  • 1. Data: 2009-04-17 18:25:52
    Temat: jakie spółki na naszej giełdzie handlują samochodami?
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Coś mi się wydaje, że niedługo będzie hossa dla spółek handlujących
    nowymi samochodami.

    Spółki, które produkują samochody, lub zarabiają w jakiś sposób na
    nowych autach pójdą mocno w górę.

    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article362216/Rzad
    _zlupi_wlascicieli_starych_samochodow.html

    http://podatki.onet.pl/1954448,1,0,wiadomosci.html

    Swoją drogą fajny tytuł artykułu na Onecie - taka mała manipulacja -
    "(...)posiadacze aut, od których zapłacono akcyzę, będą mogli liczyć na
    ulgę(...)". Czyli powinniśmy się cieszyć. Rząd da nam ulgę, by żyło się
    lepiej :). Dostaniemy ulgę... Będzie ulga... Już mi ulżyło....

    Jak myślicie? Które spółki związane z autami warto już kupić?

    J.

  • 2. Data: 2009-04-17 19:37:12
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Coś mi się wydaje, że niedługo będzie hossa dla spółek handlujących nowymi
    > samochodami.

    Bo PO straci władzę a Polacy nagle się wzbogacą ?

    --
    marfi

  • 3. Data: 2009-04-18 11:32:23
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Joachim pisze:

> [...]
    > lepiej :). Dostaniemy ulgę... Będzie ulga... Już mi ulżyło....
    >

    > Jak myślicie? Które spółki związane z autami warto już kupić?

    I tu mamy całą różnicę w podejściu do tematu relacji obywatel-państwo
    między cywilizowanymi krajami, a republikami bananowymi, zarządzanymi
    przez ferajnę od biegania za szmacianką z podwórka.

    W Niemczech dopłaca się posiadaczom starych aut za kupno nowych.

    U nas planuje się karać najuboższych za to że nie stać ich na nowsze
    samochody.

    Prawie to samo !

    Skoro jednak decydenci z MF raczej nie używają starszych niż 3 lata
    samochodów , więc raczej mamy to jak w banku.

    Przy okazji przeciętny mieszkaniec Niemiec ma już samochody tańsze o
    jakieś 10%, podczas gdy przeciętny Polak ma droższe o podobną kwotę, bo
    nasi sąsiedzi kupując te pojazdy u nas, powodują naturalny wzrost cen na
    naszym rynku.

    By żyło się lepiej ...

    Dziękujemy.

  • 4. Data: 2009-04-18 12:46:17
    Od: cos <c...@g...pl>

    Jerzy Olszewski pisze:

> [...]
    >
    > W Niemczech dopłaca się posiadaczom starych aut za kupno nowych.
    >
    > U nas planuje się karać najuboższych za to że nie stać ich na nowsze

    A w DE to podatku nie ma?

  • 5. Data: 2009-04-18 20:13:49
    Od: Zbyszek <zbign@naserwerze_o2.pl>

    a co tam słychać w Sakiewce ostatnio, jakies sygnaly ?

    pozdrawiam,
    Z.

  • 6. Data: 2009-04-19 07:45:55
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś 10%, podczas gdy przeciętny Polak ma droższe o podobną kwotę, bo
    > nasi sąsiedzi kupując te pojazdy u nas, powodują naturalny wzrost cen na

    OK! Ale idąc tym tropem czemu tylko 10%? Dajmy samochody tańsze o 50%,
    Dopłacajmy do każdej plazmy 75%, czemu nie?!

    Wprowadźmy "darmowy" internet, dopłaty do dzieci, osobom bez pracy dajmy po
    5tyś "na rękę", o ile wtedy się będzi nam żyło lepiej...

    Bartłomiej Miara

  • 7. Data: 2009-04-19 09:24:53
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Bartłomiej Miara pisze:
> [...]
    >
    > Wprowadźmy "darmowy" internet, dopłaty do dzieci, osobom bez pracy dajmy po
    > 5tyś "na rękę", o ile wtedy się będzi nam żyło lepiej...

    Zapytaj o to Panią Wysoką Komisarz do spraw równej konkurencji w Unii
    Europejskiej, która była łaskawa zamknąć polskie stocznie, czemu nie
    interweniuje w tej sprawie. Ja też jestem przeciwnikiem protekcjonizmu,
    a dopłaty do zakupu samochodów są klinicznym przykładem takiego działania.

    To co ja napisałem, to tylko dlatego , że obserwuję z uwagą ten temat od
    momentu, gdy Pawlak zapowiedział, że w Polsce również będą dopłaty do
    kupna nowych samochodów. Założyłem się z kimś wtedy , w oparciu o
    całokształt swojej wiedzy na temat mechanizmów sprawowania władzy w
    naszym kraju, że do tego nie dojdzie. Teraz bez satysfakcji konstatuje,
    że zakład wygrałem.

    Ta zapowiedz wprowadzenia podatku "ekologicznego" jest z tym
    bezpośrednio związana jako odpowiedz PO na postulat swojego szorstkiego
    koalicjanta. Ma to niby rozwiązywać ten sam problem wsparcia przemysłu
    motoryzacyjnego i jednocześnie poprawę warunków ekologicznych.

    Niestety z powodu zbyt częstych strzałów "główką" w czasie sparingów
    piłkarskich ekipa Tuska nie zauważyła, że działania rządu niemieckiego,
    aczkolwiek nielojalne w sensie zasad wspólnego rynku wobec swoich
    sąsiadów, to jednak ten cel , jakim jest zwiększenie popytu na nowe
    samochody , realizuje, bo faktycznie powoduje zwiększenie globalnych
    zasobów konsumenta na zakupy nowych samochodów.

    Tymczasem potworek wygniatany w MF przez gwiazdy PO idzie dokładnie w
    odwrotnym kierunku, to znaczy wprowadza dodatkowy podatek zmniejszający
    globalne zasoby potencjalnych konsumentów.

    Ponad to, każdy kto dziś ma kilkunastoletnie auto i myślał o zakupie
    nowego w niedalekiej przyszłości przekona się o tym na własnej skórze,
    gdy będzie chciał sprzedać je osobom mniej zamożnym (już i bez tego nie
    było to łatwe). Bo kto normalny po takich zapowiedziach będzie chciał
    kupić od niego przedmiot, który potencjalnie może być powodem nakładania
    na jego właściciela myta o wartości (w sensie ujemnego strumienia
    pieniężnego) znacznie przekraczającego jego wartość jako przedmiotu ?

    Rozwiązanie takie może co najwyżej spowodować zmniejszenie ilości
    zarejestrowanych samochodów. Najubożsi będą bowiem musieli z tego
    "luksusu" po porostu zrezygnować, by żyło się lepiej (w MF) :)

  • 8. Data: 2009-04-19 15:41:19
    Od: Joachim <j...@o...pl>

> [...]
    > całokształt swojej wiedzy na temat mechanizmów sprawowania władzy w
    > naszym kraju, że do tego nie dojdzie. Teraz bez satysfakcji konstatuje,

    Przegrałeś!

    Przecież rząd będzie dopłacał do podatku ekologicznego właścicielom
    nowych samochodów. I dlatego właśnie podatek ekologiczny będzie niższy
    dla posiadaczy nowych aut.

    Tak właśnie powinieneś rozumować, bo to jest rozumowanie poprawne.

    Powtarzam jeszcze raz, zakład przegrałeś.

    J.

  • 9. Data: 2009-04-19 16:30:43
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Przecież rząd będzie dopłacał do podatku ekologicznego właścicielom nowych
    > samochodów. I dlatego właśnie podatek ekologiczny będzie niższy dla
    > posiadaczy nowych aut.

    Ciekawa ta Twoja matematyka...
    Dombrek

  • 10. Data: 2009-04-19 19:21:25
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    > jakieś 10%, podczas gdy przeciętny Polak ma droższe o podobną kwotę, bo
    > nasi sąsiedzi kupując te pojazdy u nas, powodują naturalny wzrost cen na

    Dwa dni temu jechałem z dzieckiem, kiedy wyjżdżająca z podporządkowanej beemka
    zaczęła kręcic piruet i gdyby nie odruchy Pawłowa których nabrałem ścigając się
    za młodu wgarowałaby we mnie... przednie prawe zawieszenie było wyrwane z
    mięsem, tak że koło praktycznie odpadło.. wiedząc jak jest zbudowane
    zawieszenie wydaje się że jest to niemożliwe... ale w samochodach ściągniętych
    przez pana Wacka i podszykowanych przez pana Henia możliwe jest jak widac
    wszystko...i dlatego rzygac mi się chce gdy widzę tę obłudną pisowską troskę o
    zwykłego człowieka... Polacy nie są szmaciarzami i nie ma powodu by wozili się
    złomami do których nawet oszczędny Niemiec by w życiu nie wsiadł... a na tak
    zwanym zachodzie już dawno zrozumieli że biednych nie stac na tanie zakupy... w
    swojej demagogicznej wypowidzi nie zapomniałeś wypomniec Tuskowi jego
    podwórkowego dzieciństwa, przez co jest w oczywisty sposób gorszy od pewnego
    dobrze urodzonego, mściwego i zawziętgo pokurcza, ale zupełnie zapomniałeś
    dodac, że dzięki temu nowe auta będą tańsze o akcyzę, a więc całkiem sporo...
    moi rodzice uznali że na auto ich po prostu nie stac, a mimo to byliśmy bardzo
    szczęśliwą rodzią i ja osobiście wszystkimi kończynami przyklaskuję inicjatywom
    które spowodują, że przestaniemy byc złomowiskiem Europy... a już tym tekstem o
    tym, że Polacy mają o 10% droższe auta bo kupują je Niemcy to już mnie całkiem
    rozebrałeś... porozmawiaj sobie z ludźmi którzy kupowali w tym roku auto w
    salonie...