  • 1. Data: 2004-12-17 13:48:07
    Temat: Podatek od papierowi zagranicznych
    Od: "Mojche Swartz" <n...@c...net>

    Mam taka sytuacje. Rok temu kupilem poprzez Citibank w Polsce papiery dluzne
    LLOYDS. Wykup jest za 4 lata. Po mniej wiecej roku dopisano mi w $ do
    rachunku zysk procentowy. Citibank nie pobral od tego podatku jak normalnie
    robi sie przy lokatach terminowych itp. Bylem w banku i Pani powiedziala mi,
    ze bank nie moze tego opodatkowac, bo to jest traktowane jako inwestycja
    zagraniczna i oprocentowanie jakie otrzymalem to jest przekazane od Lloydsa.
    Nie chce miec problemow z U.S. i teraz nie wiem jak i kiedy zaplacic od tego
    podatek? Czy ktos sie orientuje w jaki sposob sie doprowadza podatek od
    inwestycji z zyskow z papierow zagranicznych?

  • 2. Data: 2004-12-17 17:15:28
    Temat: Re: Podatek od papierowi zagranicznych
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>

    Moim zdaniem jest tak (zaznaczam tutaj że nie jestem ekspertem):

    Bank nie może odliczyć podatku, bo być może Twój "zysk" został
    już opodatkowany za granicą (bank przecież o tym wiedzieć nie może),
    a umowy międzynarodowe zapobiegają i zabraniają podwójnego
    opodatkowania. (patrz ustawa o podatku dochodowym)

    To Ty sam powinieneś się rozliczyć z podatku (jeśli nie został już
    on odliczony za granicą) - chyba najlepiej jest udać się do Urzędu
    Skarbowego i zapytać, ewentualnie wysłać im zapytanie na piśmie,
    wtedy masz wrazie czego "podkłądkę" że robiłeś to co ci polecili.

    LupoAlberto

  • 3. Data: 2004-12-22 21:35:00
    Od: "Twardy" <t...@s...ae.katowice.pl>

    Witaj

    Do tego roku podatek płacisz w skali progresywnej - za inwestycje
    zagraniczne. Tylko w twoim przypadku, jeżeli się nie mylę (chodzi o papiery
    dłużne) podatek powinieneś zapłacić po zakończeniu inwestycji. Skoro te
    papiery będą wykupowane za 4 lata, to nie powinieneś się martwić. Takie
    interpretacje otrzymałem od zagranicznego funduszu którego jestem
    przedstawicielem. Tylko, że on emituje coś w postaci jednostek uczestnictwa,
    ale zyski są dopisywane co miesiąc!W 2005 wchodzi podatek 19% od inwestycji
    zagranicznych, więc jeżeli mam racje to na tym zyskasz. Do US to bym nawet
    nie dzwonił bo nie warto - nie będą wiedzieć. Możesz skierować oficjalne
    pismo o interpretacje w tej sprawie. Tylko się pośpiesz, ponieważ teraz
    opłata skarbowa za takie pismo jest niewielka, chcą ją drastycznie podnieść.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-12-22 22:00:08
    Od: "Mojche Swartz" <n...@c...net>

    "Twardy" <t...@s...ae.katowice.pl> wrote in message
> [...]
    > pismo o interpretacje w tej sprawie. Tylko się pośpiesz, ponieważ teraz
    > opłata skarbowa za takie pismo jest niewielka, chcą ją drastycznie

    Czy ta oplate mam dolaczyc do pisma do US. W jaki sposob? Wlozyc jakies
    znaczki skarbowe?
    Bo wyslalem do nich pismo ale nic nie zalaczylem, nie wiedzialem, ze za
    zapytanie sie placi ( w sumie to dla mnie nie wielki problem).
    Ja mam taka sytuacje, ze rozliczam sie z podatku w USA. Ale papiery sa
    zakupione poprzez polski oddzial Citibank i stad moj niepokoj czy czasem oni
    nie wysla do U.S. zgloszenia,ze wyplacono intrest, gdyz dostalem pismo z
    Citibank abym podal moj numer NIP. Kobieta z Citi nie potrafila mi
    jednoznacznie wyjasnic jak jest z podatkiem od procentow tych 5-cio letnich
    papierow, raz mowila, ze oni tego nie wysylaja poki co do U.S., innym razem,
    ze nie jest pewna itd, a ja nie chce miec w Polsce klopotow.....

  • 5. Data: 2004-12-23 21:10:47
    Od: "Twardy" <t...@s...ae.katowice.pl>

    Witaj
    Jak się nie mylę za pismo trzeba zapłacić 5 PLN +0,5PLN za każdy załącznik.
    Kupuje się znaczki skarbowe. Zadzwoń do dowolnego US, to akurat wiedzą.
    Wyślij najlepiej pismo jeszcze raz ze znaczkami skarbowymi.
    Trzeba jeszcze sprawdzić czy nie obowiązuje w twoim przypadku umowa o
    unikaniu podwójnego opodatkowania. Jeżeli tak to rozliczysz się w USA i
    będziesz miał świety spokój. Nie podejmuje się precyzyjnie odpowiedzieć na
    twoje pytania. Na razie w kwestii podatków od zysków kapitałowych krajowych
    i zagranicznych panuje chaos. Poczekamy na interpretacjie i pisma Ministra
    Finansów. Z tego bałaganu korzystają te podmioty i osoby, które powinny
    płacić a tego nie robią.Nie jestem zwolennikiem podatków :)
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-12-23 23:27:51
    Od: "Mojche Swartz" <n...@c...net>

    > Witaj
    > Jak się nie mylę za pismo trzeba zapłacić 5 PLN +0,5PLN za każdy
    > załącznik.
    > Kupuje się znaczki skarbowe. Zadzwoń do dowolnego US, to akurat wiedzą.

    Tak tez zrobie...

> [...]
    > Trzeba jeszcze sprawdzić czy nie obowiązuje w twoim przypadku umowa o
    > unikaniu podwójnego opodatkowania. Jeżeli tak to rozliczysz się w USA i

    Wlasnie nie wiem czy to bedzie spokoj....Bo owszem ja to zglosze w moim
    income tax w USA, ale oni w Polsce w U.S. tego nie beda wiedziec i zaraz
    przyjdzie egzekucja karna itd...