  • 1. Data: 2003-09-13 12:50:00
    Temat: Re: SKOKi - opinie ?
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    12 Sep 03 16:03, Zbyszek pisal do All:

    Z> rozważam oszczędzanie w SKOK, proszę o opinie od klientów, szczególnie
    Z> SKOK im. Chmielewskiego. Czytałem o kwestiach gwarancyjnych,
    Z> interesuja mnie odczucia subiektywne i opłacalność.

    Ogólnie polecam SKOKi ze wzgledu na wysokie oprocentowanie depozytów oraz IMO
    b. dobre zabezpieczenie wkładów. Nie znam warunków "Chmielewskiego" - korzystam
    z usług SKOK dostepnych w W-wie.
    Warto zapoznać sie z ofertami kilku SKOK (jeśli są dostepne na danym terenie)
    ponieważ każdy SKOK stosuje wlasne, czasem bardzo różniące się wysokości
    opłat wpisowych, obowiazkowych udziałów, wkładów oraz tabel oprocentowania
    wkładów depozytowych (także na ROR i "a vista") oraz składek.
    Udział i comiesieczne składki tzw. IKS są zwrotne. Niekiedy IKS dość wysoko
    oprocentowane.
    Niektore SKOK zwalniaja z obowiazku wplat comiesiecznych skladek członkow
    "tylko lokujących", ale wtedy naogol zamknięta jest ewentualność wzięcia
    pożyczki lub tzw. "chwilówki", - stąd n.p. w innych SKOK lokuję wkłady
    krotkoterminowe (1-3 mies) a w innych wkłady długoterminowe (>=9mies.)

    Przy zakładaniu lokat warto sprawdzic kiedy była ostatnio modyfikowana tabela
    oprocentowania (jesli decydujemy sie na oprocentowanie zmienne) oraz dowiedziec
    sie ilokrotnie tabela oprocentowania byla zmieniana w roku poprzedzajacym.
    Niektore SKOK rzadko zmieniaja oprocentowanie, ale jak juz to bolesnie, - inne
    dosc systematycznie, prawie jak banki, ale o kilka pkt. bazowych.
    Takie informacje mogą byc przydatne przy decyzji o wyborze SKOK dla czasu
    trwania lokaty.

    Oszczedzającym mozna polecic zapoznanie sie z ofertami lokat "systematycznego
    oszczedzania" z comiesiecznymi wpłatapi stalej lub zmiennej kwoty, - ale tu
    radzę zwracac baczną uwagę na kapitalizację i oprocentowanie _efektywne_ a nie
    nominalne.

    W zadnym SKOK nie polecam robić jakichkolwiek operacji z ROR i Karty. Drogo!!!

    - Do oszczędzania i lokat są "the best" :)

    Dla tych, ktorym banki odmówiły pozyczki/kredytu (a nie są notowani w BIK)
    SKOKi nogą tez być jedynym wzglednie tanim źródłem gotówki - z pewnoscią tańszym
    niż n.p. osławiony Provident.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-