  • 1. Data: 2002-04-21 12:28:03
    Temat: Księgowanie przelewu
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    Czy można rozpoznać czy przelew nie pojawia się na koncie z powodu
    opóźnień w księgowaniu (czyli z winy banku docelowego) czy z powodu
    opóźnień w wyjściu pieniędzy z banku pierwszego?

    Renata

  • 2. Data: 2002-04-22 06:54:46
    Temat: Re: Księgowanie przelewu
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Czy można rozpoznać czy przelew nie pojawia się na koncie z powodu
    > opóźnień w księgowaniu (czyli z winy banku docelowego) czy z powodu
    > opóźnień w wyjściu pieniędzy z banku pierwszego?

    Imho niestety nie. A przydałaby się godzina księgowania w banku docelowym i
    godzina wyścia z banku nadawcy. Tak sobie myślę, że to chyba nie jest problem
    podać godzinę wyjścia i wejścia przelewu do banku ? Szczególnie jeśli chodzi o
    konta internetowe.
    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-04-22 08:43:42
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    problem
    > podać godzinę wyjścia i wejścia przelewu do banku ? Szczególnie jeśli

    Też mi tego brakuje. Normą jest, że wierzyciele (a zwłaszcza pracodawcy!)
    twierdzą, że przelew należności już wykonali, a pieniędzy na koncie jak nie
    było, tak nie ma. Szczególnie istotne jest to pod koniec tygodnia, bo
    wówczas nawet niewielka zwłoka powoduje, że pieniądze przez 3 dni przebywają
    "gdzieś w kosmosie".
    Dodanie do przelewu tych informacji poważnie wzmocniło by pozycję banków
    internetowych.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 4. Data: 2002-04-22 09:13:16
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Mon, 22 Apr 2002 10:43:42 +0200, Krzysztof K. Maj <k...@k...eu.org> wrote:

    >było, tak nie ma. Szczególnie istotne jest to pod koniec tygodnia, bo
    >wówczas nawet niewielka zwłoka powoduje, że pieniądze przez 3 dni przebywają
    >"gdzieś w kosmosie".

    Jest już poniedziałek, a moje pieniądze wciąż w kosmosie:(

    Renata

  • 5. Data: 2002-04-22 13:43:17
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@r...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnac7l1c.v51.Renata.Golebiowska@210-moo-4.acn
    .waw.pl...
    > Jest już poniedziałek, a moje pieniądze wciąż w kosmosie:(

    Ale jest dopiero jedenasta. Poczekaj do 14.
    Jeśli ktoś ci zlecił przelew w piątek w okolicy południa, to w wielu bankach
    taki przelew zostanie zaksięgowany dopiero w poniedziałek po południu
    A jak to szło SYBIREM to jeszcze później.
    A jemu ściągnięto pieniądze w dniu zlecenia czyli w rzeczony piątek.
    Przez weekend jakiś bank miał odsetki NBP, ale nie wiadomo, który

    Taka jest "uroda" banków, że transfery ELIXIR nie są ciągłe, ale tylko 2 lub
    3 razy na dobę w dniu roboczym.
    Godzina zlecenia jest zbędną informacją
    Jeśli przelewy składa się papierowe, to mogą się odleżeć wiele godzin, zanim
    zostaną wklepane do komputera , a w krytycznej "przedweekendowej" sytuacji,
    odleżeć się w banku do następnego dnia roboczego.
    Duże niezadowolenie będzie tych, którym wypłatę zlecą 29 kwietnia, przed
    długim weekendem...
    Ktoś może strasznie kląć