  • 21. Data: 2004-02-21 11:01:23
    Temat: Re: inwestowanie w emeryture
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "l.e:h" <l...@...pl> napisał w
    wiadomości news:b48d309ku49p5dg2c30c98nnbbdh0l3pvu@4ax.com...

    > Liczyles tylko zbierane pieniadze, czy uwzgledniales tez jakies zyski?

    Uwzględniałem stopę zwrotu na poziomie bodaj 7% czy 10% rocznie, więc imo
    niespecjalnie wygórowaną (przynajmniej w obecnych warunkach, gdy za półtora
    roku można było ponad 70% mieć:)).

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 22. Data: 2004-02-21 19:22:58
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

> [...]
    > niespecjalnie wygórowaną (przynajmniej w obecnych warunkach, gdy za półtora

    Dolicz jeszcze inflację.

  • 23. Data: 2004-02-22 00:02:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:87smh4i6el.fsf@195-tar-2.acn.waw.pl...

    > Dolicz jeszcze inflację.

    Wliczyłem - pisałem o realnej stopie.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 24. Data: 2004-02-22 06:35:06
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    > a jesli jest to cos takiego jak oferuje Nationwide - nazywa sie
    "ubezpieczenie"
    > żeby nie placic belkowego co chwilę (jak np na lokacie rocznej) ale
    praktycznie
    > to zarzadzanie wybranymi funduszami
    >
    > Czy takie oszczedzanie dopuszczasz - własnie nachodzi mnie ich agentka :-)
    > *** blad ***

    Czy potrafisz wymienić jakiekolwiek korzyści inwestowania poprzez Nationwide
    w porównaniu z inwestowaniem samodzielnym???

    1.Agentka bedzie ci napewno pokazywała symulacje przyszłych zysków.. spytaj
    skąd je wzięła???
    1a. Gdy bedzie czarować, że będzie Ci doradzać jak inwestować, spytaj ją
    jakie ma doświadczenie w doradztwie inwestycyjnym???
    2. Spytaj o wszystkie koszty. roczne, miesięczne i tygodniowe i dokładnie to
    policz, czy są one niższe niż w przypadku samodzielnych wpłat?
    3. czy w zamian za opłacanie ryzyka ubezpieczeniowego dostajesz (Twoi
    zstępni)jakąkolwiek kwotę ubezpieczenia.?
    4. Czy zawsze możesz wypłacić swoje pieniądze?

    O.

  • 25. Data: 2004-02-22 06:41:54
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    > to sie nazywa PIN Lokata - wrzucasz min 20k i opłaty są 2% rocznie
    > (pobierane co miesiac)

    kupujesz sam i opłaty są "0" procent rocznie

    > w ramach tego masz 2 razy w roku polisowym prawo do bezplatnej zmiany
    pomiedzy
    > funduszami. Plata zmiana to 15 zl - nie zalezy od wartosci

    kupujesz w mbanku i konwersje są za "0" złotych

    > po 2 latach mozna ewentalnie zlikwidowac bez dodatkowych prowizji - placi
    sie w
    > tym momencie dopiero podatek Belki
    > (likwidacja w 1-szym roku 3%, 2 drugim 2%)

    kupujesz sam i likwidacja w dowolnym momencie jest za "0" procent

    > Jak zemrzesz to uposazony dostaje nie mniej niz zainwestowales
    > dysponuja wieloma dobrymi funduszami - maja na www
    > *** blad ***

    jak zemrzesz to rodzina dostanie (w przypadku gdy sam inwestowałeś)
    dokładnie to, co zainwestowałeś.

    .... podatek belki - czasem to może być mniej niż koszt obsługi w nationwide
    i multiportfelu (podobny "towar")
    ... podatek spadkowy - w zależności od pokrewieństwa i kwoty - można go nie
    zapłacić i jak w zdaniu poprzednim czasem koszt obsługi może być wyższy niż
    podatek...

  • 26. Data: 2004-02-23 11:33:48
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Ania" <a...@w...pl> skribis:

    >jak zemrzesz to rodzina dostanie (w przypadku gdy sam inwestowałeś)
    >dokładnie to, co zainwestowałeś.

    eee? a podatek od spadkow?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    }} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{
    {{ Forum o bogactwie: http://www.arystoteles.pl/bf/ }}

  • 27. Data: 2004-02-23 11:34:18
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Ania" <a...@w...pl> skribis:

    >1a. Gdy bedzie czarować, że będzie Ci doradzać jak inwestować, spytaj ją
    >jakie ma doświadczenie w doradztwie inwestycyjnym???

    i czy ma licencje doradcy inwestycyjnego :)

    >2. Spytaj o wszystkie koszty. roczne, miesięczne i tygodniowe i dokładnie to
    >policz, czy są one niższe niż w przypadku samodzielnych wpłat?

    .. porowanj koszty z zyskami w pierwszych latach.

    >3. czy w zamian za opłacanie ryzyka ubezpieczeniowego dostajesz (Twoi
    >zstępni)jakąkolwiek kwotę ubezpieczenia.?

    nie oplacasz ryzyka ubezpieczeniowego w PIN.

    Pozdrawiam, Leh.

  • 28. Data: 2004-03-01 10:42:43
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Zeus"

    > a jest jakas suma ubezpiezenia różna od środków ktore wsadzisz??
    > i nie ma innych opłat?? (administracyjna?)

    suma jest taka jak zainwestowales, a oplaty ciągną rowno 2% rocznie rozlozone na
    miesiace - za to pare razy w roku mozesz zmieniac sklad pertfela
    *** blad ***