  • 1. Data: 2002-04-21 09:17:51
    Temat: "Zelazka"
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...com>

    Witam.

    Czy punkt akceptujacy karty musi posiadac "zelazko"?
    W sobote w "Warcie" chcialem zaplacic za ubezpieczenia, zona wyciaga
    karte, a pani mowi, ze przeprasza, ale na wyswietlaczu POSa (POSu???) ma
    dziwny napis. Patrze, a tam cos w rodzaju "zresetuj terminal" i metrowa
    wstega z niego wychodzaca z powtarzajacym sie tymze napisem. Pytam czy
    maja "zelazko". Nieeeeee.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 2. Data: 2002-04-21 09:43:56
    Temat: Re: "Zelazka"
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > Czy punkt akceptujacy karty musi posiadac "zelazko"?

    Nie musi. Np. eService nie udostepniaja wcale imprinterow.

> [...]
    > dziwny napis. Patrze, a tam cos w rodzaju "zresetuj terminal" i metrowa
    > wstega z niego wychodzaca z powtarzajacym sie tymze napisem.

    2. Co robić gdy zamiast wydruku wysyłki na terminalu pojawia się "Wykonaj
    restart".

    Wchodzimy klawiszem 9 do funkcji nadzorczych i wybieramy 4 aby wykonać
    restart.
    Standardowym hasłem dla funkcji nadzorczych jest "0" i enter
    [ http://www.polcard.com.pl/faq2.html ]

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 3. Data: 2002-04-22 06:57:41
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Nie musi. Np. eService nie udostepniaja wcale imprinterow.

    Czy w przypadku braku połączenia mogę wtedy żądać głosowej autoryzacji ? Chodzi
    o to, czy ekspedient/ka ma obowiązek zadzwonic wtedy do takiego eService, czy
    innego centrum żeby transakcję jednak przeprowadzić ?
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-04-22 08:14:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czy
    > innego centrum żeby transakcję jednak przeprowadzić ?

    Ja powiem tak... postępowanie akceptanta zależy przede wszystkim od tego czy
    chce coś sprzedać. Jeśli mu na tym zależy do prawdopodobnie zadzwoni, jeśli
    nie to znajdzie zawsze jakąś wymówkę. AFAIR umowy aklajer<>akceptant nie
    narzucają takiego obowiązku na akceptanta.

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 5. Data: 2002-04-22 09:05:22
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > AFAIR umowy aklajer<>akceptant nie
    > narzucają takiego obowiązku na akceptanta.

    Czyli niesłusznie nakrzyczałem na sprzedawcę na stacji paliw ;-)
    Tylko co zrobić z paliwem ? ;-))
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-04-22 10:13:32
    Od: <z...@p...onet.pl>

    > Czyli niesłusznie nakrzyczałem na sprzedawcę na stacji paliw ;-)
    > Tylko co zrobić z paliwem ? ;-))
    > Grzegorz

    Nic prostszego - spuścić do cebrzyka lub konewki ;)

  • 7. Data: 2002-04-22 11:35:45
    Od: Robert <r...@g...pl>

    Grzegorz napisał(a):

    > Czyli niesłusznie nakrzyczałem na sprzedawcę na stacji paliw ;-)
    > Tylko co zrobić z paliwem ? ;-))
    > Grzegorz

    w tym momencie sprzedawcy zalezy zeby sprzedac (przeciez z baku ci nie
    odleje) i dzwoni po autoryzacje :)

    robert