  • 41. Data: 2018-05-12 23:14:32
    Temat: Re: idzcie do bankomatu
    Od: z <...@...pl>

    Ale się chłopaki napinacie :-)

    Przecież mamy wolny rynek i jego niewidzialną rękę.

    Gdyby terminale i bankomaty się opłacały to by były na każdym kroku.

    Widocznie są za drogie albo problematyczne czyli za drogie ;-)

  • 42. Data: 2018-05-13 07:11:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 maja 2018 10:21:51 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > O, a jak to jest technicznie realizowane?
    Normalnie
    Przywożą bankomat, tawiajawtyczke do prądu i dziala
    Łeba, Ustka, Władysławowo- tam m.in sie w ezonie bankomaty pojawiaja a opoi sezonie
    znikają,
    > O mobilnych "wpłatomatach" słyszałem, ale o "wypłatomatach" nie.
    > Przywożą bankomat na baterie (jak telewizor Jana Winnickiego) i tymaczasowo
    przyśrubowują? A po sezonie zostają tylko wtopione w beton szpilki?
    > Ciekawe na ile starczyłby taki akumulator.

    A czemu akumulator?
    Płacą konkretną kasę właścicielowi gruntu gdzie bankomat stoi to i prąd im udostępnia

    > No to rodzaj bankomatu jest. Na obiad nie potrzeba w takiej wioskowej knajpie chyba
    więcej niż 100zł,

    Sprwdż "U Ewy" w wioskowym Sasinie. Takiego żarcia w mieście zwantm Warszawa nie
    znajdziesz w żadnej restauracji a le 100zł będzie mało9 dla 3 osobowej rodziny

    > Albo rowerzyści głupi - choć z drugiej strony cash-back to wciąż taka nisza, że
    wiedzą o tym tylko tacy hobbyści jak my tutaj.

    Mylisz ię
    Popytaj byle ajenta Żabki
    A ich terminale przed wpisaniem pinu z automatu pytają o wypłate gotówki

  • 43. Data: 2018-05-14 08:36:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2018 21:51:48 +0200, Telesfor Baudot napisał(a):
    > Z tą "bezgotgówkowością" potrafią być problemy... Wystarczy wyjechać na
    > "weekend majowy" poza aglomerację...
    > Przykład z autopsji. Mała wioska rybacka na Płw. Helskim (nie tam żadna
    > Jurata dla panisk czy Jastarnia dla mas).

    Hm, tam sie jeszcze ostaly jakies "male wioski nie dla mas" ?

    > Weekend majowy- znaczy 27
    > kwietnia do 6 maja. We wsi czynne 3 knajpy z całkiem dobrym jedzeniem
    > rybnym i nie tylko... Jedna nie bierze kart nigdy i od zawsze nie brała,
    > bo NIE.

    Tylko krowa nie zmienia pogladow :-)

    > Pozostałe otwarte na razie tylko na weekend nie mają terminali,
    > bo się nie opłaca (w sezonie owszem), a i obroty trudniej ukryć...

    A to ciekawe ... biora terminal na 2 miesiace, a potem oddaja ?
    No, jesli kosztuje np 50zl/mc to czemu nie ...

    > Bankomatu oczywiście brak (w sezonie bywa). W dwóch sklepach
    > ogólnospożywczych można płacić kartą, a w jednym nawet doić gotówkę przy
    > zakupach. Tyle o podaży...
    >
    > A popyt olbrzymi! Mnóstwo rowerzystów wzdłuż całego półwyspu bo Unia
    > dała na wspaniałą ścieżkę rowerową... Trzeba widzieć tę rozpacz w
    > oczach kiedy taki rowerzysta z rodziną zawinie do knajpy i... nic ! Co
    > najwyżej dychę wysupła na rosołek dla dziecka zamiast posmakować
    > pysznego, świeżego dorsza (póki jeszcze w Bałtyku są) prosto z burty
    > kutra albo tzw. "bałtyckiego łososia", co to nie zawsze łososiem jest...

    Eee tam, skoro tyle terminali, to pewnie i dorsza dla wszystkich nie
    starczy :-)

    > Morał z tego płynie taki, że nie zawsze można polegać na "plastiku" , a
    > nawet bankomatach, chociaż coraz łatwiej, częściej powszechniej się go
    > używa...

    Ano nie zawsze, z roznich przyczyn.
    Ale ... nawet jesli gotowke w portfelu mam, to ona tam lezy i sie
    kurzy :-)

    Ale akurat taki rowerzysta powinien o tym wiedziec, chyba ze to
    pierwsza wycieczka poza Warszawe :-)

    J.

  • 44. Data: 2018-05-14 08:42:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2018 16:53:44 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > Ależ ja ci nie każę iść. Tylko stwierdzam, że to, jakie ktoś wyciąga
    > wnioski, świadczy o nim.

    > Z serii "nie wiem, to się wypowiem"?
    > Widzisz wszędzie tylko karty? Wierzę. To tylko świadczy o miałkości
    > twoich obserwacji.

    We wroclawiu to nie wiem kiedy widzialem sklep bez terminala.
    Odkad Biedronka sie przeprosila, to trudno.
    Moze i sa jakies male, ale po co mialbym tam zachodzic...

    Teraz bylem na Sniezce, czeskie "schronisko", w ktorym czesc
    "sklepowa" to jakies 2x4m, a karta zaplacic sie da :-)

    J.

  • 45. Data: 2018-05-14 15:41:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 12 maja 2018 20:44:11 UTC+2 użytkownik Luke napisał:

    >Od rodziców to pół biedy, byle złożyć SD-Z2, jeśli się przekroczy
    >określoną sumę w określonym czasie - i podatku nie będzie.

    I co - ma co miesiac skladac deklaracje ?

    J.

  • 46. Data: 2018-05-14 16:37:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Można co pół roku.

  • 47. Data: 2018-05-14 16:38:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 11 maja 2018 21:51:50 UTC+2 użytkownik Telesfor Baudot
    napisał:
> [...]
    >tymaczasowo przyśrubowują? A po sezonie zostają tylko wtopione w
    >beton szpilki?
    >Ciekawe na ile starczyłby taki akumulator.

    A nie pomyslales, ze podlacza do pradu ?

    We wroclawskich parkomatach akumulatory starczaly podobno na tydzien.

    J.

  • 48. Data: 2018-05-14 16:39:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-11 o 20:24, ń pisze:

    >A umiesz, jako zleceniodawca, opłacić i "odeklaracjować" ZUS i
    >podatki od takiej umowy?

    >Naprawienie czegoś to nie dzieło.

    Na pewno nie ?
    "Za stukniecie mlotkiem 1$,
    za to, ze wiedzialem gdzie stuknac - 999$"

    J.

  • 49. Data: 2018-05-14 23:34:40
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-14 o 08:42, J.F. pisze:
    > Teraz bylem na Sniezce, czeskie "schronisko", w ktorym czesc
    > "sklepowa" to jakies 2x4m, a karta zaplacic sie da :-)

    Kiedyś, jak tam byłam pierwszy raz to stare polskie schronisko było w
    remoncie. W czeskim schronisku nawet herbaty nie mieli i w ogóle nic nam
    nie sprzedali, bo nie mieliśmy koron albo dolarów. Byliśmy zmęczeni i
    zmarznięci, bo jak szliśmy to padał grad, ale przygoda została mi w
    pamięci. Miałam wtedy 16 lat.
    Drugim razem byłam z mężem i już było nowe polskie schronisko (w
    kształcie spodka) . w środku bardzo ladnie i można było kupić wreszcie
    coś do jedzenia.
    Kart jeszcze wtedy ani euro nie było.

    --
    animka

  • 50. Data: 2018-05-15 08:58:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-14 o 16:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Na pewno nie ?
    > "Za stukniecie mlotkiem 1$,
    > za to, ze wiedzialem gdzie stuknac - 999$"

    Coś ci się analogia rzeczywistości i tego kawału posypała.

    "Wiedzenie gdzie stuknąć" to też nie dzieło.

    --
    Liwiusz