  • 1. Data: 2003-05-21 15:00:33
    Temat: jak oszczedzac dla dzieci?
    Od: "Marek Marciszewski" <z...@i...net.pl>

    Witajcie,

    Nasz Mikołajek ma juz niedługo 4 miesiące.
    Chcemy oszczędzać dla niego pieniądze,
    tak aby w momencie wkraczania w dorosłość
    miał pewien zasób gotówki.

    Chcemy oszczędzać w EURO, pieniądze wpłacać raz do roku,
    nie chodzi nam tutaj o tzw ubezpieczenie na zycie
    Czy ktokolwiek z Was analizował oferty banków / funduszy / ubezpieczycieli.

    Dzieki z góry za każde info
    z...@i...net.pl

    pozdrawiam - MArek Marciszewski

  • 2. Data: 2003-05-21 15:57:59
    Temat: Re: jak oszczedzac dla dzieci?
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Marek Marciszewski wrote:
    > Chcemy oszczędzać w EURO, pieniądze wpłacać raz do roku,
    > nie chodzi nam tutaj o tzw ubezpieczenie na zycie
    > Czy ktokolwiek z Was analizował oferty banków / funduszy / ubezpieczycieli.

    Na początek to się zdecyduj. Piszesz, że nie chodzi Ci o ubezpieczenie
    na życie, a zaraz potem pytasz czy ktoś analizował oferty ubezpieczycieli...

    Towarzystwa ubezpieczeniowe to sobie zupełnie odpuść. Ubezpieczenie ma
    chronić na wypadek nieprzewidzianych okolicznoci i nic więcej. Pod
    żadnym pozorem - niezależnie od tego co wciskają agenci - nie należy go
    mylić z inwestycją.

  • 3. Data: 2003-05-21 16:11:21
    Od: "Marek Marciszewski" <z...@i...net.pl>

> [...]
    > chronić na wypadek nieprzewidzianych okolicznoci i nic więcej. Pod
    > żadnym pozorem - niezależnie od tego co wciskają agenci - nie należy go

    Wlasnie niektorzy ubezpieczyciele oferuja ubezpieczenie z "funduszem
    inwestycyjnym"
    dlatego pytam ??

  • 4. Data: 2003-05-21 16:34:56
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Marek Marciszewski wrote:

    > Wlasnie niektorzy ubezpieczyciele oferuja ubezpieczenie z "funduszem
    > inwestycyjnym"
    > dlatego pytam ??

    To co napisałem wcześniej odnosi sie właśnie do sprzedaży takich polis o
    jakich wspominasz. Szczeze je odradzam. Konstrukcja tych polis jest
    taka, że potrzeba wielu lat, by wartość jednostek zgromadzonych w
    funduszach zbliżyła się do kwoty wpłaconych składek. Nie są to produkty
    oszczędnościowe a ubezpieczeniowe i w pierwszej kolejności TU pokrywają
    ze składek ryzyko ubezpieczeniowe.

  • 5. Data: 2003-05-21 16:35:58
    Od: "Klimaz" <m...@o...pl>

    Ja bym lokował pieniądze w funduszach inwestycyjnych. Najlepiej
    obligacyjnych, żeby synkowi sukcesywnie rosło...

    Polecam lekturę:

    http://www.bankier.pl/inwestowanie/fundusze/raporty.
    html?category=307

  • 6. Data: 2003-05-21 16:37:08
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Marek Marciszewski" <z...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    > Wlasnie niektorzy ubezpieczyciele oferuja ubezpieczenie z "funduszem
    > inwestycyjnym"

    Ja bym dodal tak zwanym "funduszem inwestycyjnym".
    Zobacz przez ile lat musisz wplacac, zeby w tym funduszu wyjsc "na zero",
    bo poczatkowe skladki ida na ubezpieczenie.
    Proponuje normalny fundusz inwestycyjny, bo np. duzo latwiej z niego
    zrezygnowac czy przeniesc sie do konkurencji.
    Ewentualnie dodatkowo ubezpieczenie.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 7. Data: 2003-05-21 18:17:40
    Od: "MrMrooz" <m...@N...gazeta.pl>

    Klimaz <m...@o...pl> napisał(a):

    > Ja bym lokował pieniądze w funduszach inwestycyjnych. Najlepiej
    > obligacyjnych, żeby synkowi sukcesywnie rosło...

> [...]
    Wszystkie szkoły twierdzą, że w długoterminowym oszczędzaniu lepiej się
    wychodzi na akcjach. W tym wypadku, jeżeli rodzice akceptują pewne ryzyko to
    faktycznie fundusze, ale różne - nie tylko obligacyjne.

    MIchał M

  • 8. Data: 2003-05-21 20:02:55
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    MrMrooz wrote:

    > Wszystkie szkoły twierdzą, że w długoterminowym oszczędzaniu lepiej się
    > wychodzi na akcjach.

    Taka opinia powszechnie krąży. Tyle tylko, że ma niewiele wspólnego z
    rzeczywistością. Na funduszach akcyjnych można dużo zarobić tylko wtedy
    gdy się wstrzelisz w moment zwyzki kursów, a to jest trudne. Inaczej
    możesz na nich wyjść najgorzej ze wszystkich możliwych.

    >W tym wypadku, jeżeli rodzice akceptują pewne ryzyko to
    > faktycznie fundusze, ale różne - nie tylko obligacyjne.

    A przy tej okazji to mam zasadnicze pytanie do Marka. Czy upierasz się
    przy inwestowaniu w EURO? Bo jeśli tak to praktycznie nie masz wyboru.
    Po odrzuceniu funduszy akcyjnych z przyczyn o których wspomniałem,
    zostają tylko obligacyjne. W inne w tej walucie w Polsce nie
    zainwestujesz, a i obligacyjne policzysz na palcach jednej ręki (chyba
    nawet na jednym palcu - choć tego nie jestem pewien)

  • 9. Data: 2003-05-21 20:08:20
    Od: "Marek Marciszewski" <z...@i...net.pl>

> [...]
    > zainwestujesz, a i obligacyjne policzysz na palcach jednej ręki (chyba
    > nawet na jednym palcu - choć tego nie jestem pewien)

    Nie nie upieram sie, zdazylem sie juz zorientowac ze w Euro sa tylko lokaty
    i kredyty :-(
    zastanawiam sie nad funduszem Pewny Start Dziecka w WBK. Podzial portfela
    to 70 % obligacje 30 % akcje polskich przedsiebiortstw. Skladka 200 PLN / mc
    Po 18 latach wedlug symulacji :-))) dziecko powinno zebrac 70 KPLN
    MArek

  • 10. Data: 2003-05-21 20:35:40
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    mc
    > Po 18 latach wedlug symulacji :-))) dziecko powinno zebrac 70 KPLN

    Symulacja 20 letnia jest dobra jak wróżenie z fusów.:-(
    20 lat temu był PRL. Ci co wtedy mieli swoje noworodki, dziś maturzystów i
    założyli im "lokaty" jak na tym wyszli ????
    Za 20 lat będzie po 3RP.

    Zapomnij o takich długotrwałych lokatach
    Oszczędzaj sobie gdziekolwiek, gdzie można się bez strat wycofać, albo
    zmienić portfel aktywów.

    Ja na taką okoliczność skupowałbym co miesiąc ( a nawet co tydzień)
    jednostki uczestnictwa SEB4 i przynajmniej co pół roku śledził wyniki. PSO
    ma mniejsze prowizje.

    czemu chcesz wpłacać raz w roku ??? Jesteś rentierem ????