  • 1. Data: 2003-09-13 18:39:07
    Temat: inteligo - wpłaty gotówkowe
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Tak się ostatnio zastanawiałem - czy w porządku jest, że wpłaty gotówkowe na
    inteligo, dokonywane w placówkach _własnego_ banku - PKO BP, są księgowane z
    datą wpływu na rachunek?

    W końcu wpłata odbywa się w placówce banku. OK, ja rozumiem kwestie
    techniczne. Ale to chyba da się zaksięgować z datą wpłaty? Skoro już wtedy
    bank _miał_ te pieniądze...

    Zastanawiam się, czy nie skrobnąc kilka zdań na przykład do UOKiK - co o tym
    sądzicie ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 2. Data: 2003-09-13 19:15:43
    Temat: Re: inteligo - wpłaty gotówkowe
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
    > Zastanawiam się, czy nie skrobnąc kilka zdań na przykład do UOKiK -
    > co o tym sądzicie ?

    Trudno takiemu dogodzic ;) Za free ma i jeszcze narzeka :)

  • 3. Data: 2003-09-13 19:16:15
    Od: Piotr Konieczny <p...@s...must.die>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> 's told us:

    > Tak się ostatnio zastanawiałem - czy w porządku jest, że wpłaty
    > gotówkowe na inteligo, dokonywane w placówkach _własnego_ banku - PKO
    > BP, są księgowane z datą wpływu na rachunek?

    Dla mnie troche dziwne (punkt widzenia laika) jest to ze te kochane
    eliksiry to nie chca sie odbywac w soboty i niedziele - moze ktos mi to
    wyjasni - dlaczego?

    Z ciekawosci pytam. No ale swiat dazy do wygody... co jesli potrzebuje
    pieniedzy na koncie w niedziele, a dzis jest sobota!?

    --
    .::piko::.. ........................
    :GG: 2147700 | http://www.piko.tk::

  • 4. Data: 2003-09-13 19:23:15
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotr Konieczny wrote:
> [...]
    >
    > Z ciekawosci pytam. No ale swiat dazy do wygody... co jesli potrzebuje
    > pieniedzy na koncie w niedziele, a dzis jest sobota!?

    To sobie wyobraz, ze na zachodzie jest zazwyczaj 1 sesja, najwyzej 2 sesje
    ichnego Elixiru dziennie (w dzien roboczy), a w USA to jeszcze lepiej maja,
    bo duza czesc obrotu to dalej sa zwykle czeki.
    Co do pytania - Po porostu przelewami w Polsce zarzadza KIR , a ona dzila
    tylko w dni robocze.
    W niektorych bankach mozesz za to robic przelewy wewnetrzne on-line 7 dni w
    tygodniu.

  • 5. Data: 2003-09-13 19:30:16
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:bjvqd0$kap$1@news.onet.pl...

    > Trudno takiemu dogodzic ;) Za free ma i jeszcze narzeka :)

    Po prostu rozdrażnili mnie tym, że coraz częściej pieniążki znikały na 2
    dni, a ostatnio kilka kPLN zniknęło na 3 dni...

    Poza tym chodzi o zasadę.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 6. Data: 2003-09-13 20:29:48
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" napisał:

> [...]
    | W końcu wpłata odbywa się w placówce banku. OK, ja rozumiem kwestie
    | techniczne. Ale to chyba da się zaksięgować z datą wpłaty? Skoro już wtedy

    Przeczytałem właśnie regulamin rachunku, tj. "Ogólne warunki prowadzenia
    rachunków i świadczenia usług przez Powszechną Kasę Oszczędności Bank Polski
    SA dla Posiadaczy Kont Inteligo".
    Nie wiem co macie w samej umowie, ale podejrzewam, że nic więcej na temat
    wpłat niż w tym regulaminie.
    Tak zakręconego regulaminu jeszcze nie widziałem :). Wydaje mi się, że jest
    to stary regulamin Inteligo bezmyślnie przerobiony po zakupie Inteligo przez
    PKO BP SA.
    "§ 28. Wpłaty na rachunek w ramach Konta Inteligo mogą być dokonywane, w
    szczególności w drodze: wpłaty gotówkowej w oddziałach innych banków, wpłaty
    gotówkowej w placówkach Poczty Polskiej, przelewu z innego rachunku
    bankowego"
    Świetnie, ciekawe dlaczego jako przykładu nie podają wpłaty na rachunek
    dokonywanej we własnym banku :)
    W każdym bądź razie:
    "Odsetki od środków zgromadzonych na rachunku w ramach Konta są naliczane od
    dnia wpływu środków na rachunek do dnia poprzedzającego wypłatę środków
    włącznie".
    Wydaje mi się, że w prawdzie nie napisali tego wprost, ale jest to logiczne,
    że jeśli dokonuje się wpłaty na rachunek we własnym banku, to wtedy ma
    miejsce "dzień wpływu środków na rachunek", a więc z datą tego dnia powinien
    być dokonany zapis i od tego dnia powinny być naliczane odsetki.
    Pozostałe argumenty za tym, że powinni księgować środki z datą dokonania
    wpłaty w placówce banku:
    - w regulaminie nie ma żadnego zapisu, że ma być inaczej,
    - skoro w regulaminie brak jest wyraźnego zapisu, to można posłużyć się
    analogią do zasad obowiązujących przy prowadzeniu innych rachunków przez PKO
    BP SA - w przypadku każdego rachunku prowadzonego przez ten bank wpłaty
    dokonane w placówkach (w tym agencjach) banku są księgowane na rachunkach z
    datą ich faktycznego dokonania.

    Proponuję więc składać w każdym wypadku reklamację u konsultanta Inteligo,
    do czego jest się właściwie zobowiązanym w przypadku "zaistnienia
    jakichkolwiek wątpliwości" w terminie 14 dni od dnia otrzymania wyciągu.
    :-))
    Jak nie będzie to skutkować, to chyba powinien ktoś się poświęcić i zwrócić
    o rozstrzygnięcie do arbitra bankowego.
    Przy takich zapisach jak w regulaminie tego konta, na mój nos sprawa jest na
    100% wygrana i PKO BP SA będzie musiało w konsekwencji albo księgować jak
    należy, albo zmienić regulamin :)

    Pozdr.,

  • 7. Data: 2003-09-13 20:34:41
    Od: "Kuba, Łódź" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bjvumd$i1l$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> [...]
    jest
    > to stary regulamin Inteligo bezmyślnie przerobiony po zakupie Inteligo

    Kiedy nastąpiło przejęcie Inteligo przez PKO BP? Czyje było wcześniej?
    Gdzie wogóle znajduje się archiwum grupy?
    Qba

  • 8. Data: 2003-09-13 20:44:04
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]

    jest
    > to stary regulamin Inteligo bezmyślnie przerobiony po zakupie Inteligo

    Regulamin nie był zmieniany po przejęciu przez PKO BP.

    > Jak nie będzie to skutkować, to chyba powinien ktoś się poświęcić i
    zwrócić
    > o rozstrzygnięcie do arbitra bankowego.

    E tam arbiter, zaczynam skrobać do UOKiK. I jeszcze czymś mi podpadli -
    poczekam jeszcze na reakcję. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 9. Data: 2003-09-13 20:44:25
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    www.google.pl

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 10. Data: 2003-09-13 20:53:56
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba, Łódź" napisał:

    | Kiedy nastąpiło przejęcie Inteligo przez PKO BP?

    Formalnie konta Inteligo prowadzone są przez PKO BP SA od 01 listopada 2002
    r. (PKO BP SA stało się właścicielem 100% akcji w Inteligo Financial
    Services SA).

    | Czyje było wcześniej?

    Inteligo Financial Services SA powstało na początku 2000 r.
    Pod koniec 2000 r. inwestorem strategicznym w IFS SA został Bankgesellschaft
    Berlin AG.

    | Gdzie wogóle znajduje się archiwum grupy?

    Na pewno na jakimś serwerze :)
    Proponuję stare wątki czytać poprzez Google
    http://groups.google.pl/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_
    ugroup=pl.biznes.banki&l
    r=lang_pl&hl=pl