  • 21. Data: 2018-05-11 12:51:50
    Temat: Re: idzcie do bankomatu
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2018-05-10 o 17:44, J.F. pisze:

    > Oni bankomatow nie potrzebuja :-(

    Jak założą sobie konta, to od razu będą wszędzie kartą płacić?

    W najbliższym otoczeniu mam kilkanaście starszych osób, które zostały
    zmuszone do założenia konta, a ich jedyna aktywność to wypłata
    emerytury/renty z bankomatu w dwóch lub kilku ratach.

    Moim zdaniem jeżeli te 20% osób "bezkontowych" założy sobie konta w
    bankach, to bankomaty właśnie będą bardziej potrzebne. Bo bez bankomatów
    sobie nie założą, to ich przerośnie.

    L.

  • 22. Data: 2018-05-11 12:55:59
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.05.2018 o 12:51, Luke pisze:

> [...]
    >
    > Moim zdaniem jeżeli te 20% osób "bezkontowych" założy sobie konta w
    > bankach, to bankomaty właśnie będą bardziej potrzebne. Bo bez bankomatów

    Bank Pocztowy wypłaca przez listonosza :). Ale to kosztuje...

    MJ

  • 23. Data: 2018-05-11 13:58:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >Moim zdaniem jeżeli te 20% osób "bezkontowych" założy sobie konta w
    >bankach, to bankomaty właśnie będą bardziej potrzebne. Bo bez

    No wlasnie - nie bedzie bankomatu, to nie zaloza.

    I teraz ciekawe w ktora strone sie to rozwinie: banki zawalcza o
    klienta i im te bankomaty postawia, czy o takiego klienta nie warto
    walczyc.
    Rzad/Zus moze chciec ich uszczesliwic kontem ... ale nie ma bankomatu,
    wiec ciekawe co bedzie latwiej - nauczyc ich korzystania z karty,
    zmusic do zalozenia niechcianego konta, zmusic banki do zalozenia
    bankomatow ?

    A moze przyjemne z pozytecznym - karta i cashback ?

    Ewentualnie ... oni beda stopniowo wymierac, nowi na ich miejsce juz
    maja konta i karty ...

    J.

  • 24. Data: 2018-05-11 14:01:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-11 o 10:18, J.F. pisze:

    >Pitolenie. Gotówka nadal się przydaje. Mój bar mleczny bierze kartę
    >tylko "od 10zł",

    Juz dawno nie widzialem takich ograniczen, ale moze i sa

    >kwiatów od babki nie kupię dla kobiety,

    a ja w kwiaciarni kupie :-)

    >w komunikacji automaty biletowe tylko na kartę lub tylko na gotówkę,
    >ale które są, to się dowiesz, jak wsiądziesz itp. itd.

    U mnie sa tylko na karte miejska lub bankowa.

    >"Samokartowość" to chyba tylko dla "prostych mieszczan w prostych
    >mieszkaniach", wykonujących powtarzalnie te same czynności i
    >kupujących to samo w tych samych, znanych sklepach.

    A po cholere mam isc do innego sklepu ?
    Ale jak pojde ... on ma dookola takich samych mieszczuchow, i sie z
    kartami pogodzil :-)

    J.

  • 25. Data: 2018-05-11 14:12:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.05.2018 o 13:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    pl... W dniu

    > No wlasnie - nie bedzie bankomatu, to nie zaloza.

    Można pobierać w okienku. Ja tak robię dla rodziców...

    W sumie po tym całym gadaniu i straszeniu to już nie wiem, czy gdybym
    przelewał na swoje konto i robił dla nich zakupy to ktoś się może
    przyczepić czy nie.

    MJ

  • 26. Data: 2018-05-11 14:16:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.05.2018 o 14:01, J.F. pisze:

    > A po cholere mam isc do innego sklepu ? Ale jak pojde ... on ma
    > dookola takich samych mieszczuchow, i sie z kartami pogodzil :-)

    Ukraińskiej pomocy domowej zapłacisz kartą? Wyrobisz jej kartę, żeby
    zakupy robiła? Pielęgniarce, prywatnie sprowadzonej, żeby zastrzyk
    zrobiła, kartą zapłacisz? Hydraulikowi, żeby uszczelki wymienił? Warzywa
    na bazarku kupisz?

    Owszem, zakupy dla siebie robię od pewnego czasu prawie wyłącznie kartą.
    Ale raz, że tylko prawie, a dwa, że to naprawdę bardzo zależy od profilu
    wydatków.

    MJ

  • 27. Data: 2018-05-11 14:41:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >zakupy robiła? Pielęgniarce, prywatnie sprowadzonej, żeby zastrzyk
    >zrobiła, kartą zapłacisz? Hydraulikowi, żeby uszczelki wymienił?

    Nie mam ukrainskiej pomocy, ani potrzeby pielegniarki.
    Uszczelki wymieniam sam, a warzywa kupuje w supermarkecie.

    Za to
    -w przychodni rehabilitacyjnej chyba nawet wola karte,
    -posilek z dostawa w malym miasteczku ... i pytanie jak bedzie
    placone, bo czy dostawca ma zabrac terminal czy nie ...

> [...]
    >kartą.
    >Ale raz, że tylko prawie, a dwa, że to naprawdę bardzo zależy od

    Ano zalezy, dlatego pisalem ze duze miasto i "wszedzie" tu jednak
    karty akceptuja.
    Fryzjerowi place gotowka, w taksowkach, i na napiwki potrzebna
    gotowka.

    Nawet w klubie go-go wola klienta z karta (bez limitu) :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-05-11 14:59:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.05.2018 o 14:41, J.F. pisze:

    > Ano zalezy, dlatego pisalem ze duze miasto i "wszedzie" tu jednak karty
    > akceptuja.
    > Fryzjerowi place gotowka, w taksowkach, i na napiwki potrzebna gotowka.

    Fryzjerowi i w taksówkach płacę kartą, z napiwkami jest problem, ale
    łatwy do rozwiązania (nie dawać :) ).
    W czasach żelazek napiwek można było samemu dopisać do rachunku i
    zapłacić kartą. Ale czy kelner coś z tego miał...

    MJ

  • 29. Data: 2018-05-11 16:53:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-11 o 14:01, J.F. pisze:

    > a ja w kwiaciarni kupie :-)

    Kupisz. Od baby za 2zł, a w kwiaciarni 4zł, za to kartą.

    > A po cholere mam isc do innego sklepu ?

    Ależ ja ci nie każę iść. Tylko stwierdzam, że to, jakie ktoś wyciąga
    wnioski, świadczy o nim.

    > Ale jak pojde ... on ma dookola takich samych mieszczuchow, i sie z
    > kartami pogodzil :-)

    Z serii "nie wiem, to się wypowiem"?

    Widzisz wszędzie tylko karty? Wierzę. To tylko świadczy o miałkości
    twoich obserwacji.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2018-05-11 16:56:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-11 o 14:16, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > Owszem, zakupy dla siebie robię od pewnego czasu prawie wyłącznie kartą.
    > Ale raz, że tylko prawie, a dwa, że to naprawdę bardzo zależy od profilu

    Tu jeszcze jest drugi temat - podatki.

    Bo jak hydraulik za uszczelkę chce zarobić 200, to normalnie mu się da
    200. A jak kartą, to co najmniej 300 by trzeba było dać, aby
    skompensować same podatki. A jak amatora-kolegę aby pomógł ci ad-hoc, to
    nawet 1500zł, bo na miesiąc musi DG założyć.

    --
    Liwiusz