  • 1. Data: 2005-06-21 17:17:57
    Temat: Re: Jaki wybrać otwarty fundusz emerytalny ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Eroni wrote:
    > Jaki wybrać otwarty fundusz emerytalny ? Jeżeli tego nie zrobie do 15
    > lipca to cholerny ZUS zrobi to za mnie w drodze losowania. Ja jestem w
    > tym zielony, a wiem że to poważny wybór. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    znaleźć ranking w internecie i wybrać jakiś z czołówki.
    Zadzwonić i poprosić o spotkanie z agenetm funduszu.

  • 2. Data: 2005-06-21 17:18:39
    Temat: Jaki wybrać otwarty fundusz emerytalny ?
    Od: Eroni <e...@w...nospame.pl>

    Jaki wybrać otwarty fundusz emerytalny ? Jeżeli tego nie zrobie do 15
    lipca to cholerny ZUS zrobi to za mnie w drodze losowania. Ja jestem w
    tym zielony, a wiem że to poważny wybór. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam Eroni

  • 3. Data: 2005-06-21 17:30:22
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    Użytkownik "Eroni" <e...@w...nospame.pl> napisał w wiadomości
    > Jaki wybrać otwarty fundusz emerytalny ?

    Polecam ING Nationale Nederlanden.
    Dobrze zorganizowani, rzetelnie przysylaja coroczne sprawozdania, pierwsi w
    rankingu wartosci jednostki uczestnictwa.
    Od 1999 roku zarobili 122 %

    AO

  • 4. Data: 2005-06-21 17:32:51
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

> [...]
    > lipca to cholerny ZUS zrobi to za mnie w drodze losowania. Ja jestem w
    > tym zielony, a wiem że to poważny wybór. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Powiem ci, jak ja wybieralem kilka lat temu:

    - odrzucilem wszystkie fundusze kierowane przez instytucje quasipanstwowe
    (Pekao BP, Bankowy, itp)
    - z daleka trzymalem sie od PZU
    - olalem wszystkie instytucje, które nigdy nie mialy nic wspólnego z
    finansami i ubezpieczeniami (Polsat i inni)
    - stwierdzilem, ze musi to byc firma z doswiadczeniem na rynku
    miedzynarodowym

    Po takiej eliminacji do wyboru zostaly mi:
    - ING
    - CU

    Jak widac po wynikach obu OFE po 7 latach mój tok wnioskowania okazal sie
    prawidlowy.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 5. Data: 2005-06-21 18:58:13
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Użytkownik "Eroni" <e...@w...nospame.pl> napisał w wiadomości

    > tym zielony, a wiem że to poważny wybór. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Wbrew pozorom możesz bardzo dobrze wyjść na losowaniu.
    Oprócz rad wcześniej udzielonych (słusznych) zwrócę uwagę, iż OFE jest dość
    obojętny.
    Nikt nie przewidzi jakie wyniki będą mieć oraz czy i które OFE będzie
    istnieć, gdy pójdziesz na emeryturę.
    Ze względu na przymus równania do średniej rozbieżność w wypłaconych
    złotówkach miedzy najlepszym i najgorszym będzie znikoma.
    OFE (II filar) to niewielki fragment emerytury, a w tej chwili analizujesz
    <10% tej kwoty (jakieś 7 zł ?).
    Zmienianie OFE jest kosztowne.
    Większym problemem jest Twój lokalny ZUS, który często będzie ociągał się z
    przelewaniem składki do OFE.
    Z mojego punktu widzenia, wybrani przeze mnie w przyszłości posłowie,
    powinni zlikwidować OFE, a niektórym zarządcom skonfiskować majątki.

  • 6. Data: 2005-06-21 19:07:05
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    Użytkownik ":-(..." <...@m...il> napisał w wiadomości

    > Większym problemem jest Twój lokalny ZUS, który często będzie ociągał się
    > przelewaniem składki do OFE.

    Pieniadze placone do ZUS a bedace skladka OFE nie sa wlasnoscia ZUS. Sa
    wlasnoscia podatnika skierowana na WYBRANY OFE.
    To ze ZUS zawlaszcza sobie czasem te kase, nie upowaznia do twierdzenia ze
    pieniadze naleza do ZUSu.
    ZUS jest tylko posrednikiem i jego psim obowiazkiem jest pieniadze do OFE
    wplacic.

    > Z mojego punktu widzenia, wybrani przeze mnie w przyszłości posłowie,
    > powinni zlikwidować OFE, a niektórym zarządcom skonfiskować majątki.

    Jestes nieprzytomny ????
    Krytyka OFE to czerwona, antypolska propaganda.
    OFE stanowia w tej chwili filar Warszawskiej Gieldy.
    Dzieki nim polskie firmy dostaja polskie pieniadze na rozwoj polskiego
    przemyslu i ogolnie ojczyzny.
    A czerwony ZUS nalezy wreszcie odchudzic. Wszedzie juz byly
    "restrukturyzacje" oprocz ZUSu .

    AO

  • 7. Data: 2005-06-21 19:12:10
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Użytkownik "Eroni" <e...@w...nospame.pl> napisał w wiadomości
    > Jaki wybrać otwarty fundusz emerytalny ? Jeżeli tego nie zrobie do 15

    zobacz:
    http://pieniadze.korba.pl/ofe/1,18425,2886,art.html
    http://e-insurance.pl/filary/unfe.htm
    http://www.bankier.pl/centrum/index.html?kategoriaId
    =1
    http://www3.ing.pl/u235/navi/100
    http://www.sampo.pl/home.php?page=42&news=225

  • 8. Data: 2005-06-21 19:12:39
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    www.rynek.owg.pl a potem notowania OFE

  • 9. Data: 2005-06-21 19:17:47
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Użytkownik "Artur O." <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Krytyka OFE to czerwona, antypolska propaganda.

    Miodzio:-(
    Mam się śmiać czy zdenerwować ?

  • 10. Data: 2005-06-21 19:24:11

    > www.rynek.owg.pl a potem notowania OFE

    Raczej powinien obejrzeć "porównania OFE"

    Tutaj np. http://e-insurance.pl/filary/unfe.htm są historyczne rankingi.
    Ranking nie uwzględnia opłat.Ukazuje jednak znikome różnice między OFE.