  • 31. Data: 2018-05-11 20:24:19
    Temat: Re: idzcie do bankomatu
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Umowy zlecenia i o dzieło u Was zlikwidowali?

    -----
    > A jak amatora-kolegę aby pomógł ci ad-hoc, to nawet 1500zł, bo na miesiąc musi DG
    założyć.

  • 32. Data: 2018-05-11 21:07:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-11 o 20:24, ń pisze:
    > Umowy zlecenia

    A umiesz, jako zleceniodawca, opłacić i "odeklaracjować" ZUS i podatki
    od takiej umowy?

    > i o dzieło u Was zlikwidowali?

    Naprawienie czegoś to nie dzieło.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2018-05-11 21:51:48
    Od: Telesfor Baudot <T...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Z tą "bezgotgówkowością" potrafią być problemy... Wystarczy wyjechać na
    "weekend majowy" poza aglomerację...

    Przykład z autopsji. Mała wioska rybacka na Płw. Helskim (nie tam żadna
    Jurata dla panisk czy Jastarnia dla mas). Weekend majowy- znaczy 27
    kwietnia do 6 maja. We wsi czynne 3 knajpy z całkiem dobrym jedzeniem
    rybnym i nie tylko... Jedna nie bierze kart nigdy i od zawsze nie brała,
    bo NIE. Pozostałe otwarte na razie tylko na weekend nie mają terminali,
    bo się nie opłaca (w sezonie owszem), a i obroty trudniej ukryć...
    Bankomatu oczywiście brak (w sezonie bywa). W dwóch sklepach
    ogólnospożywczych można płacić kartą, a w jednym nawet doić gotówkę przy
    zakupach. Tyle o podaży...

    A popyt olbrzymi! Mnóstwo rowerzystów wzdłuż całego półwyspu bo Unia
    dała na wspaniałą ścieżkę rowerową... Trzeba widzieć tę rozpacz w
    oczach kiedy taki rowerzysta z rodziną zawinie do knajpy i... nic ! Co
    najwyżej dychę wysupła na rosołek dla dziecka zamiast posmakować
    pysznego, świeżego dorsza (póki jeszcze w Bałtyku są) prosto z burty
    kutra albo tzw. "bałtyckiego łososia", co to nie zawsze łososiem jest...

    Morał z tego płynie taki, że nie zawsze można polegać na "plastiku" , a
    nawet bankomatach, chociaż coraz łatwiej, częściej powszechniej się go
    używa...

  • 34. Data: 2018-05-11 22:17:26
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Gdybym był niejakim Liwiuszem to bym napisał "skoro jesteś takim jełopem, że nie
    umiesz, to sam sobie kładź kafelki".
    A ryczałt u Was zlikwidowali?

    -----

  • 35. Data: 2018-05-12 09:32:52
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 11.05.2018 o 21:51, Telesfor Baudot pisze:
    > Co najwyżej dychę wysupła na rosołek dla dziecka zamiast posmakować
    > pysznego, świeżego dorsza

    No ale najwyraźniej właścicielowi nie daje to do myślenia.

    --
    Alf/red/

  • 36. Data: 2018-05-12 09:51:59
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Traktują terminale jak chłopi przed wojną sławojki.

    -----

  • 37. Data: 2018-05-12 10:21:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 11 maja 2018 21:51:50 UTC+2 użytkownik Telesfor Baudot napisał:
    > Bankomatu oczywiście brak (w sezonie bywa). W dwóch sklepach
    O, a jak to jest technicznie realizowane?
    O mobilnych "wpłatomatach" słyszałem, ale o "wypłatomatach" nie.
    Przywożą bankomat na baterie (jak telewizor Jana Winnickiego) i tymaczasowo
    przyśrubowują? A po sezonie zostają tylko wtopione w beton szpilki?
    Ciekawe na ile starczyłby taki akumulator.

    > ogólnospożywczych można płacić kartą, a w jednym nawet doić gotówkę przy
    > zakupach. Tyle o podaży...
    No to rodzaj bankomatu jest. Na obiad nie potrzeba w takiej wioskowej knajpie chyba
    więcej niż 100zł, nie mówiąc o 300 (choć jak rosołek dla dziecka dychę, to ceny
    wielkomiejskie ;)
    Chyba że rowerzyści tylko z KK jeżdżą, wtedy problem, bo w bankomacie to z prowizją,
    ale by wypłacili, a cash-backu dla KK, to OIDP, niet.
    Albo rowerzyści głupi - choć z drugiej strony cash-back to wciąż taka nisza, że
    wiedzą o tym tylko tacy hobbyści jak my tutaj.

  • 38. Data: 2018-05-12 10:25:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-11 o 22:17, ń pisze:
    > Gdybym był niejakim Liwiuszem to bym napisał "skoro jesteś takim jełopem, że nie
    umiesz, to sam sobie kładź kafelki".
    > A ryczałt u Was zlikwidowali?

    Jaki ryczałt? Nie rzucaj haseł, których nie rozumiesz.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2018-05-12 20:44:06
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2018-05-11 o 14:12, Michał Jankowski pisze:

    > W sumie po tym całym gadaniu i straszeniu to już nie wiem, czy gdybym
    > przelewał na swoje konto i robił dla nich zakupy to ktoś się może
    > przyczepić czy nie.

    Urząd Skarbowy, bo uzna to wszystko za darowiznę.

    I to Ty masz udowodnić, że oddawałeś te zakupy. No i oczywiście nie da się.

    L.

  • 40. Data: 2018-05-12 21:48:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 12 maja 2018 20:44:11 UTC+2 użytkownik Luke napisał:

    > Urząd Skarbowy, bo uzna to wszystko za darowiznę.
    >
    > I to Ty masz udowodnić, że oddawałeś te zakupy. No i oczywiście nie da się.
    >
    > L.

    Od rodziców to pół biedy, byle złożyć SD-Z2, jeśli się przekroczy określoną sumę w
    określonym czasie - i podatku nie będzie.