  • 1. Data: 2004-02-20 11:25:04
    Temat: inwestowanie w emeryture
    Od: "Marcous" <k...@w...pl>

    jakie sa wasze opinie dot inwestowania w emeryture
    czy warto wykupic ubezpieczenie na zycie z funduszem inwestycyjnym (tzw 3
    filar) np. na 30 lat.
    czy lepiej zainwestowac w same fundusze (np. 30% akcji, 40 mieszany, 30
    obligacji) .

  • 2. Data: 2004-02-20 11:55:15
    Temat: Re: inwestowanie w emeryture
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcous" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > filar) np. na 30 lat.
    > czy lepiej zainwestowac w same fundusze (np. 30% akcji, 40 mieszany, 30

    Jak się chcesz ubezpieczać, to kup ubezpieczenie, a jak chcesz inwestować,
    to inwestuj. Mieszanie produktów jak dla mnie powoduje bezsensowne
    podniesienie kosztów obsługi.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-02-20 13:47:35
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Marcous" <k...@w...pl> skribis:

    >jakie sa wasze opinie dot inwestowania w emeryture

    emeryture i tak dostaniesz od rzadu. chyba ze nie :)

    >czy warto wykupic ubezpieczenie na zycie z funduszem inwestycyjnym (tzw 3
    >filar) np. na 30 lat.

    po co ci ubezpieczenie?

    >czy lepiej zainwestowac w same fundusze (np. 30% akcji, 40 mieszany, 30
    >obligacji) .

    ja bym sie zastanowil nad obligacjami (moze czesc w fundusz pieniezny) i
    nad inwestycjami na innych rynkach nich polski (np. fundusze inwestujace w
    akcje zagraniczne).

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    }} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{
    {{ Forum o bogactwie: http://www.arystoteles.pl/bf/ }}

  • 4. Data: 2004-02-20 14:02:50
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Uzytkownik "l.e:h" <l...@...pl> napisal w
    wiadomosci news:dp3c309adg1ubsmapjk0uh8e9os8vsjr1v@4ax.com...
    > "Marcous" <k...@w...pl> skribis:

    > emeryture i tak dostaniesz od rzadu. chyba ze nie :)

    > po co ci ubezpieczenie?

    Ja tez zdecydowaniem odradzam laczenia ubezpieczenia z szczedzaniem na
    emeryture.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 5. Data: 2004-02-20 14:42:56
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski"
    > Ja tez zdecydowaniem odradzam laczenia ubezpieczenia z szczedzaniem na
    > emeryture.

    a jesli jest to cos takiego jak oferuje Nationwide - nazywa sie "ubezpieczenie"
    żeby nie placic belkowego co chwilę (jak np na lokacie rocznej) ale praktycznie
    to zarzadzanie wybranymi funduszami

    Czy takie oszczedzanie dopuszczasz - własnie nachodzi mnie ich agentka :-)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2004-02-20 15:05:48
    Od: "Zeus" <y...@p...onet.pl>

> [...]
    > filar) np. na 30 lat.
    > czy lepiej zainwestowac w same fundusze (np. 30% akcji, 40 mieszany, 30

    sprawa przedstawia sie tak:
    generalnie najlepiej odzielnie ubezpieczyc sie (np terminowka, dozywotnio) a
    odzielnie inwestowac.
    wiekszosc Tow Ub na życie pobiera strasznie duze oplaty np Royalpbk - 9 zl
    miesiecnie za prowadzenie rachunku, plus do tego aż 2,5% opłaty za
    zarządzanie (mysle ze to ogromna stawka), do tego jeszcze dochodzi 5%
    różnica pomiedzy ceną kupna i sprzedaży jednostek uczestnictwa, jak sobie
    porownasz z oplatami pobieranymi przez TFI to sam zobaczysz. wiec na
    pierwszy rzut oiem wynika ze polisa z fund sie nie oplaca

    ALE

    zaleta polisy z funduszem jest mozliwosc zmiany w trakcie programu sumy
    ubezpieczenia
    najczesciej do wyboru masz sume ubezpiecznia bedaca wielokrotnoscia skaldki
    rocznej npo od 5000 do 150000. i tak mozna sobie na poczatku "wykupic mala
    sume ubezpiecznia jesli nie ma sie rodziny dzieci itp i potem bez problemow
    jak zajdzie takak potrzeba zwiakszyc ja na maksa (jesli np dowiesz sie ze
    chorujesz lub jesli potrzebuesz wiekszej ochrony i innych powodow), no i
    chba ie pociaga to ze soba dodatkowych badan lekarskich itp.
    dochodzi do tego jeszcze mozliwosc wykupienia opcji dodatkowych np
    zabezpieczenie oplacania skladekj na wypadek trwalej niezdolnosci do pracy,
    ubezpieczenia "szpitalne", NW. niektore opcje sa bardzo ciekawe i przydatne.
    i wlasnie one sa chyba najwiekszym plusem kupna polisy z funduszem

    Osobiscie czekam i chcialbym obnizki kosztow administracyjnych
    inwestycyjnych funduszy ubezpieczeniowychbo mysle ze sa duzo za duze.

    a taka mala dygresja czy jak wezmiesz 30% akcji, 40 mieszany, 30 obligacji
    to to nie bedzie to samoa jak 100% w fundusz zrownowazony??
    moze jak juz zrobic tak na pocztaku przez 10 - 15 lat inwestowac w akcje
    potem zrownowazony a ostatnie 5 lat w obligacje itp
    no oczywiscie zalezy ile chcesz oszczedzac :-))

    pozdr Zeus .

  • 7. Data: 2004-02-20 15:17:32
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Czy takie oszczedzanie dopuszczasz - własnie nachodzi mnie ich agentka :-)
    > *** blad ***

    Polecam jakiekolwiek, ktore powieksza wartosc kapitalu na koncie po
    odliczeniu wszelakich prowizji :) A ten przyrost na koncie powinien byc
    przynajmniej rowny rentownosci bonow 52-tygodniowych. Wszystkie inne metody
    oszczedzania na emerture (czyli te ktore nie powiekszaja kapitalu na koncie
    o wiecej niz rentownosc bonpw 52-tygodniowych) mozna wyrzucic do kosza :)

  • 8. Data: 2004-02-20 15:42:59
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > porownasz z oplatami pobieranymi przez TFI to sam zobaczysz. wiec na
    > pierwszy rzut oiem wynika ze polisa z fund sie nie oplaca

    Skąd masz takie dokładne informacje ?

> [...]
    > rocznej npo od 5000 do 150000. i tak mozna sobie na poczatku "wykupic mala
    > sume ubezpiecznia jesli nie ma sie rodziny dzieci itp i potem bez

    Inny plus to moim zdaniem jeszcze plusy związane z odpisami podatkowymi
    z tego co wiem składki na ubezpieczenie emerytalne w funduszu emeryt. 3
    filaru
    zwolnione są z opodatkowania, więc składki ubezpieczenieowe również, bo
    chyba nie ma rozdzielenia co jest na ubezpieczenie a co faktyczną składką
    emerytalną.
    Pewnie jest jakieś zabezpieczenie ale np gdyby ktoś zaproponował produkt
    gdzie 95% kasy idzie na ubezpieczeine a 5% na emeryturę to mniej
    kosztowałoby
    takie ubezpieczenie niż tradycyjne, a do tego jeszcze jakias groszowa
    emerytura
    by była :)

  • 9. Data: 2004-02-20 15:50:27
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004 14:47:35 +0100, "l.e:h"
    <l...@...pl> wrote:

    >emeryture i tak dostaniesz od rzadu. chyba ze nie :)

    dziś - jeszcze tak. Dasz głowę, że za 30 lat też?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2004-02-20 16:01:25
    Od: "Zeus" <y...@p...onet.pl>

    > Skąd masz takie dokładne informacje ?

    bylem na szkoleniu ostatnio i to jest pewne w przypadku tej firmy

> [...]
    > zwolnione są z opodatkowania, więc składki ubezpieczenieowe również, bo
    > chyba nie ma rozdzielenia co jest na ubezpieczenie a co faktyczną składką

    hmm o jakim podatku mowisz bo chyba raczej nie od fizycznych i wydaje mi si
    ze w przypadku podatku od zyskow z "lokat" to sie go raczej placi
    jak juz to duzo mozna zyskac z ubezpieczeniu dzieki klauzuli ze komornik nie
    moze zajac wiecje niz 30% kasy ale nie jestem pewnien diokladnie ile

> [...]
    > kosztowałoby
    > takie ubezpieczenie niż tradycyjne, a do tego jeszcze jakias groszowa

    nie zawsze najtanszym zabepieczeniem jest ubezpieczenie terminowe na życie