  • 1. Data: 2004-09-01 08:33:34
    Temat: jaki kredyt PLN czy CHF?
    Od: "listka" <l...@N...gazeta.pl>

    Zastanawiam sie nad zmiana kredytu z PLN na CHF, co przy rosnących stopach %
    wydaje się logiczne.Po zmianie kredytu płaciłabym o 400 PLN mniej, na dzien
    dzisiejszy.Ale z drugiej strony nie wiadomo co będzie za kilka lat, jak
    będzie się kształtować kurs CHF??? Co będzie po wejściu do Unii walutowej?
    Przy PLN nie ma ryzyka kursowego...w CHF mniejsze raty...ale przy zmianie
    kursu może to boleć. Wyczytałam gdzieś,ze CHF do końca roku może osiągnąć 3,2!
    Proszę o radę

  • 2. Data: 2004-09-01 08:48:28
    Temat: Re: jaki kredyt PLN czy CHF?
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "listka" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kursu może to boleć. Wyczytałam gdzieś,ze CHF do końca roku może osiągnąć

    Przy kredycie w PLN narazasz sie "tylko" na ryzyko stopy procentowej. Przy
    kredycie w CHF narazasz sie na ryzyko stopy procentowej oraz na ryzyko kursu
    walutowego. To sa sprawy pewne. pozostale, to niepewnosc. Czyli CHF moze
    kosztowac 3,20 ale rownie dobrze moze kosztowac 2,30. Tutaj nie tylko
    znaczenie ma sila lub slabosc Zlotego, ale rowniez trend na rynku Usd/Chf
    oraz Eur/Chf. Jesli nie lubisz spekulacji i drzysz na mysl, ze mozesz
    stracic pare procent, to lepiej pozostan przy kredycie w PLN. Zaoszczedzisz
    nerwow :)

    Jesli jednak lubisz dreszczyk emocji i nie boisz sie podejmowac ryzyka, to
    mozesz smialo brac kredyt w CHF. Od dwoch miesiecy utrzymuje sie sygnal
    odwracania trendu na Usd/Chf, co powinno zrekompensowac nawet dalsze
    oslabienie Zlotego.

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 3. Data: 2004-09-01 08:59:11
    Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com>

    listka wrote:
> [...]
    > mniejsze raty...ale przy zmianie kursu może to boleć. Wyczytałam
    > gdzieś,ze CHF do końca roku może osiągnąć 3,2! Proszę o radę

    To teraz policz ile cie wyniesie rata przy CHF po 3,2.

  • 4. Data: 2004-09-01 13:43:39
    Od: "Marcin Janusz" <g...@p...onet.pl>

    Posłuchaj Malina (Jacka Maliszewskiego)... dobrze prawi ;-))))

> [...]
    > mozesz smialo brac kredyt w CHF. Od dwoch miesiecy utrzymuje sie sygnal
    > odwracania trendu na Usd/Chf, co powinno zrekompensowac nawet dalsze

    Ja osobiście bym zaryzykował na tym poziomie... a jak się uda jeszcze na
    jakiejś korekcie
    CHF/PLN przewalutować Ci w okolicach 3,00... u`lala... (wykresik waluty
    wysyłam na priv)

    Pamiętaj tylko, ze w razie czego musisz mieć otwartą w banku furtkę, aby
    powrócić do
    PLN... mając walutę w najzwyczajniej spekulujesz, więc jeśli rynek powie, że
    nie miałeś
    racji, to NIE MOŻESZ kopać się z koniem i upierać się przy swoim... pokornie
    musisz
    zaakceptować błąd... mam jednak nadzieję, że tak nie będzie - sygnał
    sprzedaży jest i będzie
    raczej ciężko wrócić do wzrostów (ale to rynek ma zawsze rację!) ;-))))

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2004-09-01 20:20:26
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    że
    > nie miałeś
    > racji, to NIE MOŻESZ kopać się z koniem i upierać się przy swoim...

    Marcin ma 100% racji.
    Jest takiwe powiedzenie "Kto nie ryzykuje...." i tak dalej ;-)

    Malin

    --

    ------