  • 1. Data: 2006-04-06 13:23:43
    Temat: jak mądrze ulokować dolary? (nie chodzi o lokatę w banku)
    Od: "jan rysio" <p...@g...pl>

    Najlepszy byłby jakiś fundusz nominowany w dolarach.
    -czy jest możliwość wpłacenia w dolarach i później zrealizować w tej samej
    walucie.
    widzę że na rynku są fundusze lokujące w obligacje ,czy też akcje
    amerykanskie (np. pionnier).
    lecz rozliczane to jest w złotówkach

  • 2. Data: 2006-04-06 15:40:30
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jan rysio" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > walucie.
    > widzę że na rynku są fundusze lokujące w obligacje ,czy też akcje

    Dlaczego nie lokata w banku, teraz oproc powyzej 4%, jak dobrze poszukasz
    lub ponegocjujesz.
    A fundusze to trzeba by znalezc te zagraniczne sprzedawane za posrednictwem
    bankow lub tow. ubezp.
    Polskie fundusze mimo, ze wplacasz w USD maja ksiegowosc w PLN, takze w
    przypadku oslabienia zlotowki musisz placic podatek od tego wzrostu, ktorego
    normalnie nie widac w przypadku lokaty walutowej.

  • 3. Data: 2006-04-07 07:39:41
    Od: "Lolitka" <l...@p...onet.pl>

    Witam!
    Przerobilem juz ten temat dokladnie. Na polskim rynku nie ma mozliwosci
    sensownie ulokowac zadnej waluty (niewazne czy fundusz czy lokata) no chyba ze
    chcesz za dolary kupic np zloto. Otoz fundusze i lokaty sa rozliczane w ten
    sposob ze na poczatku kasa do obliczenia podatku jest wyrazana w zlotowkach
    (kwota poczatkowa) i przy wyplacaniu tez (kwota koncowa). Wiec podatek 19%
    placisz od roznicy (kwota koncowa [zl] - kwota poczatkowa [zl]) zatem zaplacisz
    rowniez za umocnienie sie waluty mimo ze np w funduszu akcyjnym niewiele
    zarobiles lub masz strate. Dlatego ja podziekowalem za taki biznes. Jedyna
    alternatywa to inwestowac w fundusze zagraniczne np. www.franklintempleton.pl
    lub www.mlim.pl (uwaga bo dla obywateli unii fundusze obligacyjne/pieniezne sa
    rowniez opodatkowane). Mozna rowniez cos poszukac np w stanach.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-07 15:32:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lolitka" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3720.0000003e.4436173d@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > zaplacisz
    > rowniez za umocnienie sie waluty mimo ze np w funduszu akcyjnym niewiele

    Niestety nieprawda, podatek z lokat walutowych placi sie tylko z odsetek
    walutowych. W celu ustalenia podatku kwota odsetek przeliczana jest na PLN,
    ustalany podatek i potem z powrotem podatek z PLN zamieniany na walute. W
    zapisie ksiegowym widzisz odsetki w walucie oraz podatek w walucie. Takze
    nie placi sie zadnego podatku od wzrostu wartosci kapitalu w przeliczeniu na
    PLN.
    Jedynie w funduszach krajowych przyjmujacych wplaty w walutach takie
    zjawisko wystepuje, gdyz ksiegowosc prowadzona jest w zlotych a wsad
    walutowy przeliczany jest na PLN w momencie kupna i przy wycofywaniu
    odwrotnie z PLN na walute wg kursow NBP; fundusze te przyjmuja takze wplate
    w PLN stad moze taka zasada. Bankowe lokaty walutowe sa tej wady
    pozbawione!!!

  • 5. Data: 2006-04-19 13:34:05
    Od: "marek" <a...@v...pl>

    Witam

    Na polskim rynku są fundusze inwestycyjne które przyjmują wpłaty w EURO i
    USD oraz wypłacają w EURO i USD.

    Jeśli jest ktoś zainteresowany tym tematem zapraszam po więcej informacji.

    Marek.

    GG: 7554490
    TLEN: m...@t...pl