-17 00:24:23
    Temat: Re: reklamacja zakupów skradzionym numerem KK
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Mam pytanie o to jak wygląda reklamacja w mBanku zakupów KK VC jeśli bym
    > stwierdził że ktoś się posłużył moim numerem ?

    Przeczytaj regulamin ktory podpisales...

    > Czy fakt że ta karta ma ubezpieczenie w standardzie oznacza że
    > reklamacje na pewno zostaną uwzględnione i nie mam się wogóle czym

    Nie

    > operatora GSM np. w Idei. W tym momencie numer mojej karty gdzieś
    > wędruje ze wszystkimi moimi danymi na kartce papieru. Co prawda na

    Numer karty masz na 90% slipow... Ktore najczesciej wyrzucasz do kosza...

    > będzie mógł spisać dane. Na tym formularzu nie wpisuje się kodu CVV2,
    > czy to oznacza że karta jest bezpieczna ? W końcu Idea może pobrać

    NIe

    > zdalnie pieniądze nie znając tego kodu, więc może ktoś inny też by miał
    > taką możliwość ?

    Jak kazda inna osoba znajaca numer Twojej karty

    > Pewnie ktoś pomyśli że wszędzie węszę spisek, no ale chciałbym znać
    > wszystkie realne zagrożenia.

    Najlepiej - plac przelewem :)

    Ogolnie - przestrzegajac podstawowych zasad bezpieczenstwa istnieje o wiele
    mniejsze ryzyko ze ktos posluzy sie Twoja karta niz ze dostaniesz w glowe i
    stracisz portfel...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2005-03-17 08:16:43
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Piotr"

    > Najlepiej - plac przelewem :)

    najwygodniejsze to jest Polecenie Zaplaty, szczegolnie jesli to Idea i
    ktos zbiera np punkty profit
    *** blad ***

  • 4. Data: 2005-03-17 08:57:35
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > najwygodniejsze to jest Polecenie Zaplaty, szczegolnie jesli to Idea i
    > ktos zbiera np punkty profit

    A najlepiej punktowane, gdy płacisz BZWBK IDEA PROFIT ;))

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2005-03-17 11:30:34
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.pl>

    > najwygodniejsze to jest Polecenie Zaplaty, szczegolnie jesli to Idea i
    > ktos zbiera np punkty profit
    > *** blad ***

    Ale na przykład w PlusGSM aby placic za telefon PZ, trzeba byc wlascicielem
    rachunku. Tym sposobem, jezeli ja jestem wlascicielem rachunku w VWbankdirect,
    a moja zona jest tylko pelnomocnikiem, nie mozemy ustawic PZ z tego banku.

    Nie rozumiem tej filozofii dzialania Plusa, w koncu to ja podpisuje zgode na
    obciazanie rachunku.

    MichalL

  • 6. Data: 2005-03-17 13:05:09
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "MichalL"
> [...]
    > VWbankdirect,
    > a moja zona jest tylko pelnomocnikiem, nie mozemy ustawic PZ z tego

    byli tu tacy ktorzy sprawdzili ze to tylko takie gadanie
    akurat nie mam Plusa ale inne kombinacje wierzyciel/bank sprawdzałem i
    zawsze sie dało
    *** blad ***

  • 7. Data: 2005-03-17 22:06:23
    Od: "skorz" <s...@e...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

    > najwygodniejsze to jest Polecenie Zaplaty, szczegolnie jesli to Idea i
    > ktos zbiera np punkty profit

    Za obciążenie KK w IDEI też jest 100 punktów Profit

    pzdrwm
    skorz

  • 8. Data: 2005-03-17 23:03:18
    Temat: Re: reklamacja zakupów skradzionym numerem KK - wybierz dobrą kartę
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    anonymous wrote:
    > Witam!
    > Mam pytanie o to jak wygląda reklamacja w mBanku zakupów KK VC jeśli bym
    > stwierdził że ktoś się posłużył moim numerem ?
    Zasady opracowane przez banki są różne - sprawdź moje posty.
    Najgorsze jest to, że mBank:
    - nie pozwoli Ci zastrzec transakcji KK dopóki nie zostanie ona
    zaksięgowana...
    - możesz zareklamować transakcję, ale tylko jeśli zrobisz to _przed_
    wygenerowaniem zestawienia za reklamowane transakcje nie zapłacisz.
    W przeciwnym razem pomimo, iż nie są to Twoje transakcjie musisz
    zapłacić i za nie...

> [...]
    > czy to oznacza że karta jest bezpieczna ? W końcu Idea może pobrać
    > zdalnie pieniądze nie znając tego kodu, więc może ktoś inny też by miał
    1. w mBanku możesz zablokować telefonicznie wszelkie transakcje internetowe;
    2. Możesz zablokować (sam) wypłaty z bankomatów i w placówkach banków;
    3. Możesz sam ograniczyć sobie dzienny limit transakcji a w razie
    potrzeby go odblokować.
    4. Możesz poszukać lepszej karty.
    > Próbowałem się coś więcej dowiedzieć w mLinii, ale ciągle wszyscy
    > eksperci od kart kredytowych są zajęci, a zwykli pracownicy infolinii
    > nie umieją odpowiedzieć na takie pytania.
    Niestety mojej żonie odmówili przyjęcia reklamacji - skandal;
    Złożyłem skargę i dostałem przeprosiny za nierzetelność "specjalistów od
    kart" ...
    > Pewnie ktoś pomyśli że wszędzie węszę spisek, no ale chciałbym znać
    > wszystkie realne zagrożenia.
    Nie.
    Wręcz przeciwnie.
    Większość patrzy tylko na cenę - 0 PLN za wydanie i... płacze gdy
    okazuje się, że karta im zaginęła a oni nie dopełnili wszystkich
    dodatkowych formalności i bank nie uznał ich reklamacji na transakcje
    przed zastrzeżeniem...

  • 9. Data: 2005-03-17 23:18:21
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomasz napisał(a):

    > Najgorsze jest to, że mBank:
    > - nie pozwoli Ci zastrzec transakcji KK dopóki nie zostanie ona
    > zaksięgowana...

    Zastrzec transakcji?

  • 10. Data: 2005-03-18 05:50:35
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Za obciążenie KK w IDEI też jest 100 punktów Profit

    Ale płacąc ww. kartą za rachunek dostajesz również punkty od zapłaconego
    rachunku.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret