  • 1. Data: 2009-04-17 20:25:12
    Temat: Polityka miłości a przysłowia polskie ....
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    "Czemuś biedny - boś głupi, a czemuś głupi - boś biedny".

    Właściciele starych aut zapłacą wysoki podatek
    http://tiny.pl/zrvs

    " [...] Resort finansów przygotowuje rewolucyjne zmiany w opłatach za
    samochody - ujawnia "Dziennik".

    Na biurku ministra Jacka Rostowskiego leżą już założenia do projektu ustawy
    o podatku ekologicznym, który ma zastąpić akcyzę. Z informacji gazety, która
    dotarła do tego projektu wynika, że podatek ma być płacony co roku w
    urzędzie skarbowym lub magistrackim wydziale komunikacyjnym. Zacznie
    obowiązywać prawdopodobnie od 2010 r.

    Najwięcej zapłacą kierowcy jeżdżący motoryzacyjnymi starociami: 3 tys. zł za
    auto sprzed 1992 r. Właściciele pojazdów, których wiek nie przekracza 9 lat,
    zapłacą około 500 zł. Wygrają ci, którzy kupią samochód prosto z salonu,
    podatek za małolitrażowe auto to zaledwie 100 zł - podaje gazeta. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2009-04-19 10:41:30
    Temat: Re: Polityka miłości a przysłowia polskie ....
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > lat, zapłacą około 500 zł. Wygrają ci, którzy kupią samochód prosto z
    > salonu, podatek za małolitrażowe auto to zaledwie 100 zł - podaje gazeta.

    http://www.korespondent.pl/index.php?x=artykul_r1&id
    =6024

    "[...] Zarabiam miesięcznie więcej niż mój samochód jest wart. Jeżdżenie nim
    to był mój taki osobisty bunt przeciwko systemowi w którym lobbyści
    opanowali sprzedawczyków z rządów.
    Mam auto które :
    - ma niezniczszczalny silnik - 3 litry diesel
    - pali 7 litrów na 100 km (wolnossący). 6.2 w trasie
    - jest ultratanie w utrzymaniu

    mówi się, że ten model (mercedes w124) przyspożył sporych kłopotów
    finansowych swojemu koncernowi ... bo o zgrozo ! niemawl wogóle się nie
    psuje..

    i teraz .. mimo że mało pali... mimo że jeżdże nim tylko trasy - jakies 25
    tysięcy rocznie ... to będe płacił kilka razy więcej podatku niż właściciel
    SUV'a z pięciolitrowym silinikiem który robi 200 tys. km rocznie

    i teraz w kolejnej sferze swojego życia nie będe mógł żyć po swojemu ...
    będe musiał - tak jak inni kupić auto najlepiej z gwarancją, z ograniczonym
    przez KE obrotem części zamiennych i takie które jest zaprojektowane tak,
    żeby się rozsypało po okresie amortyzacji

    jeżeli się okaże, że zabytkowe nie są objęte podatkiem.. to kupie jeszcze
    starszego mercedesa [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 3. Data: 2009-04-21 07:13:45
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

    > jeżeli się okaże, że zabytkowe nie są objęte podatkiem.. to kupie jeszcze
    > starszego mercedesa [...]".

    Zabytkowe sa (powinny byc - ale w tym rzadze nie jest to oczywiste)
    zwolnione z normalnego rygoru.
    Nie trzeba robic rokrocznych przegladow- OC mazna wykupic na dni.
    Ze wzgledu na inny charakter przeznaczenia - sa traktowane jako "margines
    a'la VIP".
    Wymagania do zoltych tablic to min 25 lat, orginalne czesci bodaj w 70% ,
    stan "po odnowieniu".
    No i pismo do konserwatora o wydanie zgody.
    Mam 2CV 23letnia i powoli czekam na wlasciwy wiek by rozpoczac procedure.
    Pzdr
    Bajbus13