  • 11. Data: 2004-12-22 15:33:52
    Temat: Re: gdzie ulokowac 50.000 zł na 3 i 5 m-cy
    Od: "swiatowid" <s...@n...pl>

    > Oczywiscie policzyles prowizje od zakupu funduszy?. Przewaznie 1-2% od
    > wartosci zakupu...Poza tym lokowanie pieniedzy na tak krotko w fundusze to
    > totalny bezsens...bo mozna nie zarobic, a wrecz stracic...

    stracic mozna i w nieco dłuższym terminie. Na razie są dobre czasy
    obligacji.
    A skoro piszesz o mBanku, to pewnie wiesz, ze nie pobieraja prowizji za
    zakup funduszy.

  • 12. Data: 2004-12-22 21:25:38
    Temat: Długie! Gdzie ulokowac 50.000 zł na 3 i 5 m-cy
    Od: "Twardy" <t...@s...ae.katowice.pl>

    Witam

    Bony skarbowe przy tej kwocie nie są dobrym pomysłem. Jeżeli zakup nastąpi
    na rynku pierwotnym to od razu bank może zabrać 0,2 % - 0,3% od rentowności
    zakupionych bonów. Na ostatnim przetargu 52 tyg. kosztowały 6,366% więc
    zostaje 6,1% w najlepszym przypadku. Na wtórym ceny są podobne, przy czym
    bank może nie wziąść prowizji. Jednak i tak zapłacisz za prowadzenie
    rachunku bonów skarbowych i może to być kwota 30-60 PLN miesięcznie. Przez 5
    miesięcy będzie to 150-300 PLN. Wychodząc z założenia, że zarobisz za za
    okres 5 miesięczny 2,5% to od 100 tys. zarabisz 2500 PLN od tego zabierają
    ci 150 lub 300 PLN. Czyli procent niższy niż w bankach o których piszesz.
    Może są jeszcze banki, które nie biorą za zakup na pierwotnym i za obsługę
    rachunku bonów skarbowych. Kiedyś to sprawdzałem i znalazłem tylko BOŚ,
    teraz pewnie już takich nie będzie. Możesz sprawdzić Jest jeszcze jedna
    szansa na zarobek przy bonach skarbowych. i obligacjach z resztą. Jeżeli RPP
    obniży stopy na na bonach i obligacjach możesz wypracować dodatkowy zysk
    sprzedając je na rynku wtórnym. Przy czym obecnie "rynek" nie przewiduje
    obniżek stóp. Zakup obligacji powinien być tańszy, np poprzez PKO BP i
    prowadzenie rachunku np. w biurze maklerskim jest darmowe lub dużo niższe.
    Prowiza za sprzedaż obligacji (np. internet) to ok. 0,25%. Obligacje na
    wtórym dają ok 6%, sprawdz w PKO BP oferty z rynku pierwotnego. Jeżeli
    zakupisz jednostki funduszy papierów dłużnych bez prowizji i nie będzie
    naliczona prowizja od sprzedaży po upływie 3-5 miesięcy to zarobek może być
    wyższy niż w bankach. Chyba, że RPP podniesie stopy i wówczas rentowność tej
    inwestycji będzie niższa niż w banku. Jest jeszcze szansa - zakup jednostek
    lub certyfikatów funduszy akresywnych. Oczywiście wychodząc z załozenia, że
    gospodarka i GPW będzie rosnąć na początku 2005 r. Mógłbyś wówczas zarobić
    dużo więcej niż w banku, jednak narażasz się na ryzyko straty kapitału
    początkowego, jeżeli na GPW będą spadki. Mógłbym polecić trochę inne
    bardziej skomplikowane instrumenty, jednak jest to za mała kwota i okres
    czasu musiałby być trochę dłuższy. Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2004-12-27 18:00:10
    Temat: Ale z nas (was?) mośki !
    Od: "rur" <g...@g...pl>

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
    Dziś się dowiedziałem w pobliskim SKOKu Stefczyka że dają tam 6.9 - 7.1% w
    lokacie 3m-cznej(!). I są to niezmienne dane od wakacji.
    Fakt że trza wpłacić 94zł, ale i tak daje to więcej o ok 300-400zł niż
    najlepsze lokaty czy inne propozycje podane powyżej.W sumie wyjdzie trochę
    ponad 2000zł zysku.