  • 1. Data: 2003-09-13 11:47:17
    Temat: fundusze
    Od: "ERDE" <n...@n...com>

    hej!

    Proste pytanie: jaki fundusz inwestycyjny (z dostepnych
    w supermarkecie mbanku) polecacie?

    Ostatnio zainwestowalem jakas tam sume w skarbiec net,po kilku
    dniach bylem juz do tylu o stowe :) i starata z nia na dzien sie powieksza.
    A to ponoc jeden z lepszych funduszy....:)

    Stad moje dosc proste pytanie,
    jakie sa Panstwa doswiadczenia w temacie? Oplaca sie
    w to bawic? Czy lepiej dac sobie spokoj?

    Tak,wiem - ryzyko itd...ale bez jaj - przy takiej potencjalnej
    stopie zwrotu jaka oferuja polskie fundusze w stosunku do ryzyka
    to juz lepiej samemu cos kupic i sprzedac :) Ryzyko tez jest,ale
    stopa zwrotu kilkanascie razy wieksza (uwzgledniajac to,ze przy takiej
    operacji stopa zwrotu dotyczy krotkiego okresu czasu,a w funduszach
    - dlugiego).

    Od razu mowie,ze nie mam ochoty codziennie analizowac rynku
    itd...i przerzucac pieniadze miedzy funduszami. To fundusz
    powinien zajac sie zarabianiem na srodkach,ktore dostarczaja mu klienci i
    tyle.

    Pozdrawiam
    Erde

  • 2. Data: 2003-09-13 12:12:44
    Temat: Re: fundusze
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Proste pytanie: jaki fundusz inwestycyjny (z dostepnych
    > w supermarkecie mbanku) polecacie?

    zależy jak długo chcesz inwestować, jakie ryzyko możesz ponieść, jakiego
    zysku oczekujesz ...

    > Ostatnio zainwestowalem jakas tam sume w skarbiec net,po kilku
    > dniach bylem juz do tylu o stowe :) i starata z nia na dzien sie
    powieksza.

    a wiesz może w co inwestuje Skarbiec Net ??? jak nie wiesz to się doucz - bo
    kupując jednostki zaznaczałeś że znasz statut tego FI, a jak już poznasz w
    co on inwestuje to zobacz sobie sytuację na rynku, na giełdach i już masz
    odpowiedź na pytanie "dlaczego jestem stówę w plecy"

    > A to ponoc jeden z lepszych funduszy....:)

    bo jest

    > Stad moje dosc proste pytanie,
    > jakie sa Panstwa doswiadczenia w temacie? Oplaca sie
    > w to bawic? Czy lepiej dac sobie spokoj?

    opłaca się

> [...]
    > stopa zwrotu kilkanascie razy wieksza (uwzgledniajac to,ze przy takiej
    > operacji stopa zwrotu dotyczy krotkiego okresu czasu,a w funduszach

    biedactwo majaczy ...

    > Od razu mowie,ze nie mam ochoty codziennie analizowac rynku
    > itd...i przerzucac pieniadze miedzy funduszami.

    jak nie masz ochoty to nie inwestuj w FI akcyjne tylko w FRP lub FO, poza
    tym FI to inwestycja w długim terminie a nie krótkowzroczna

    >To fundusz
    > powinien zajac sie zarabianiem na srodkach,ktore dostarczaja mu klienci i
    > tyle.

    i tym się zajmuje, ale jak widze ty nic nie wiesz o FI więc na początek
    polecam lekturę http://www.gtfi.pl/publikacje/abc.pdf lub
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/abcfund.html

    pozdr
    david

  • 3. Data: 2003-09-13 12:28:45
    Od: "ERDE" <n...@n...com>

    > jak nie masz ochoty to nie inwestuj w FI akcyjne tylko w FRP lub FO, poza
    > tym FI to inwestycja w długim terminie a nie krótkowzroczna

    Oj, kolego, przestan mi pieprzyc za przeproszeniem o stanie mojego umyslu
    ,ale udziel informacji. Ja sie wlasnie pytam o doswiadczenia innych - czy po
    "przetrzymaniu"
    spadku faktycznie im sie oplacalo w dluzszym okresie czasu?
    Doswiadczenia,rozumiesz?
    Jak co komu wyszlo...Czy byl iagle zmuszany do zonglerki itd...FI to w koncu
    nie gielda.

    ---
    BTW:
    Wiesz, mam znajomego - 3ma kase w szwajcarskim banku, daja
    mu 20% rocznie :))) Zero ryzyka - fajnie,prawda?

  • 4. Data: 2003-09-13 12:30:13
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bjv03c$1de$...@S...icm.edu.pl,
    ERDE <n...@n...com>:

    > Ostatnio zainwestowalem jakas tam sume w skarbiec net,po kilku
    > dniach bylem juz do tylu o stowe :) i starata z nia na dzien sie
    > powieksza. A to ponoc jeden z lepszych funduszy....:)

    No pewnie. Np. w skarbiec akcja bylbys do tylu juz kilka tysiecy ;)

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-09-13 12:35:37
    Od: "ERDE" <n...@n...com>

    > No pewnie. Np. w skarbiec akcja bylbys do tylu juz kilka tysiecy ;)

    :) No co ty,az tyle to ja nie zainwestowalem zeby byc o 100% do tylu.
    Traktuje to raczej jako eksperyment - jakas tam strate przezyje i najwyzej
    dam sobie spokoj. Najbardziej interesuja mnie opinie ludzi,ktorzy sie
    w to bawia...

    Pozdrawiam
    Erde

  • 6. Data: 2003-09-13 12:38:27
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik "ERDE" <n...@n...com>

    > :) No co ty,az tyle to ja nie zainwestowalem zeby byc o 100% do tylu.

    To daj sobie spokój z akcyjnymi i hybrydowymi. Tam możesz być sporo do
    przodu, ale i sporo do tyłu, więc jak dostajesz palpitacji po zniknieciu 100
    PLN to to nie dla Ciebie :-)

    > Traktuje to raczej jako eksperyment - jakas tam strate przezyje i najwyzej
    > dam sobie spokoj. Najbardziej interesuja mnie opinie ludzi,ktorzy sie
    > w to bawia...

    Tu większość się w to bawi.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-09-13 12:45:35
    Od: "ERDE" <n...@n...com>

    > To daj sobie spokój z akcyjnymi i hybrydowymi. Tam możesz być sporo do
    > przodu, ale i sporo do tyłu, więc jak dostajesz palpitacji po zniknieciu
    100
    > PLN to to nie dla Ciebie :-)

    Palpitacji nie dostaje - raczej sie zainteresowalem bardziej tematem :)
    To chyba nic zlego? Nie zauwazyles ":)" ? :)

    > Tu większość się w to bawi.

    No i z jakimi wynikami? No gdzie ta opinia?
    Ja bardzo chetnie wyslucham, i jeszcze bede wdzieczny,
    opinii,ktore faktycznie cos wnosza,zamiast
    "e ty taki owaki sie nie nadajesz bo ja tu wiesz inwestuje miliony
    i jestem drugim sorosem " :))))) bez urazy,to nie do Ciebie.

    Pozdrawiam
    Erde

  • 8. Data: 2003-09-13 12:48:31
    Od: "ERDE" <n...@n...com>

    > To daj sobie spokój z akcyjnymi i hybrydowymi. Tam możesz być sporo do
    > przodu, ale i sporo do tyłu, więc jak dostajesz palpitacji po zniknieciu
    100
    > PLN to to nie dla Ciebie :-)

    I jeszcze jedno pytanie, kiedy powinienem dostac palpitacji?
    Tzn. jak "wyniuchac" ze lepiej sie zwijac? Macie jakies progi?
    Moze kilka prostych rad?

    Od razu mowie,ze nie chce sie przenosic do obligacyjnych itd.
    Po prostu chcialbym sprobowac i szukam wiedzy i madrosci ( :) )
    u ludzi, ktorzy maja w tym temacie jakies doswiadcznie.

    Pozdrawiam
    Erde

  • 9. Data: 2003-09-13 12:49:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    www.fundusze.mbank.com.pl - sprawdz sobie wyniki w 3 lata do tylu czy na ile
    sa dostepne lub http://tfi.hoga.pl

    zobacz jak sie kursy ksztaltowaly i sam sobie odpowiesz.
    Fakt faktem - na obligacuyyjnych nie zarobisz za duzo juz...
    a na gieldzie wiecej tez sie nie zarobi - no bo cudow nie ma tyle nie
    urosnie nagle jak od mniej wieej kwietnia roslo - po prostu kupiles w gorce
    :)

  • 10. Data: 2003-09-13 13:00:29
    Od: "ERDE" <n...@n...com>

> [...]
    > a na gieldzie wiecej tez sie nie zarobi - no bo cudow nie ma tyle nie
    > urosnie nagle jak od mniej wieej kwietnia roslo - po prostu kupiles w

    Tak tez myslalem,ze kupilem w gorce, ale
    tak zdroworozsadkowo patrzac, nawet jesli teraz
    trace w dlugim okresie powinienem zyskac. Niemniej
    ciekaw jestem, co na ten temat moglibyscie mi powiedziec.
    Czy jesli kupie "w gorce" - to teraz tak sobie mysle,wiec
    powiedzcie mi czy mam racje:
    1/ w tym roku nie ma szans na jakas specjalna poprawe
    2/ ewentualnych zyskow moge oczekiwac w pespektywie roku
    3/ (tu nie wiem) - lepiej sprzedac i szukac innego funduszu (takiego,
    ktory jest na dnie :) ) czy lepiej zostawic i poczekac?

    Pozdrawiam i dzieki
    Erde