  • 1. Data: 2002-06-11 12:16:59
    Temat: karta w Tunezji ?
    Od: "fickman" <f...@w...pl>

    witam
    za miesiac lece do Tunezji, mam konto w mBanku, jak najkorzystniej bedzie
    placic na miejscu, gotowka czy karta ? chcialbym wziasc karte i nie wiem czy
    to jest opalcalne, czy moze mi ktos pomoc?
    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-06-11 13:06:51
    Temat: Re: karta w Tunezji ?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jun 11, 2002 at 02:16:59PM +0200, fickman wrote:

> [...]
    > placic na miejscu, gotowka czy karta ? chcialbym wziasc karte i nie wiem czy
    > to jest opalcalne, czy moze mi ktos pomoc?

    Zalezy co chcesz kupic. Generalnie wszystkie towary wieksze
    (np. dywany - rewelacyjne) mozesz kupic karta, jest kilka bankomatow
    (wiadomosc sprzed jakiegos czasu) ale tez tylko w lepszych okolicach.

    Raczej bym nie polegal na wyplacaniu karta, z drugiej strony wwozic do
    TUnezji ich waluty (i wywozic tez) nie wolno - taka polityka. Kursy
    tez sa sztywne (tak jak bylo jeszcze pare lat temu i moze bedzie
    niedlugo przy obecnych rzadach) i raczej malo korzystne.

    Natomiast polecam tanie taksowki ;-)

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-06-11 14:19:31
    Od: "yaler" <y...@p...usun.com>

    bedzie

    witam, z moich doswiadczen (2lata temu) wynika ze najlepiej miec dolary
    (i wymienic je na lokalna walute, bo jak sie placi dolarami to strasznie
    zdzieraja) i w ogole zapomniec o kartach.
    Jesli to jest tylko wycieczka na tydzien, dwa to pewnie nawet nie spotkasz
    bankomatu ;)

    yaler

  • 4. Data: 2002-06-11 15:35:13
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    <...>
    > witam, z moich doswiadczen (2lata temu) wynika ze najlepiej miec dolary...

    ale nie USD tylko kanadyjskie. Wychodzi się wiele lepiej przy wymianie. A co
    do kart, to nie płaciłem, ale nie widziałem wielu punktów akceptujących
    "płaskie" karty". W lepszych sklepach na pewno, ale tak ogolnie to chyba
    bedzie trudno. Bankomaty z reguly sa tylko kolo odddzialow bankow...

    Pozdrawiam - J.

  • 5. Data: 2002-06-11 16:07:49
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    > jak najkorzystniej bedzie
    > placic na miejscu, gotowka czy karta ?

    Kilka lat temu korzystalem z kart wyplacajac z bankomatu. Przelicznik byl
    podobny do kupienia w kantorze USD i zamiany ich na miejscu na lokalna
    walute. Uwaga - nie wszystkie bankomaty przyjmuja wszystkie karty. Mialem
    plik kart i zawsze jakas przyjmowalo. Nigdy nie placilem karta, nie bylo
    gdzie. Ale to bylo kilka lat temu.

    MichalL

  • 6. Data: 2002-06-11 22:28:09
    Od: "Witek" <w...@o...fi>

    > Natomiast polecam tanie taksowki ;-)

    Pod warunkiem, ze sie ich pilnuje zeby wlaczyli licznik :-)) Dobrze tez
    mowic choc troche po francusku to mniej oszukuja...
    pzd

  • 7. Data: 2002-06-12 07:18:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jun 12, 2002 at 12:28:09AM +0200, Witek wrote:

    > Pod warunkiem, ze sie ich pilnuje zeby wlaczyli licznik :-)) Dobrze tez
    > mowic choc troche po francusku to mniej oszukuja...

    Zawsze sie umawialem na kwote, licznik mogli sobie lamac kiey chcieli ;-)

    --

    --w