  • 51. Data: 2018-05-15 11:23:23
    Temat: Re: idzcie do bankomatu
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.05.2018 o 21:48, Dawid Rutkowski pisze:

    > Od rodziców to pół biedy, byle złożyć SD-Z2, jeśli się przekroczy określoną sumę w
    określonym czasie - i podatku nie będzie.

    I naprawdę mam nieprawdę na piśmie poświadczyć? No ludzie...

    MJ

  • 52. Data: 2018-05-15 13:36:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 15 maja 2018 11:23:25 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    w określonym czasie - i podatku nie będzie.

    > I naprawdę mam nieprawdę na piśmie poświadczyć? No ludzie...

    A jaka to nieprawda? W świetle prawa prawda.
    Aha, oczywiście rodzice też powinni SD-Z2 na te oddawane zakupy składać.
    A żeby nie brnąć w bezsensowności, niech Cię zrobią pełnomocnikiem do konta -
    wystarczy "szczególny", czyli taki, który dostaje do konta kartę płatniczą - i
    będziesz im mógł robić zakupy płacąc bezpośrednio z ich konta.
    Hmm, zresztą skoro wybierasz kasę w okienku bankowym z konta rodziców, to
    pełnomocnictwo już musisz mieć.
    Więc są sposoby, do których nikt się nie przyczepi, trzeba tylko pomyśleć. Można
    zapytać, dlaczego to jest takie pole minowe - ale rozejrzyj się choćby po mieszkaniu,
    ile tam jest śmiertelnych zagrożeń, nie mówiąc o wyjściu na ulicę - widać potrzebny
    jest trening.