  • 1. Data: 2005-03-16 19:45:19
    Temat: obligacje - ktorym kanalem najlepiej kupic
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    Witam,

    mam w planach zakup obligacji tz0208 (na najblizsze pol roku
    oprocentowanie stale jest 6.62%).

    jest kilka mozliwych kanalow zakupu:
    - internet pod adresem: www.zakup.obligacjeskarbowe.pl
    - inteligo (ale musze zalozyc konto)
    - infoliniia: 0 801 310 210
    - oddzialy pkobp
    - punkty BDm
    - inne jakies?

    biorac pod uwage, ze chce miec z zanadrzu mozliwosc wczesniejszego
    wykupu obligacji (wezma sobie 1 pln od obligacji za kare),
    ktory kanal jest najmniej "kosztowtworczy" i daje mozliwosc
    bezproblemowego i taniego przedstawienia obligacji do przedterminowego
    wykupu?

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 2. Data: 2005-03-16 22:16:00
    Temat: Re: obligacje - ktorym kanalem najlepiej kupic
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > ktory kanal jest najmniej "kosztowtworczy" i daje mozliwosc
    > bezproblemowego i taniego przedstawienia obligacji do przedterminowego

    Obligacje które chcesz kupic to 3- latki . Ich wczesniejsza sprzedaz jest
    mozliwa jedynie przez gielde lub na drodze umowy cywilnoprawnej Zreszta masz
    to opisane na stronie -> patrz plynnosc . Na twoim miejscu wczesniej
    zalozylbym gdzies rachunek maklerski /zwróc uwage na prowizje za obrót na
    gieldzie obligacjami i jak biuro rozlicza transakcje oraz za prowadzenie
    rachunku / a potem to juz wszystko jedno. Przy zakupie zlec tylko od razu
    zdeponowanie papierów na zalozonym rachunku , unikniesz pózniej chodzenia.
    Sam kupilem przez strone zakup.obligacjeskarbowe.pl

    pozd
    Adam

  • 3. Data: 2005-03-16 22:53:37
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Adam S. <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Obligacje które chcesz kupic to 3- latki . Ich wczesniejsza sprzedaz
    > jest mozliwa jedynie przez gielde lub na drodze umowy cywilnoprawnej

    Hmmm - eee - a przez Inteligo spokojnie mozesz je wykupic.
    Moim zdaniem - najlepsza opcja w tym przypadku - wszystko ma sie pod
    kontrola, widac naliczone odsetki i tak dalej.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-03-17 16:29:05
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Nie mam inteligo , mogę bazować jedynie na ich demo oraz opisie czy
    prospekcie emisyjnym obligacji. Zarowno z tego jak i tego nie wynika , że 3
    latki mogą być odkupywane przez bank.
    Jeżeli tak jest to zastanawiam się po jakim wartosci nominału albo za jaką
    prowizją ?

    pozd
    Adam

  • 5. Data: 2005-03-19 18:33:10
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005 23:53:37 +0100, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Hmmm - eee - a przez Inteligo spokojnie mozesz je wykupic.
    >Moim zdaniem - najlepsza opcja w tym przypadku - wszystko ma sie pod
    >kontrola, widac naliczone odsetki i tak dalej.

    czyli na to wyglada.
    kwestia pozostaje warunek najmniejszej kosztotworczosci:
    widze w toip, ze jesli srednie saldo na rachunku jest mniejsze niz
    100pln to winszuja sobie oplate miesieczna w wysokosci ~5pln

    ciekawe czy do salda rachunku wliczaja to co jest trzymane w
    obligacjach czy tez nie - na stronie z oplatami nic nie ma nt
    obligacji.

    a i jesczze pytanie: czy jest mozliwosc "przeniesienia" obligacji z
    inteligo do np. emaklera w mbanku (jak powstanie i jesli powstanie)
    i jakie sa zwiazane z tym koszty?

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 6. Data: 2005-03-19 19:02:10
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Sat, 19 Mar 2005 19:33:10 +0100, MadziaMa
    <madziama@niespamuj_buziaczek.pl> wrote:

    >ciekawe czy do salda rachunku wliczaja to co jest trzymane w
    >obligacjach czy tez nie - na stronie z oplatami nic nie ma nt
    >obligacji.

    na to juz moge sobie sam odpowiedziec:
    jesli nie chce ponosic miesiecznych kosztow utrzymanai konta, to
    jednak musze tam zamrozic co najmniej 100pln ;-)

    kwoty ktore sa zainwestowane w obligacje nie wchodza w saldo rachunku,
    a tym samym nie eliminuja koniecznosci ponoszenia kosztu miesiecznego
    5pln.

    no i teraz zastanawiam sie, jak bedzie wygladala przyszlosc - w koncu
    inwestycja w obligacje to srednioterminowa inwestycja i ciekawe jak w
    "miedzyczasie" inteligo zmieni warunki - np. okaze sie ze wprowadzi
    oplaty, ktore eliminuja jakikolwiek sens trzymania u nich obligacji -
    jak zawsze "w celu zwiekszenia profesjonalizmu dzialania i zadowolenia
    klienta*".

    * oczywiscie nie dotyczy to tylko inteligo, ale rowniez innych bankow,
    oplaty sa wprowadzane i zwiekszane zawsze w celu poprawienia
    zadowolenia klienta ;-)

    Cyb z cudzego konta

  • 7. Data: 2005-03-19 19:35:31
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2005 20:02:10 +0100,
    osoba podpisana: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > oplaty, ktore eliminuja jakikolwiek sens trzymania u nich obligacji -
    > jak zawsze "w celu zwiekszenia profesjonalizmu dzialania i zadowolenia
    Obligacji nie trzymasz "w inteligo" w sensie takim jak na rachunku
    maklerskim. Masz założony "rachunek" w rejstrze nabywców obligacji
    prowadzonym (obecnie, dla obecnych emisji) w PKOBP. W Inteligo masz
    tylko podgląd tego rejestru. Tak więc nawet jeśli zrezygnujesz z
    Inteligo to będziesz miała podgląd swojego rejestru przez stronę
    www.obligacjeskarbowe.pl I odwrotnie. Jeśli kupisz przez w/w stronę, to
    po pierwszym zakupie w inteligo[1] będzie widać wszystkie kupione wcześniej
    obligacje[2].

    KJ
    [1] - samo założenie konta nie wystarczy
    [2] - tych dla których agentem emisji jest PKOBP. Dla kupionych przed
    (chyba) sierpniem 2003 było PekaoSA - tych widać nie będzie.

    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 8. Data: 2005-03-19 21:04:01
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Kamil Jonca wrote:
> [...]
    > www.obligacjeskarbowe.pl I odwrotnie. Jeśli kupisz przez w/w stronę,
    > po pierwszym zakupie w inteligo[1] będzie widać wszystkie kupione

    Powstaje pytanie, jak ma się do tego twiedzenie Amry że w Inteligo możliwy
    jest przedterminowy wykup trzylatek.
    IMHO na www.obligacjeskarbowe.pl trzylatek odsprzedać się nie da więc o co
    może chodzić?

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2005-03-19 23:17:03
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2005 22:04:01 +0100,
    osoba podpisana: Bogdan B. <b...@w...pl>
    napisała:

    > Powstaje pytanie, jak ma się do tego twiedzenie Amry że w Inteligo możliwy
    > jest przedterminowy wykup trzylatek.
    Źle się ma. Tzn Trzylatki pewnie można sprzedać na giełdzie, ale do tego
    jest potrzebny "normalny" r-k maklerski.
    KJ

    Uwolnić słonia !!!

  • 10. Data: 2005-03-20 02:19:22
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Kamil Jonca wrote:

    > Źle się ma. Tzn Trzylatki pewnie można sprzedać na giełdzie, ale do
    > tego jest potrzebny "normalny" r-k maklerski.

    Miałem nadzieję że odezwie się autor objaśniając, co chciał przez to
    powiedzieć...

    B.