  • 21. Data: 2017-08-21 20:23:48
    Temat: Re: gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 03.08.2017 o 13:15, Alzem ??????????? pisze:
    > Cześć
    >
    > Poszukuję rachunku bankowego dla osoby fizycznej.
    >
    > Ważne jest, aby informacje o wszelkich zdarzeniach na rachunku, były
    > wysyłane emailem w czasie rzeczywistym, po każdej wykonanej transakcji.
    >
    > Jakie konta polecacie, które spełnia to wymaganie?
    >
    > a góry dzięki za wszelkie sugestie
    > Alzem ?.

    Z tego co używałem to Alior, Citibank, Eurobank i Inteligo wysyłają
    email i nic za to nie kasują. Inteligo z tego co pamiętam wysyła też na
    Jabbera i była to całkiem fajna opcja i chyba najszybsza.

    Xenocide

  • 22. Data: 2017-09-02 01:06:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" oml0hu$np8$...@n...news.atman.pl

    > 2.5" Seagate 2TB (niestety -- wysoki) w obudowie,
    > USB3.0 (zwykłe, nie C) kupiłem za 250 pln. :)
    > STEA2000400

    Jest szybszy nie tylko od półterabajtowego błysku
    Seagate, ale też od terabajtowego dysku Toshiby
    okupującej laptop Acera.

    W porywach osiągnął 128 MB/s (na swym początku) podczas gdy te
    dwa dyski osiągają (też na początku) około 100 MB/s -- Toshiba
    jest nieco szybsza od błysku Seagate.

    błysk Seagate 500GB 16MB 7200rpm 98MB/s SATA głośny
    Toshiba 1TB 8MB 5400rpm 100MB/s SATA bezgłośny
    zewnętrzny Seagate 2TB 32MB(albo więcej) 5400rpm 128MB/s USB3 cichy

    > Mnie podoba się dobra zmiana...
    > Mleko 3.2% Łaciate za 1,87 pln a (też Łaciate) 3.8% za 1,94 pln...

    Teraz chyba mogę tanio kupić w Biedronce...

    > Carrefour nie chce spuścić ceny spodni z 20 pln do 15 pln...

    Wytrwał w tym -- w piątek spuścił mi do dychy i dorzucił
    wieszaki jako gratisy.

    > [pewnie myśli, że jak kupiłem w tym roku 21 par, z czego
    > w Carrefour 18 par, to mi wystarczy... te po 2 dychy
    > bardzo dobrze do mnie pasują -- ale są za drogie!]

    > Koszule (obok Carrefoura) po 9 pln...

    Te stare właśnie są po kilka pln, ale nowe -- już po 29 pln...

    > Bawełniane (100%) rzecz jasna...
    > Chyba wolałbym na te upały lniane...
    > [i tak nie mam już na nie miejsca...
    > na spodnie też... ale po 2 dychy są fajne...]

    Kupiłem 3 pary -- i otrzymałem 2 bony/ekupony, którymi
    (w pewnym sensie) mogę sobie coś ;) podetrzeć. ;) (bo
    dopłaciłem takimi do papieru toaletowego -- zapłaciłem
    2.99 pln + 2 takie właśnie bony za 12 rolek...)

    > Kto wie, czym zajęty jest komputer, gdy ani CPU,

    Ponoć w tle defragmentuje dysk (lub trimmuje -- gdy ma SSD)
    i wykonuje cała masę przydatnych ;) czynności...

    Już raz W10 mi padł na amen -- po apgrejdach systemu połączonych
    z masa apgrejdów sterowników... Do tej pory mogłem mieć na dysku
    kilka (4 przykładowo, ale bywało więcej) kopii tego samego OS...
    Tu, w W10 jest problem trudny do pokonania...

    Systemowa partycja W10 mniejsza niż sześciesięciogigowa -- to problem...
    4 takie partycje to... Ćwierć terabajtowego dysku... I nie warto mnie
    przekonywać -- co jakiś czas W10 proponuje mi ,,oczyszczanie'' zbyt małej ;)
    partycji -- kasowanie plików lub deinstalacje programów... Bez tego
    zabiegu nie chce wykonywać niektórych czynności ,,pielęgnacyjnych'',
    nie mówiąc już o samej aktualizacji systemu...

    Bez dublowania systemowej partycji życie jest... Hm... Nerwowe po prostu...

    Można (i chyba trzeba) postąpić nieco inaczej:

    - na wewnętrznym dysku laptopowym należy mieć 2 kopie chodzącego W10
    (oryginał i 1 jego kopię) aby w razie czego ;) szybko przebootować
    na nieuszkodzoną partycję

    - na szybkim dysku zewnętrznym można mieć kilka zapasowych partycji,
    które w razie czego ;) można szybko wrzucić do laptopa...

    można tam mieć nawet tylko jedną? -- toż na zewnętrznym dysku raczej
    nie ulegnie ona uszkodzeniu, a jeśli nawet ulegnie, to raczej ;) nie
    ulegnie fatalnemu?...

    Na razie mam w laptopie tylko 2 partycje z tym samym W10 (mogę wybrać,
    z której chcę bootować) i na dwóch dyskach zewnętrznych mam po jednej
    takowej... Ale jeden z tych dysków raczej ;) niebawem pójdzie do
    Kiciusia -- netbooka z napędem atomowym...

    Domyślam się, że kolejna odsłona Win będzie potrzebowała ze 250 GB
    na partycję systemową...

    - DOSy mieściły się na kilobajtach a HDD miały co najmniej 10 MB
    - WinDosy zajmowały bez trudu jedną CD, podczas gdy HDD sięgały setek MB
    - WXP bez SPx mieścił się z trudem na 1 GB partycji skompresowanej
    systemowym kompresorem a HDD sięgały dziesiątek GB -- niemal setki GB
    - WXP z SP3 z wszelkimi łatkami to chyba wydatek ;) rzędu 5 GB
    - W7Starter zajmuje kilkanaście GB (mam na razie na 4 kopiach,
    ale są mi potrzebne jeszcze 2 kopie, abym spał ;) spokojnie;
    mam tam 2 różnie ,,skonfigurowane'' W7S -- i chcę mieć po
    3 partycje tego samego; na razie brak mi tam GB, ale po
    wrzuceniu półterabajtowego błysku Seagate -- miejsce
    znajdzie się bezproblemowo...)

    - W10 domaga się 60 GB... HDD terabajtowy...
    4 takie partycje to 240 GB... Ćwierć dysku...

    > ani dysk, ani RAMka rzekomo nie jest okupowana do
    > przesady?... Wyłączam z tła co tylko mogę... [co
    > tylko się da? -- rym jest...]

    Systemowe ,,monitory'' kłamią. :)

    > Jeszcze tylko 8GB DDR4 (obecnie 252 pln) i 3 razy 2GB DDR2...
    > Do tego mikrowłączniki i klawisz -- a będę miał sprawny
    > (i co tu dużo gadać -- całkiem szybki) laptop sprzed
    > 9 lat... (FS kupiłem jako nieświeży, za 1950 pln,
    > w połowie sierpnia 2008 roku... ma CPU bodajże T7300;
    > 2GHz i 2 rdzenie; do tego oddzielna grafika AR z niedużą,
    > ale własną RAMką -- chyba 128MB)

    WXP 32 bitowy nie zobaczy pełnych 4 GB...
    Ale ciekawe, czy sam komputer zobaczy -- ponoć tak.

    > Jak mu wrzucę 2 razy po 2 GB -- będzie ,,do rzeczy''...
    > [o ile zainstaluję tam ludzki system, bo W10 jest
    > raczej RAMkożerny...]

    > 4GB RAMki dla W10 to nieco więcej niż nic. :)
    > Niewiele pomaga odciążanie za pomocą GPU, które
    > różnie wypada -- DVBT żre mniej i CPU, i RAMki,
    > gdy pracuje na grafice zintegrowanej...

    > Filmy na zintegrowanej też nieźle chodzą. :)
    > Nawet 4K...

    > Tu ciekawostka -- po zawaleniu systemu filmami
    > (kilkanaście naraz) system pada... :)

    CC też buntuje się, ale systemu nie kładzie...
    Co najwyżej sam pada, ale w czasie zapisu DNG
    połączonego z innymi ;) czynnościami.Plik DNG
    nie jest tracony -- zapisuje się bezbłędnie,
    ale CC trzeba podnieść z upadku, co zabiera
    czassssssss..... odpalenie CC naprawdę trwaaaaa
    i trwaaaa...) Nadal (po apgrejdach korzystam
    z trialowej wersji siedmiodniowej...

    Nie ma w tym nic dziwnego -- korzystam wszak
    z CC niemal wyłącznie nocami, więc nie tracę
    zbyt wiele z tych 7 dni. ;)

    Raczej ;) trzeba dokupić te 8 GB...

    Podobnie z grafiką NV -- nadal pracuje bezproblemowo.
    Płynne powiększanie grafiki w CC czy w przeglądarce
    netowej (grafiki, tekstu, czy filmu na niepełnym
    ekranie) jest tak szybkie, jakby nie zajmowało
    czasu w ogóle...

    Libre też korzysta z NV.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 23. Data: 2017-09-26 19:24:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" oocp5n$6jv$...@n...news.atman.pl

    > Wytrwał w tym -- w piątek spuścił mi do dychy i dorzucił
    > wieszaki jako gratisy.

    Drogo!! [;)] Lidl naprawdę jest tani!
    45% bawełny i 55% lnu -- 7,49 pln za
    spodnie i tyleż za koszulę w/o tym składzie...

    Drogo... [;)]

    > Na razie mam w laptopie tylko 2 partycje z tym samym W10 (mogę wybrać,

    Fajowo! ;) Ciągłe Apgrejdy, apdejty... Co rusz gong (wreszcie
    wyłączyłem, bo zwariować można!) obwieszcza o znalezisku
    potencjalnie niebezpiecznym... W tle masa udogodnień
    skutecznie blokuje dysk.. BTW -- w IDE nie było możliwości
    panowania nad dostępem do dysku (nie tylko nie było mowy
    o priorytetowaniu dostępu, ale w ogóle jeden (dowolny)
    program potrafił zabrać cały dysk tylko dla siebie -- bo
    IDE był dla DOSa, czyli jednookiennego, jednoprogramowego
    (nie licząc drukującego PRINTa) i jednojuserowego ,,systemu''
    operacyjnego) i chyba ta przypadłość trwa nadal -- SATA to
    jednak ten sam IDE/EIDE ATA/ATAPI interfejs/interfajans...

> [...]
    > Kiciusia -- netbooka z napędem atomowym...

    > Domyślam się, że kolejna odsłona Win będzie potrzebowała ze 250 GB

    Wówczas nie będzie mowy o klonowaniu partycji systemowych,
    bo największe HDD laptopowe będą niewiele większe...

    > - W10 domaga się 60 GB... HDD terabajtowy...
    > 4 takie partycje to 240 GB... Ćwierć dysku...

    DDR4 drożeje...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.