  • 11. Data: 2004-02-20 16:04:48
    Temat: Re: inwestowanie w emeryture
    Od: "Zeus" <y...@p...onet.pl>

    > a jesli jest to cos takiego jak oferuje Nationwide - nazywa sie
    "ubezpieczenie"
    > żeby nie placic belkowego co chwilę (jak np na lokacie rocznej) ale
    praktycznie
    > to zarzadzanie wybranymi funduszami
    >
    > Czy takie oszczedzanie dopuszczasz - własnie nachodzi mnie ich agentka :-)
    > *** blad ***

    zbadaj dokladnie oplaty za zarzadzanie administracje i porownaj jakbys
    chcial zainwestowac kase bezposrednio w fundusze (z belkowym jest tak samo
    dopiero po zamknieciu inwstycji placisz)
    a jak ci agentak powie te oplty to z chcecia sie zapoznam wrzuc na liste

    thx
    Zeus

  • 12. Data: 2004-02-20 17:02:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Zeus"
    > "ubezpieczenie"

    > a jak ci agentak powie te oplty to z chcecia sie zapoznam wrzuc na liste

    to sie nazywa PIN Lokata - wrzucasz min 20k i opłaty są 2% rocznie
    (pobierane co miesiac)
    w ramach tego masz 2 razy w roku polisowym prawo do bezplatnej zmiany pomiedzy
    funduszami. Plata zmiana to 15 zl - nie zalezy od wartosci

    po 2 latach mozna ewentalnie zlikwidowac bez dodatkowych prowizji - placi sie w
    tym momencie dopiero podatek Belki
    (likwidacja w 1-szym roku 3%, 2 drugim 2%)

    Jak zemrzesz to uposazony dostaje nie mniej niz zainwestowales
    dysponuja wieloma dobrymi funduszami - maja na www
    *** blad ***

  • 13. Data: 2004-02-20 17:17:05
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to zarzadzanie wybranymi funduszami
    >
    > Czy takie oszczedzanie dopuszczasz - własnie nachodzi mnie ich agentka :-)

    Od Nationwide radzę trzymać sie z daleka. Cały prawie zarząd to
    spadochroniarze z Cigna SA, którzy wprowadzają kolejną firmę w kanał. Tej
    firmie nie rokuję długiego pobytu na polskim rynku ubezpieczeniowym.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 14. Data: 2004-02-20 18:42:41
    Od: " Shreek" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcous" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jakie sa wasze opinie dot inwestowania w emeryture
    > czy warto wykupic ubezpieczenie na zycie z funduszem inwestycyjnym (tzw 3
    > filar) np. na 30 lat.
    > czy lepiej zainwestowac w same fundusze (np. 30% akcji, 40 mieszany, 30
    > obligacji) .

    Ech, już naście lat minęło od wejścia do Polski firm mieszających inwestycje
    z ubezpieczeniami a oni dalej sprzedają przedpotopowe produkty finansowe...
    Jak chcesz zbierać kasę na emeryturę to ją zbieraj inwestując w coś (co
    według Ciebie lub osoby, która według Ciebie się na tym zna przyniesie
    rozsądne zyski w długoterminowej perspektywie)
    A jak chcesz się ubezpieczyć to się ubezpiecz w firmie która za stosunkowo
    najniższą składkę ubezpieczy to czym ryzykujesz najbardziej - jak się boisz
    śmierci to się ubezpiecz na życie, a jak się boisz że wylądujesz połamany
    (np po na nartach) w szpitalu to się ubezpiecz od nieszczęśliwych wypadków.

    Jedno jest pewne: nie mieszaj inwestycji z ubezpieczeniem.

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 15. Data: 2004-02-20 19:05:01
    Od: "Zeus" <y...@p...onet.pl>

    > Jak zemrzesz to uposazony dostaje nie mniej niz zainwestowales
    > dysponuja wieloma dobrymi funduszami - maja na www
    > *** blad ***

    a jest jakas suma ubezpiezenia różna od środków ktore wsadzisz??

    i nie ma innych opłat?? (administracyjna?)

    Pozdr Zeus

  • 16. Data: 2004-02-20 21:22:57
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > dziś - jeszcze tak. Dasz głowę, że za 30 lat też?

    Ja tam wolę na rząd nie liczyć i sam zbieram. Jak policzyłem ile mogę
    uskładać przez 30 lat, odkładając miesiąc w miesiąc, to mi oczy na wierzch
    wyszły z wrażenia.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 17. Data: 2004-02-21 00:07:05
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> skribis:

    >dziś - jeszcze tak. Dasz głowę, że za 30 lat też?

    dlatego napisalem "chyba ze nie". Ale mimo wszystko teoretycznie tak.
    Zreszta jak rzad zrobi taki numer z emeryturami, to czemu by nie mial np
    zabrac oszczednosci/inwestycji w FI - bywaly w historii przypadki
    zabierania przez rzad oszzednosci w bankach.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    }} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{
    {{ Forum o bogactwie: http://www.arystoteles.pl/bf/ }}

  • 18. Data: 2004-02-21 00:07:07
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> skribis:

    >Ja tam wolę na rząd nie liczyć i sam zbieram. Jak policzyłem ile mogę
    >uskładać przez 30 lat, odkładając miesiąc w miesiąc, to mi oczy na wierzch
    >wyszły z wrażenia.

    Liczyles tylko zbierane pieniadze, czy uwzgledniales tez jakies zyski?

    Pozdrawiam, Leh.

  • 19. Data: 2004-02-21 00:07:09
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> skribis:

> [...]
    >w ramach tego masz 2 razy w roku polisowym prawo do bezplatnej zmiany pomiedzy
    >funduszami. Plata zmiana to 15 zl - nie zalezy od wartosci

    W mbanku masz prawo do dowolnej ilosci zmian za darmo. Bez 2% rocznie.

    >po 2 latach mozna ewentalnie zlikwidowac bez dodatkowych prowizji - placi sie w
    >tym momencie dopiero podatek Belki

    Tak czy siak belke trzeba zaplacic. Zarobisz nieco na odsetkach od
    niezaplaconej belki - policz tylko ile.
    JESTES PEWIEN ze zmieniajac fundusze nie zaplacisz belki??

    >Jak zemrzesz to uposazony dostaje nie mniej niz zainwestowales

    jedyny plus, ale w sumie niewielki.

    Pozdrawiam, Leh.

  • 20. Data: 2004-02-21 01:15:08
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    l.e:h <l...@...pl> napisał(a):

    > Zreszta jak rzad zrobi taki numer z emeryturami, to czemu by nie mial np
    > zabrac oszczednosci/inwestycji w FI - bywaly w historii przypadki
    > zabierania przez rzad oszzednosci w bankach.

    BTW pamietacie pomysl Kaczmarka z wstrzymaniem wplat do OFE?
    On to mowil calkiem na trzezwo, chyba jako Minister Skarbu...
    Racjonalizator pie....y

    --
    Franz