  • 11. Data: 2022-02-23 10:20:23
    Temat: Re: jest dycha!
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Feb 2022 11:56:35 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    > W najbliższych latach
    > już nam deflacja nie grozi!!!

    Internety bardzo chwalą Glapińskiego, że dzięki niemu mamy deflację -9.2%,
    a to bezsprzecznie nie jest jego ostatnie słowo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2022-02-23 12:50:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Feb 2022 13:01:12 +0100, w
    <1ahstph74xgos$.g0ucw6rzc5ur$.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Wiec jestem ciekaw, czy te 10% to PiS bedzie musiał wziąc na klatę,
    > czy następcy.

    Jaki Pis, jacy następcy :D

    My to weźmiemy, a tych, którzy nam to uświadomią, wyzwiemy od złodziei.

  • 13. Data: 2022-02-23 14:43:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lut 2022 o 12:50, r...@k...pl pisze:

    > My to weźmiemy, a tych, którzy nam to uświadomią, wyzwiemy od złodziei.

    [od: złodziei, warchołów, trolli, złoczyńców, bandytów,
    białych kołnierzyków, cwaniaków, Polakożerców...]

    Weźmie PiS! Zarobi i zapłaci -- to chyba oczywiste!
    PiS zawsze zwraca swoje długi, spłaca zobowiązania,
    kocha bliźnich, Boga i sprawiedliwość oraz prawo...

    Po prostu uczciwie zarobi i spłaci!

    [da sobie nagrody, podniesie uposażenia do europejskich, weźmie łapówki,
    oskarży innych o złodziejstwo i mafijne konszachty... w razie potrzeby
    wyprowadzi na ulice wojsko broniące Narodu i Ojczyzny przed wewnętrznym
    wrogiem, być może inspirowanym z zewnątrz -- zapewne z Moskwy, Brukseli
    bądź Berlina, może Waszyngtonu... odwoła się do patriotyzmu oraz nakłoni
    do zwiększenia wysiłku, którego celem będzie spłata zadłużeń rządu
    polskiego państwa -- reprezentanta suwerena z woli tegoż suwerena...
    jak zwykle (w takich sytuacjach) najwięcej stracą najbiedniejsi,
    święcie przekonani o ponoszeniu najmniejszych kosztów procederu...
    wyrosną majątki, dwory, wielkie firmy wspierane publicznymi pieniędzmi,
    najbiedniejsi zbiednieją lub umrą z głodu -- braku rehabilitacji,
    kosztownych leków, kosztownych zabiegów chirurgicznych, złych
    warunków bytowania, braku możliwości odmienienia swego położenia...]

    Odbierze pieniądze VATowym mafiom; zarobi dzięki mądrej polityce NBP;
    zwiększy zyskowne inwestycje; ureguluje prawo, niosąc ulgę podatnikom...
    Mądrze rozkręcona gospodarka (nieustannie zwiększany jest polski PKB
    dzięki roztropnej polityce obecnego rządu RP -- złożonego tylko
    z profesjonalistów dobrej woli) przyniesie ogromne wpływy do budżetu
    państwa i budżetów lokalnych instytucji przy jednoczesnym obniżaniu
    podatków... [i równoczesnym zwiększaniu najróżniejszych parapodatków;
    na razie PFRy itp. wygenerowały ze 200 mld długu ukrytego pod kocem?
    czarodzieje rozdają na lewo i prawo, by nie stracić emeryckiego
    poparcia i zarazem utrzymują nikły dług względem PKB?... resztki
    OFE jeszcze żyją czy już padły? jeśli żyją -- jak długo jeszcze?...
    inflacja zżera oszczędności, zmuszając do inwestowania w grząskim
    gruncie obecnego ,,prawa'' podatkowego -- narażając podatników na
    poważne straty z uwagi na (delikatnie ujmując) niejasność wykładni
    intencji Ustawodawcy i ogólną niepewność tak zwanego jutra...
    jakie to szczęście, że w owym chaosie przynajmniej ,,bogaci''
    Polacy (przedsiębiorcy, potentaci, posiadacze) zrozumieli,
    jak niskie_inaczej są uposażenia w polskim szkolnictwie...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 14. Data: 2022-02-23 14:57:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > No widzisz - przypadek Jaruzelskiego - inflacja sie panstwu oplaca,
    > spada "nawis inflacyjny".
    > Ale on nie musial splacac obligacji.

    Z obligacjami też się opłaca, wystarczy że są (znacznie) mniej
    oprocentowane. GUS, jak zawsze, usłużnie podzieli realną inflację
    przez 2 (to dzielenie rzeczywistości przez 2 to w ogóle standardowa
    praktyka państwa) i będzie git.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2022-02-23 15:10:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lut 2022 o 10:16, Olin pisze:

    > 2,70 % w pierwszym rocznym okresie odsetkowym, w kolejnych rocznych
    > okresach odsetkowych: marża 1,50% + inflacja,

    Wystarczy za jakiś czas uznać brak inflacji przy rzeczywistej bardzo
    wysokiej lub bardzo wysokich stopach procentowych?... To ostatnie
    jest bardziej prawdopodobne?...

    Co uczynić, by uchronić finansowe oszczędności?
    Co uczynić, by pieniądze naprawdę dawały zysk same z siebie? Banki
    żyją z pożyczania pieniędzy całkiem nieźle -- co uczynić, by zwykli
    ludzie też nieźle zarabiali dzięki mądrym inwestycjom giełdowym czy
    podobnym?... [proste -- wprowadzić prawo, po czym to prawo egzekwować,
    czyli szanować bez odwoływania się do rozwiązań paraprawnych, żeby
    nie napisać -- pseudoprawnych lub metaprawnych bądź metafizycznych...
    w prostych słowach -- nieprawnych lub bezprawnych... ale kto takie
    prawo ma wprowadzić? -- potomek Solidarności Walczącej za pomocą TNT?
    dawny nauczyciel prawa na białostockiej uczelni państwowej, obecny
    dawca 'Towariszcza Rabotnego' i podobnych dziwolągów, zmuszający do
    społecznego szukania ,,pralni pieniędzy'' i wszędzie węszący bandytyzm?
    może dawny rektor (demonter) WSAP? może prezes ZUS? -- która przez wiele
    lat nie potrafiła bezboleśnie (spóźnienie w spłacie powoduje: wyskok
    z ubezpieczenia zmuszający do czasochłonnego odzyskiwania praw do tegoż
    ubezpieczenia; czasami kary, nawet z komornikiem w roli pomocnika ;)
    niezaradnego przedsiębiorcy) ściągać powinności płatników na podstawie
    składanych (niekiedy domyślnych) deklaracji DRA?... może poprzednia
    premier rządu RP? -- zamieszana dziś w nakłanianie (czy w zmuszanie)
    jej ochroniarzy do składania fałszywych zeznań dotyczących wypadku
    w Oświęcimiu, kiedy to niesforna berezyna skosiła półroczne Audi...
    BTW -- rządowe Audi kosztowało ~tyle, ile reszta służbowych podróży
    owej premier z rodzinnego domu do pracy?...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 16. Data: 2022-02-23 15:14:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lut 2022 o 14:57, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > realną inflację przez 2 (to dzielenie rzeczywistości
    > przez 2 to w ogóle standardowa praktyka państwa)

    Dlaczego przez dwa? Rozświetl może mroki niewiedzy?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 17. Data: 2022-02-23 15:18:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lut 2022 o 10:20, Olin pisze:

    > Internety bardzo chwalą Glapińskiego, że dzięki niemu mamy
    > deflację -9.2%,

    Czyli jednak nie uchroniliśmy się przed deflacyjną plagą?
    Chlip, chlip...

    > a to bezsprzecznie nie jest jego ostatnie słowo.

    Nie jest ostatnie? Czyli nadal będzie malała? ;)
    Do ilu? Do -10%, -11%?...

    -=-

    Weźmy taką sytuację:
    - deflacja -20%
    - banki płacą oszczędzającym 10%
    - Fiskus pobiera podatek od wzbogacenia...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 18. Data: 2022-02-23 15:36:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 23 Feb 2022 15:18:17 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie jest ostatnie? Czyli nadal będzie malała? ;)
    > Do ilu? Do -10%, -11%?...

    W Turcji w grudniu mieli deflację -36%, to chyba nie możemy być gorsi, a
    przecież przykład Wenezueli pokazuje, że - jak powiadają - sky is the
    limit.

  • 19. Data: 2022-02-23 17:21:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lut 2022 o 15:36, Olin pisze:

    > W Turcji w grudniu mieli deflację -36%,

    Erdogan głupi nie jest -- wie, że
    deflacja musi być jak najniższa... ;)

    > to chyba nie możemy być gorsi,

    Przynajmniej starajmy się! ;)

    > a przecież przykład Wenezueli pokazuje,
    > że - jak powiadają - sky is the limit.

    Jak z amerykańskim długiem -- praktycznie nie ma limitu...

    --