  • 11. Data: 2017-01-03 19:07:35
    Temat: Re: gdzie założyć konto dewizowe w dolarach USA razem z kartą płatniczą
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No to ciekawie musi wyglądać numer IBAN Twojego konta (w tym walutowego).

    -----

  • 12. Data: 2017-01-03 19:30:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dziś w biedronku zapłaciłem "PLN 54,77" - jest tak i na paragonie fiskalnym (dokument
    panstwowy ?) i na potwierdzeniu płatności kartą. Obcy nas ogłupiają ? Portugalczyki
    czy ISO ?
    I pamiętaj, że 1 PLN == 10000 PLZ - a obie te waluty nazywają się "złoty polski"
    niestety.

  • 13. Data: 2017-01-03 19:35:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Karta citka podłączona do konta w euro lepsza, bo przy płatności w każdej
    europejskiej walucie poza GBP koszt przewalutowania to tylko kurs MC.
    Czyli np. przejazd przez Czechy, Węgry, Jugosławię - albo pobyt w Turcji, czy też za
    wschodnią granicą kosmosu - nie wymaga fragmentacji kasy między walutami.
    Można to też rozciągnąć na cały świat, z wyjątkiem USA (i gdzie tam jeszcze dolarami
    się płaci, ale tam lepiej nie jeździć).
    PKO ma wielowalutową ? Jakiś link ?

  • 14. Data: 2017-01-03 21:20:37
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, January 3, 2017 at 7:35:18 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Można to też rozciągnąć na cały świat, z wyjątkiem USA (i gdzie tam jeszcze
    dolarami się płaci, ale tam lepiej nie jeździć).

    Oczywiście Citi poza GBP i PLN i USD jak wspomniałeś. Jedyny minus musisz pilnować
    przepinania.

    https://www.pekao.com.pl/karta-wielowalutowa
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/karty/kart
    y-do-konta/karty-walutowe/

  • 15. Data: 2017-01-03 22:10:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    Portugalczyki czy ISO ?
    > I pamiętaj, że 1 PLN == 10000 PLZ - a obie te waluty nazywają się "złoty polski"

    Ja nigdy nie miałem żadnej monety ani banknotu PLN. Ba, nie tylko nie
    miałem, ale nawet nie widziałem ani nie słyszałem. Zresztą podobnie
    nigdy nie widziałem monety ani banknotu GBP, USD, EUR... Dziwne. Być
    może jestem wyjątkiem.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 16. Data: 2017-01-03 23:02:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Monety czy banknoty to możesz mieć złotówki, euro czy dolary.
    Ale płacisz nimi (i nie tylko nimi, bo i przelewem i kartą) rachunki wyrażone w PLN,
    EUR, USD...
    A ja pisałem o "płatności w EUR", a nie o "płaceniu EUR".

  • 17. Data: 2017-01-04 10:49:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-01-03 o 15:15, WAM pisze:

    > Pierwsza wypłata z bankomatu *w miesiącu* jest darmowa i ZTCP liczy
    > się data księgowania.

    Ja dlatego przeniosłem konta walutowe z Kantoru Aliora do T-Mobile,
    gdzie nie ma limitu wypłat z bankomatów. Konto i karta też darmowe
    podobnie jak błyskawiczne przelewy z i do kantoru.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 18. Data: 2017-01-04 15:10:40
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Ja dlatego przeniosłem konta walutowe z Kantoru Aliora do T-Mobile, gdzie
    > nie ma limitu wypłat z bankomatów. Konto i karta też darmowe podobnie jak
    > błyskawiczne przelewy z i do kantoru.

    Mozna miec konta walutowe tu i tu.

    PS
    Karty walutowe w TMUB najlepiej bylo zamowic jak jeszcze byly darmowe.
    Moje zamowione tuz przed wejsciem oplat sa wazne jeszcze dwa lata - potem
    odnowienie kazdej to chyba 10zl na rok (nie pamietam!).

  • 19. Data: 2017-01-04 15:17:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nawet należy mieć i tu i tu - bo jak ktoś przenosi konta z IKA do różowego T i kupuje
    walutę po cenach "dużego" aliora, to powinien sobie gorączkę zmierzyć.
    Oraz oczywiście opłata za wydanie/odnowienie karty w różowym T - w zamian za tą
    opłatę ma się bankomaty bez limitów.

  • 20. Data: 2017-01-09 22:52:17
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 03.01.2017 o 19:35, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    > Można to też rozciągnąć na cały świat, z wyjątkiem USA (i gdzie tam jeszcze
    dolarami się płaci, ale tam lepiej nie jeździć).

    Tak się ostatnio zastanawiałem aby mieć możliwie wszystko skupione w
    jednym banku i właśnie przypomniało mi się Citi i jego karta podpinana
    pod różne konta.
    Nie chce mi się teraz grzebać po regulaminach a trochę z obiegu wypadłem.

    Czyli aby się upewnić to w Citi mamy taki flow:
    płatność PLN > karta PLN
    płatność GBP > karta GPB
    płatność USD > karta USD
    płatność EUR i wszystkie inne waluty niż PLN/GBP/USD > karta EUR

    Xenocide