  • 11. Data: 2006-11-06 06:39:54
    Temat: Re: jak odzyskac pieniadze skradzione z bankomatu?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Nov 2006 07:35:16 +0100,
    osoba podpisana: Darek <n...@p...maila.pl>
    napisała:

    > Wiesz o co mi chodziło - o transakcję bez fizycznego przedstawienia karty
    > (np. sklep internetowy)

    Ale w przytoczonym punkcie jest "[...] lub bez złożenia przez niego podpisu"

    KJ (Chyba trzeba będzie przeczytać w końcu tą ustawę)

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 12. Data: 2006-11-06 11:00:18
    Temat: Re: jak odzyskac pieniadze ? - dzieki i pytanie
    Od: "Daniel Heba" <d...@g...pl>

    Dziekuje za wszystkie sugestie i porady. Mam tylko jeszcze jedno pytanie -
    czy skarzyc bank - wydawce karty czy bank, z ktorego bankomatu zostaly
    wyjete pieniadze? Naprawde jeszcze raz wielkie dzieki!

    Pozdrawiam
    DH

  • 13. Data: 2006-11-06 12:15:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote in message

    > Wskaż jakiś punkt w ustawie.

    > "Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym udostępnił
    > kartę
    > płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny." uzyta została karta +
    > prawidłowy pin.

    To że został użyty prawidłowy pin nie oznacza, że posiadacz karty go
    ujawnił.
    Bank musi mu to najpierw udowodnić.

    > Jakoś tego nie widać przy rozpatrzaniu reklamacji.

    Wiem o tym, ale są też wyroki, w których bank przegrywa.
    Tylko, że klient miał czas i pieniądze, żeby o to z bankiem walczyć.

  • 14. Data: 2006-11-06 14:22:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > To że został użyty prawidłowy pin nie oznacza, że posiadacz karty go
    > ujawnił.
    > Bank musi mu to najpierw udowodnić.

    Zasadniczo w sprawach cywilnych udowodnic swoja racje musi strona
    pozywajaca (= klient -> BTE). Tak czy owak, mozna przedstawic
    np. swiadkow, ze sie nikomu PINu ani karty nie dawalo: zona: w zyciu
    mi nie pokazal karty ani PINu, kochanki nie ma :-)

    I teoretycznie wtedy druga strona musi to podwazyc. W sytuacji, w ktorej
    latwo wykazac, ze kazdy z terminalem PINowym moze poznac PIN...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2006-11-06 15:36:58
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Daniel Heba" <d...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ein4k2$7jo$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zostaly
    > wyjete pieniadze? Naprawde jeszcze raz wielkie dzieki!

    Bank - wydawcę karty. Ale spokojnie z tym skarżeniem, może
    najpierw arbiter?

    marekz

  • 16. Data: 2006-11-06 16:24:49
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    Jeszcze co do drogi sądowej to:

    Dz.U.03.175.1703
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW1)
    z dnia 24 września 2003 r.
    w sprawie określenia sądów polubownych właściwych do rozpoznawania spraw
    związanych z wydawaniem i używaniem elektronicznych instrumentów
    płatniczych
    (Dz. U. z dnia 8 października 2003 r.)
    Na podstawie art. 69 ust. 2 ustawy z dnia 12 września 2002 r. o
    elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. Nr 169, poz. 1385)
    zarządza się, co następuje:
    § 1. Sądami polubownymi, właściwymi do rozpoznawania spraw związanych z
    wydawaniem i używaniem elektronicznych instrumentów płatniczych, są:
    1) Sąd Polubowny przy Związku Banków Polskich;
    2) Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
    § 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 12 października 2003 r.

    Darek