    From: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta bankomatowa PIN
    Date: Wed, 22 Jun 2005 11:04:15 +0200
    Sender: d...@o...pl@195.205.254.66

    Dnia Wed, 22 Jun 2005 10:51:19 +0200, Rafał Krupiński napisał(a):

    > Jedyne co daje czip do zabezpieczenie przed skopiowaniem, ale obarcza
    > nas odpowiedzialnością za transakcje między kradzieżą a zastrzeżeniem

    i tak powinno byc. jesli dales sobie podpatrzyc PIN, ukrasc karte i nie
    zauwazyles tego (aby wczesnie karte zastrzec), to sam sobie jestes winien.
    Wyciaganie pieniadzy od banku za taka akcje mozna porownac to zadania od
    mennicy zwrotu ukradzionej gotowki. Takie przeniesienei odpowiedzialnosci
    obnizy koszty bankow i pozwoli im obnizyc oplaty zwiazane z kartami
    (oczywiscie to ostatnie to teroria, ale na wolnym rynku powinna zadzialc
    predzej czy pozniej). Zreszta, czy chcialbys, aby Twoj bank oddawal
    pieniadze ludziom, ktorzy dali sie okrasc ujawniajac wlasny pin zamiast
    Tobie obnizyc prowizje? Ostatecznie to policja powinna zajmowac sie
    sciganiem bandziorow i sciaganiem pieniedzy od nich (wiem, ze to tylko
    teoria), a poza tym i tak wiekszosc bankow oferuje ubezpieczenie karty i
    jesli ktos nie potrafi jej ustrzec, to takie ubezpieczenie moze sobie
    wykupic.

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl