  • 1. Data: 2002-04-21 13:54:46
    Temat: jak dziala VC debetowa?
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    placac w miejscu gdzie jest tylko zelazko chyba nie ma autoryzacji
    online?
    skad wiadomo czy mam srodki na pokrycie transakcji?

    i skad wiadomo w przypadku wszystkich wypuklych czy nie wyczerpalem
    dziennego limitu transakcji?

  • 2. Data: 2002-04-21 13:59:28
    Temat: Re: jak dziala VC debetowa?
    Od: "tmp99" <t...@p...fm>

    > placac w miejscu gdzie jest tylko zelazko chyba nie ma autoryzacji
    > online?
    > skad wiadomo czy mam srodki na pokrycie transakcji?

    Nie wiadomo - trzeba się pilnować, bo inaczej bank ukarze za powstanie
    debetu...

    --
    t...@p...fm

  • 3. Data: 2002-04-21 14:00:26
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > placac w miejscu gdzie jest tylko zelazko chyba nie ma autoryzacji
    > online?
    > skad wiadomo czy mam srodki na pokrycie transakcji?

    No wlasnie nie wiadomo. Dlatego jest to pole do przekretow, tak samo jak
    wykonywanie transakcji ponizej floor limitu.

    > i skad wiadomo w przypadku wszystkich wypuklych czy nie wyczerpalem
    > dziennego limitu transakcji?

    Jesli sie polaczy z bankiem to... normalnie - a jak nie - to mozesz sobie
    przekrecac bank na ile wlezie :) Najlepiej czyjas karta he he

  • 4. Data: 2002-04-21 14:10:20
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    AMRA wrote:

> [...]
    >
    > Jesli sie polaczy z bankiem to... normalnie - a jak nie - to mozesz sobie
    > przekrecac bank na ile wlezie :) Najlepiej czyjas karta he he

    1.czyli VC debetowa nazywa sie debetowa tylko dlatego ze rozliczenie
    transakcji
    nastepuje najszybciej jak to mozliwe ?

    2.czyli jesli place VC debetowa nie majac srodkow to pakuje sie w
    niedozwolony debet?

    3.czy banki jakos karaja klienta za przekraczanie dziennego limitu
    transakcji karta wypukla?
    wgryzam sie dopiero w temat kart wypuklych i te dzienne limity wydaja mi
    sie bezsensowne
    skoro te karty z natury stworzone sa to transakcji bez autoryzacji
    online, po co
    w takim razie sa ustalane limity?

  • 5. Data: 2002-04-21 14:34:10
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > 1.czyli VC debetowa nazywa sie debetowa tylko dlatego ze rozliczenie
    > transakcji
    > nastepuje najszybciej jak to mozliwe ?

    Nazywaja sie tak, bo korzystajac z POSow mozesz wykonac transakcje w ramach
    dostepnych na twoim koncie srodkow.
    Opisane przeze mnie rzeczy sa wyjatkaim. Moze sie zdarzyc, ze ktos zadzwoni
    i slownie bedzie chcial auoryzowac, albo kazda transkacja bedzie sprawdzona
    w banku.

    > 2.czyli jesli place VC debetowa nie majac srodkow to pakuje sie w
    > niedozwolony debet?

    Jesli nie ma polaczenia z twoim bankiem (czyli na zelazku np) to tak

    A jakby Ci ukradli, to co?

  • 6. Data: 2002-04-21 17:27:01
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > 1.czyli VC debetowa nazywa sie debetowa tylko dlatego ze rozliczenie
    > transakcji
    > nastepuje najszybciej jak to mozliwe ?

    Tak szybko jak bank uzyska informację o przeprowadzonej transakcji. W praktyce jesli
    została ona przeprowadzona bez autoryzacji- kilka dni. Uznanie następuje w większości
    wypadków z data transakcji.

    > 2.czyli jesli place VC debetowa nie majac srodkow to pakuje sie w
    > niedozwolony debet?

    Dokładnie i bank ochoczo przystapi do naliczenia kary :-)))

    > 3.czy banki jakos karaja klienta za przekraczanie dziennego limitu
    > transakcji karta wypukla?

    Z przyjemnością ;-)

> [...]
    > sie bezsensowne
    > skoro te karty z natury stworzone sa to transakcji bez autoryzacji

    Po to, żeby ochronić przed kradzieżą.
    Z reguły karty wypukłe wydawane są klientom znanym bankowi.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-04-21 17:53:29
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Grzegorz wrote:

    > Po to, żeby ochronić przed kradzieżą.
    > Z reguły karty wypukłe wydawane są klientom znanym bankowi.
    > Grzegorz

    a co daja mi limity w przypadku kradziezy skoro zlodziej bedzie kupowal
    w sklepach z zelazkami ?

  • 8. Data: 2002-04-21 17:58:59
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > a co daja mi limity w przypadku kradziezy skoro zlodziej bedzie kupowal
    > w sklepach z zelazkami ?

    To, ze jak wlasciciel zastrzeze karte, to bank nie bedzie za duzo w plecy -
    zanim nie dostarczy listy kart zastrzezonych...

  • 9. Data: 2002-04-21 18:02:33
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Marcin F" <m...@i...pl> wrote in message

    > 1.czyli VC debetowa nazywa sie debetowa tylko dlatego ze rozliczenie
    > transakcji
    > nastepuje najszybciej jak to mozliwe ?

    Nazywa sie tak, poniewaz uzywanie jej powoduje bezposrednie obciazenie
    rachunku posiadacza karty.

    > 2.czyli jesli place VC debetowa nie majac srodkow to pakuje sie w
    > niedozwolony debet?

    Tak.

    > 3.czy banki jakos karaja klienta za przekraczanie dziennego limitu
    > transakcji karta wypukla?

    Nie. Po prostu nie dostaniesz autoryzacji na transakcje przekraczajaca
    dzienny limit wydatkow.

> [...]
    > sie bezsensowne
    > skoro te karty z natury stworzone sa to transakcji bez autoryzacji

    To dwie rozne rzeczy.Bez autoryzacji dokonujesz raczej niewilekich
    transakcji (do kilkuset zlotych). Limity sa na przyklad po to, zeby ktos
    skradziona karta nie zrobil zakupow na 20 tys. przed jej zastrzezeniem.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2002-04-21 18:58:02
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Apr 21, 2002 at 07:53:29PM +0200, Marcin F wrote:

    > a co daja mi limity w przypadku kradziezy skoro zlodziej bedzie kupowal
    > w sklepach z zelazkami ?

    Sa jeszcze floor limity gdzie aklajer okresla kwote powyzej ktorej
    merchant _musi_ autoryzowac transakcje. Np. polcard juz jakis czas
    temu wprowadzil 0 FL na transakcje w imprinterach (wiem, sa wyjatki).

    Inna sprawa ze na dzisiaj imprintery stosuje sie raczej w przypadku
    padu posa.

    --

    --w