eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijak mądrze ulokować dolary? (nie chodzi o lokatę w banku) › Re: jak mądrze ulokować dolary? (nie chodzi o lokatę w banku)
    From: "Lolitka" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak mądrze ulokować dolary? (nie chodzi o lokatę w banku)
    Date: 7 Apr 2006 09:39:41 +0200

    Witam!
    Przerobilem juz ten temat dokladnie. Na polskim rynku nie ma mozliwosci
    sensownie ulokowac zadnej waluty (niewazne czy fundusz czy lokata) no chyba ze
    chcesz za dolary kupic np zloto. Otoz fundusze i lokaty sa rozliczane w ten
    sposob ze na poczatku kasa do obliczenia podatku jest wyrazana w zlotowkach
    (kwota poczatkowa) i przy wyplacaniu tez (kwota koncowa). Wiec podatek 19%
    placisz od roznicy (kwota koncowa [zl] - kwota poczatkowa [zl]) zatem zaplacisz
    rowniez za umocnienie sie waluty mimo ze np w funduszu akcyjnym niewiele
    zarobiles lub masz strate. Dlatego ja podziekowalem za taki biznes. Jedyna
    alternatywa to inwestowac w fundusze zagraniczne np. www.franklintempleton.pl
    lub www.mlim.pl (uwaga bo dla obywateli unii fundusze obligacyjne/pieniezne sa
    rowniez opodatkowane). Mozna rowniez cos poszukac np w stanach.

    Pozdrawiam