  • 1. Data: 2003-02-03 09:37:03
    Temat: jakas nowa KK w systemie EC/MC w polsce?
    Od: n...@o...pl

    witam serdecznie,
    nie jestem na biezaco z informacjami z polski, bo pracuje w niemczech ponad pol
    roku.
    czy pojawily sie na rynku w polsce jakies nowe karty kredytowe EC/MC oprocz
    citka?
    (jest tak, ze oficjalnie jestem zatrudniony u polskiego pracodawcy, a pracuje w
    niemieckim unicie (to spora korporacja) i kase dostaje podzielona - czesc na
    polskie konto, czesc na niemieckie)

    no i moje zdolnosci kredytowe sa spore:
    1) zarobki: duze jak na moj wiek (ponad 10k pln) - wiem ze jest wielu, ktorzy
    maja wiecej, ale chyba to powinno wystarczyc do cholery!
    2) wiek: 25 lat (to minus)
    3) stan cywilny: kawaler (ponoc ma to znaczenie jako 'minus')
    4) staz pracy w tej firmie: 1,5 roku
    5) staz pracy ogolem: 4 lata
    6) wyksztalcenie: wyzsze
    7) sluzba wojskowa: mam D jak dupa :-) - czyli ok.

    moje doswiadczenia do tej pory:
    1) citi odmowil wydania EC/MC bez podania przyczyn.
    2) pekaosa potraktowalo mnie jak zlodzieja i za zwiekszenie limitu na moim
    EC/MC (charge) z chopinem zazadali jakichs kosmicznych dokumkentow, ktorych nie
    jestem w stanie im dostarczyc ze wzg. na to ze w polsce rzadko bywam. (mam u
    lobuzow konto ponad 5 lat, i NIGDY nie mieli ze mna zadnych problemow)

    czy sa jakies inne KK w systemie EC/MC, ktore polecalibyscie.
    czy pojawilo sie cos nowego na rynku?
    musi byc to w systemie EC/MC ze wzg. na sposob przeliczania euro->pln.

    pozdrawiam grupe,
    nelis

    ps. wolalbym nie zakladac kolejnego konta, bo mam juz N - chodzi mi tylko o
    karte

  • 2. Data: 2003-02-03 09:48:56
    Temat: Re: jakas nowa KK w systemie EC/MC w polsce?
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    Jeśli 10 000 PLZ to polecam EC/MC Gold KK z PKO BP SA. Nie robią problemów z
    papierkami, jeśli jakiegoś zabraknie to napiszesz oświadczenie, że masz.

  • 3. Data: 2003-02-03 10:45:31
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > czy pojawilo sie cos nowego na rynku?
    > musi byc to w systemie EC/MC ze wzg. na sposob przeliczania euro->pln.

    W PKO BP od nowego roku sa karty kredytowe EC Silver i Gold oraz Visa Silver
    i Gold. Zarowno EC jak i Visa jest rozliczana w Euro...;-)
    Nie trzeba miec rachunku w PKO BP zeby miec ta karte.
    www.pkobp.pl

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2003-02-03 12:33:40
    Od: n...@o...pl

    dzieki za wszystkie odpowiedzi - sprawdze pkobp na pewno.
    chcociaz do tej pory traktowalem go jako bank emerytow i rencistow.
    nie o to chodzi ze mam cos przeciwko nim, ale chodzi mi o koszmarnie dlugie
    kolejki, niekompetentna obluge i mase biurokracji.

    no ale z tego co piszecie, trzeba sie przelamac?
    czy cos sie zmienilo w tej kwestii?

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 5. Data: 2003-02-03 13:38:24
    Od: n...@o...pl

    > czy cos sie zmienilo w tej kwestii?

    hehehe, nic sie nie zmienilo.

    wlasnie dzwonilem do ichniej 'kartolinii':
    pkobp nie przyjmuje adresu korespondencyjnego poza polska.

    a poza tym:
    1) w sieci strona pkobp chodzi mi kosmicznie wolno. (mbank, pekao sa, inteligo -
    blyskawicznie w moim przypadku). choc w ich przypadku to chyba sukces, ze maja
    wlasna strone internetowa!
    2) po kliknieciu na tabele oplat i prowizji na stronie pkobp gdzies ze strony o
    srebrnej/zlotej karcie laduje sie strona o kredytach mieszkaniowych :-)

    no i jak mam zaufac takiemu bankowi?
    zreszta, nawet nie dali mi szansy i tak...

    macie moze jeszcze jakies pomysly?
    dzieki i pozdrawiam,
    rafal urbanelis

    ps. nie zapomne tego banku... moj dziadek mial tam konto. za kazdym razem
    wyprawa do banku pkobp TO BYLO WYDARZENIE. trzeba bylo sie uzbroic w
    cierpliwosc i przygotowac na dlugie stanie w ogonkach. uprzejmosc obslugi nie
    roznila sie znaczaco od uprzejmosci obslugi sklepu miesnego. no i bylo wiadomo:
    klient, to taki upierdliwy gosc, ktorego trzeba splawic zeby nie robil nam
    problemu.

  • 6. Data: 2003-02-04 07:58:42
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    www.bphpbk.pl

  • 7. Data: 2003-02-04 08:29:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    W kwestii obslugi, o ktora pytales zmienilo sie b.duzo. Na lepsze.

    > hehehe, nic sie nie zmienilo.
    >
    > wlasnie dzwonilem do ichniej 'kartolinii':
    > pkobp nie przyjmuje adresu korespondencyjnego poza polska.

    A ktory bank przyjmuje taki adres?

> [...]
    strony o
    > srebrnej/zlotej karcie laduje sie strona o kredytach mieszkaniowych :-)

    Sam musisz zdecydowac czy PKO BP jest godne zaufania bo strona www Inteligo
    (ktore jest wlasnoscia PKO BP) laduje sie blyskawicznie, czy nie jest godne
    bo strona www.pkobp.pl _tobie_ sie wolniej laduje...;-))
    Akurat na stronach PKO jest mala rewolucja w zwiazku z nowymi taryfami
    wprowadzonymi od 1.02.03r wiec cos tam moglo sie "omsknac". Ale zeby na
    takiej podstawie mowic o zaufaniu do banku...

    > zreszta, nawet nie dali mi szansy i tak...

    odmowili?

    > macie moze jeszcze jakies pomysly?

    BPH PBK tez wprowadzal niedawno nowe KK zarowno EC jak i Visa.
    Zapytaj o adres do korespondencji...;-)

    > ps. nie zapomne tego banku... moj dziadek mial tam konto. za kazdym razem
    > wyprawa do banku pkobp TO BYLO WYDARZENIE.

    Widac, ze pamiec ci przeslania rzeczywistosc...;-)
    W koncu nawet tam nie byles.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2003-02-04 21:11:13
    Od: n...@o...pl

    > Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A ktory bank przyjmuje taki adres?

    np. mbank przysyla mi teraz wszystko do niemiec bez problemu.
    korespondencja z pekaosa tez (choc przyznaje - nie zmienilem oficjalnie adresu
    korespondencyjnego)

    > BPH PBK tez wprowadzal niedawno nowe KK zarowno EC jak i Visa.
    > Zapytaj o adres do korespondencji...;-)

    dzieki - sprawdze.

    > Widac, ze pamiec ci przeslania rzeczywistosc...;-)

    moze masz racje.
    sprobuje bph-pbk.
    napisze co z adresem

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 9. Data: 2003-02-05 07:14:35
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > np. mbank przysyla mi teraz wszystko do niemiec bez problemu.

    Tzn. co ci przysyla mBank? Platne wyciagi?
    Gdyby PKO BP bralo tyle kasy za przyslanie wyciagu co mBank to tez by nie
    grymasili i z Australia...;-)
    Wyciag z karty w PKO BP jest bezplatny to wierzgaja, choc sam nie wiem o
    co...
    BTW pani, ktora w PKO BP ci powiedziala ze nie wysylaja za granice powolala
    sie na konkretny zapis w regulaminie? Bo IMO takowego nie ma i nalezaloby
    wziac ta karte wpisujac adres do korespondencji w Polsce a po 2 miesiacach
    zmienic na niemiecki (wysylajac zmiane listem poleconym bez pytania o ich
    zgode...) i juz. W koncu karta jest miedzynarodowa i czlowiek ma prawo
    czasowo sie przeniesc..
    Albo po prostu wypelnij wniosek wpisujac adres zamieszkania w kraju, adres
    do korespondencji za granica. IMHO jesli ci odmowia to nie z powodu
    adresu...

    > korespondencja z pekaosa tez (choc przyznaje - nie zmienilem oficjalnie
    adresu
    > korespondencyjnego)

    Nie zmieniles adresu a wysylaja na zmieniony? Hmmm.

    > sprobuje bph-pbk.
    > napisze co z adresem

    Napisz.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2003-02-06 09:02:43
    Od: n...@o...pl

    > Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tzn. co ci przysyla mBank? Platne wyciagi?
    wszystko: karte, umowe do supermarketu, wyciagi etc.

    > Nie zmieniles adresu a wysylaja na zmieniony? Hmmm
    to troszke inaczej.
    pisalem do nich korespondencje i odsylali odpowiedzi na adres niemiecki.
    (chodzilo o zwiekszenie limitu na karcie)

    > Napisz.
    niestety bph-pbk to kompletna porazka.
    nie da sie zalatwic karty bez wizyty w okienku.
    nawet nie odpowiadaja na zapytania ze strony WWW.

    ech, o ile tylko Visa Miles'n'more jest rozliczana przez euro - sprobuje sie o
    nia postarac.

    dzieki za wszystkie rady,
    rafal urbanelis
    http://szus.info