    From: "Artur O." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki fundusz emerytalny
    Date: Thu, 21 Feb 2002 14:07:58 +0100

    Użytkownik "bb" <m...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    news:a52h2e$4up$1@flis.man.torun.pl...
    > będzie to ok 50-60% obecnego wynagrodzenia. Czy masz może jakiś dobry
    sposób
    > na obliczenie. Tak więc zostaje chyba III filar. Tylko gdzie??? A może
    > skarpetka...

    Pamietaj ze w III filarze pierwsze dwa lata oszczedzania ida praktycznie na
    straty. Jest to zwiazane z reasekurowaniem twojej polisy i prowizja dla
    agenta. Musisz zatem odpowiednio wczesnie zaczac i byc "odpornym" na
    indeksacje skladki. Potrafi ona zaskakujaco wzrastac z biegiem lat.
    A mimo to nie masz rzadnych pewnych zapewnien ile dostaniesz po okresie
    oszczedzania.
    Wedlug mnie II filar jest tu duzo bardziej przejrzysty.

    AO