  • 11. Data: 2005-06-21 23:57:32
    Temat: Re: karta bankomatowa PIN
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    budweiser napisał(a):

    > a teraz gdy nie podaje pinu to jezeli ktos go uzyska w jakis sposob
    > pomijam w jaki
    > i wyciagnie kase z bankomatu to bank mi ja odda?

    Będzie ciężko. Bank zwali na niezachowanie zasad przez Ciebie, chyba, że
    wyjdzie na jaw jakaś afera ze skanowaniem kart, poglądaniem PINów, czy
    czymś w tym stylu.

  • 12. Data: 2005-06-22 06:26:17
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 21 Jun 2005 23:14:38 +0200, w <d99vvu$9mm$1@inews.gazeta.pl>, "budweiser"
    <budweiser/wytnij@konto./wytnij/pl> napisał(-a):

    > Witam czy mozna na karcie bankomatowej Inteligo ustawic
    > cos takiego zeby podczas placenia nia w sklepie
    > trzeba bylo podac PIN?

    Było wielokrotnie -- wielką zaletą jest to, że nie można.

  • 13. Data: 2005-06-22 08:12:22
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Wed, 22 Jun 2005 01:57:32 +0200, Wojciech Nawara napisal/a:

    > Będzie ciężko. Bank zwali na niezachowanie zasad przez Ciebie, chyba,
    > że wyjdzie na jaw jakaś afera ze skanowaniem kart, poglądaniem PINów,
    > czy czymś w tym stylu.
    Tak czy inaczej kiedyś chyba wszystkie karty będą miały koniecznosc
    podawania PINu przy zakupach? Bo kiedyś wszystkie będą miały chip?
    Więc opcja płacenia kartą tylko podpisem jest niestety gatunkiem
    wymierającym..

    --
    Krzysztof Lerski

  • 14. Data: 2005-06-22 08:39:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Lerski <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > podawania PINu przy zakupach? Bo kiedyś wszystkie będą miały chip?
    > Więc opcja płacenia kartą tylko podpisem jest niestety gatunkiem

    Ale karta z chipem (i tylko z chipem, bez paska w ogole) jest znacznie
    trudniejsza do skopiowania, wiec o wiele mniejsze ryzyko, ze ktos pin
    podpatrzy, karte skopiuje i pieniadze skradnie. Wiec jesli kiedys beda
    takie karty, to pol biedy.

    MJ

  • 15. Data: 2005-06-22 08:51:19
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > trudniejsza do skopiowania, wiec o wiele mniejsze ryzyko, ze ktos pin
    > podpatrzy, karte skopiuje i pieniadze skradnie. Wiec jesli kiedys beda

    pin podpatrzeć to betka, większość ludzi jest nieświadoma ryzyka -
    jeszcze sie nie spotkałem żeby ktoś się jakoś krył wpisując pin :)

    Powiedz mi jeszcze po co ktoś ma kopiować kartę skoro już ją ukradł?
    Jedyne co daje czip do zabezpieczenie przed skopiowaniem, ale obarcza
    nas odpowiedzialnością za transakcje między kradzieżą a zastrzeżeniem

  • 16. Data: 2005-06-22 09:04:15
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 22 Jun 2005 10:51:19 +0200, Rafał Krupiński napisał(a):

    > Jedyne co daje czip do zabezpieczenie przed skopiowaniem, ale obarcza
    > nas odpowiedzialnością za transakcje między kradzieżą a zastrzeżeniem

    i tak powinno byc. jesli dales sobie podpatrzyc PIN, ukrasc karte i nie
    zauwazyles tego (aby wczesnie karte zastrzec), to sam sobie jestes winien.
    Wyciaganie pieniadzy od banku za taka akcje mozna porownac to zadania od
    mennicy zwrotu ukradzionej gotowki. Takie przeniesienei odpowiedzialnosci
    obnizy koszty bankow i pozwoli im obnizyc oplaty zwiazane z kartami
    (oczywiscie to ostatnie to teroria, ale na wolnym rynku powinna zadzialc
    predzej czy pozniej). Zreszta, czy chcialbys, aby Twoj bank oddawal
    pieniadze ludziom, ktorzy dali sie okrasc ujawniajac wlasny pin zamiast
    Tobie obnizyc prowizje? Ostatecznie to policja powinna zajmowac sie
    sciganiem bandziorow i sciaganiem pieniedzy od nich (wiem, ze to tylko
    teoria), a poza tym i tak wiekszosc bankow oferuje ubezpieczenie karty i
    jesli ktos nie potrafi jej ustrzec, to takie ubezpieczenie moze sobie
    wykupic.

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 17. Data: 2005-06-22 09:38:00
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam>

    Michał Dąbrowski wrote:

    > i tak powinno byc. jesli dales sobie podpatrzyc PIN, ukrasc karte i nie
    > zauwazyles tego (aby wczesnie karte zastrzec), to sam sobie jestes winien.

    co do pinu to tylko częściowo mogę się zgodzić - pinpada zakrytego od
    góry widziałem 2 razy w banku, jak zakryjesz pinpad w sklepie? schowasz
    do torby? A co do kradzieży - większość kieszonkowców wyjmie ci portfel
    i nie załważysz; a co jak dostaniesz w głowe i będziesz nieprzytomny pare h?
    Poza tym kwestia ilości pieniędzy, jakie nosisz przy sobie w gotówce, a
    ile masz dostępne na kartę, potencjalnie dobrze zorganizowani złodzieje
    mogą ominąć limity autoryzacyjne. z jednej strony bank pozwoli
    okazicielowi twojej karty na zrobienie praktycznie dowolnego transferu
    pieniędzy, a z drugiej strony miałby być odpowiedzielny za _nic_ ?

> [...]
    > (oczywiscie to ostatnie to teroria, ale na wolnym rynku powinna zadzialc
    > predzej czy pozniej). Zreszta, czy chcialbys, aby Twoj bank oddawal

    Pokaż mi przykład gdzie banki obniżając swoje koszty obniżają również
    koszty swoich klientów. Czy od wprowadzenia euroelixir zmalały ceny
    przelewów zagranicznych? Nawet zmiany oprocentowania są odpowiednio
    przesówane w czasie na korzyść banków.

    > pieniadze ludziom, ktorzy dali sie okrasc ujawniajac wlasny pin zamiast
    > Tobie obnizyc prowizje?

    znowu: który bank obniża prowizje/opłaty (nie w promocji)?
    no, poza vwbd :)

> [...]
    > teoria), a poza tym i tak wiekszosc bankow oferuje ubezpieczenie karty i
    > jesli ktos nie potrafi jej ustrzec, to takie ubezpieczenie moze sobie

    ubezpieczenia na dłuższą metę opłacają się tylko ubepieczycielom.

  • 18. Data: 2005-06-22 11:53:40
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

> [...]
    > Jedyne co daje czip do zabezpieczenie przed skopiowaniem, ale obarcza
    > nas odpowiedzialnością za transakcje między kradzieżą a zastrzeżeniem

    No wiec wlasnie. Powinny byc karty chipowe wtedy nie da sie ich skopiowac, ale
    bez obowiazku wpisywania PINu podczas zakupow i z autoryzacja podpisem. Mnie sie
    tez nie podoba podawanie PINu w sklepie gdzie kazdy sie patrzy i nie ma jak
    zaslonic pinpada, a jeszcze zdarza sie ze pinpad ma krotki kabel i nie do sie go
    tak ustawic zeby inni nie widzieli. W bankomacie mozna latwo zaslonic z gory
    reka klawiature zeby jakas kamera nie podgladneli a z boku zaslania bankomat,
    pozatym nikt mi nie stoi za plecami jak w sklepie.

  • 19. Data: 2005-06-22 14:22:07
    Od: Rafał madDuck Ochmański <m...@W...pl>

    Dnia Pańskiego 2005-06-22 xXx napisał(a);

    > No wiec wlasnie. Powinny byc karty chipowe wtedy nie da sie ich
    > skopiowac, ale bez obowiazku wpisywania PINu podczas zakupow i z
    > autoryzacja podpisem.

    Ewentualnie 2 piny -- jeden dla transakcji gotowkowych drugi dla
    bezgotowkowych.

    --
    m...@W...pl ][ http://www.againsttcpa.com

  • 20. Data: 2005-06-22 14:24:22
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam>

    Rafał madDuck Ochmański wrote:

    > Dnia Pańskiego 2005-06-22 xXx napisał(a);

    > Ewentualnie 2 piny -- jeden dla transakcji gotowkowych drugi dla
    > bezgotowkowych.

    po co sie rozdrabniać: lepiej lista pinów jednorazowych ;->